Mitä mieltä filippiiniläisistä hoitajista ja ihmisistä?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Päälle päin hymyilevät ja ovat ystävällisiä, mutta todella monilla vaikeita traumoja ja mt-ongelmia. Minulla on kokemusta sekä täällä Suomessa että ulkomailla työskennellessäni. Eivät ole niin ongelmattomia kuin ihmiset luulevat.
Valehtelet
Ahkeria ja iloisia. Parasta heissä on se, että naama ei ole koko ajan norsunelimellä ja juttelevat ystävällisesti. Iloinen asenne tekee työpaikasta mukavan.
En luota. Tulevat köyhästä maasta ja raha on heille tärkeää. Hymyn takana on rumia asioita, jopa lapsia myydään turisteille siellä maassa.
Osa kaipaa artikkelin mukaan kotimaahan ja perheensä luo. Miksi ne on väkisin sieltä revitty tänne?! Kaukaa. On paljon tulijoita jotka haluavat pysyvästi Suomeen, länsimaissakin, eikä ole ikävä mihinkään heti. Myös tausta voi olla normaali, jos tiedetään kuka tulija on.
Nämä ihmiset tulevat sellaisista oloista, joissa ihmisen hengellä on halpa hinta. Minusta he eivät ole paras kansa hoitamaan puolustuskyvyttömiä vanhuksista, pitäisi olla ennemmin vaikka virolaisia. Virolainen ei ainakaan virnistele taukoamatta.😁😁 Jatkuva hampaidennäyttäminen on suomalaiselle potilaalle pelottavaa😁😁😁😁
Vierailija kirjoitti:
Ahkeria ja iloisia. Parasta heissä on se, että naama ei ole koko ajan norsunelimellä ja juttelevat ystävällisesti. Iloinen asenne tekee työpaikasta mukavan.
Entä kun lompakkosi löytyy virnuilevan hoitsun laukusta eikä hymy hyydy?
Mietin vain kuinka hankalaa vierasmaalaisille hoitajille tulee työskennellä Suomessa kun nämä änkyräpersut tulevat siihen ikään että tarvitsevat hoitoa. Ei käy kateeksi.
Vierailija kirjoitti:
Päälle päin hymyilevät ja ovat ystävällisiä, mutta todella monilla vaikeita traumoja ja mt-ongelmia. Minulla on kokemusta sekä täällä Suomessa että ulkomailla työskennellessäni. Eivät ole niin ongelmattomia kuin ihmiset luulevat.
Sama kokemus, hymy on vain pintaa. Jotkut heistä ovat hoitajina varsin kovakouraisia vanhusten kanssa. Potilaslähtöisyys on heille vierasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kokemus, hymy on vain pintaa. Jotkut heistä ovat hoitajina varsin kovakouraisia vanhusten kanssa. Potilaslähtöisyys on heille vierasta.
Näin. Hymy ei tarkoita että vanhusta kohdellaan kunnioituksella. Vanhus on rahantulolähde jolla ei katsota olevan arvoa. Tätä suomalainen ei ymmärrä
Vierailija kirjoitti:
Änkyräpersut? Missä kaikkialla näät niitä? Sängyn allakin?
Ihan arkielämässä tulee vastaan. Tiedäthän? Niitä joille ei käy mikään ja kuinka kaikki oli ennen paremmin? Niitä sellaisia joka asiasta valittajia joille ei käy mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin. Hymy ei tarkoita että vanhusta kohdellaan kunnioituksella. Vanhus on rahantulolähde jolla ei katsota olevan arvoa. Tätä suomalainen ei ymmärrä
Samaa tekevät suomalaiset, tosin hymyilemättä tai hymyllä. Moni asiakas on rahantulolähde, ammatti. Jopa iäkkäät, vammaiset ja muut.
Kiukkuisia, saattavat sanoa rumasti asiakkaillekin. Siivoja osa, hetken mielijohteesta saikuttavia myös. Valittajia. Työpaikkakiusaajia ja savustajia
Olen työskennellyt neljän filippiiniläisen lähihoitajan kanssa