Onko täällä muita, jotka lopettaneet auringon oton?
Kommentit (30)
En "ota" aurinkoa. Olen kesällä koko ajan ulkona kun vaan mahdollista niin tulee väriä. Ja en käytä kylläkään mitään kemikaali suojaa, luonnollista kylläkin.
En ole koskaan ottanut aurinkoa. Olen syntynyt vuonna 1971, joten olen koko ikäni tiennyt auringonoton haitoista.
Lapsena otin aurinkoa uimareissuilla kun sen vaaroista ei vielä toitotettu eikä mitään suojavoiteitakaan juuri ollut käytössä. Tosin 90-l kyllä alkoi se otsonikerrosmeuhkaus jossain vaiheessa, ilmeisesti ei ohene enää kun ei pahemmin kuule enää. Nykyään aurinkoisessa ja lämpimässä oleminen tekee olon huonoksi ja kesät onkin aika lailla sen päättymisen odottamista.
Olen, mutta ihan sen takia etten enää vanhempana kestä kovaa hellettä.
Paistattelin päivää oikein kunnolla toissapäivänä ja nyt on rusketus ja toivottavasti D-vitamiinit kunnossa loppuvuodeksi.
En enää vanhemmiten varsinaisesti ota aurinkoa mutta kyllähän sitä vähän ruskettuu kun ulkona viettää aikaa. Talvisin en ulkoile ollenkaan.
Kyllä. Valitettavasti en osannut lopettaa ennen melanoomadiagnoosia, jonka sain 30-vuotiaana. Olin käyttänyt suojakerrointa 50, mutta se ei riitä. Varjo ja vaatteet ovat paras.
En lopeta. Aurinko on parasta mitä tiedän. Kaikkien haittojen uhallakin otan kyllä aurinkoa. Toki varon etten päästä ihoa palamaan, ja oleskelen suorassa auringossa lyhyitä,aikoja kerrallaan. Muttakyllä siis ihan reippaassti etelänlomilla makoilen altaan äärellä tai rannalla auringossakin, en pelkästään varjossa.
Se myrkky mitä te laitatte iholle ja käristätte itseänne aiheuttaa todella pahoja terveyshaittoja. Tutkikaa vähän mitä ne sisältää😵
En ole koskaan ottanut aurinkoa, siinä ei ole minun kohdallani mitään järkeä edes rusketusmielessä koska ainoastaan palan ja vieläpä todella nopeasti (todella vaalea iho, punaiset hiukset). Useampi kuin yksi ihotautilääkäri on suoraan kehottanut välttämään aurinkoa mahdollisimman paljon. Tästä huolimatta olen polttanut ihoni useamman kerran ja se harmittaa erityisesti ihosyöpäriskin vuoksi. Toisaalta ihoni ei kyllä ole vanhentunut normaalisti koska ei ole ollut paljon auringossa eli toivottavasti riskitaso ei silti olisi räjähtänyt.
Tarkoitatko aurinkovärjäytymällä maksaläiskiä? Ne saa nykyään pois tietynlaisilla ihovoiteilla ihan. Iholla on käsittämätön kyky uudistua. Maksaläiskistä ei siis tartte enää oikeasti kärsiä. Mene vain markettiin ja katsele ihovoiteita, joissa sanotaan, että ne poistaa maksaläiskät. Ne oikeasti poistaa, ei ole pötyä.