Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin jo parikymppisenä baareissa ja yökerhoissa käymisen ja siirryin nettiin etsimään seuraa. Syynä ahdistelevat miehet

Vierailija
18.07.2024 |

Deittisovelluksissa voi sentään jutella miehen kanssa sen aikaa että paljastuu onko kyseessä tunkeileva sovinisti. Suurimman osan kanssa ei tarvitse edes jutella koska asia käy ilmi jo profiilista. Eipä ole sen koommin tarvinnut olla miesten kähmittävänä vaan voin keskittyä nauttimaan elämästä treffeillä mukavien miesten kanssa.

Sitten kun tällä palstalla käväisee niin täällä on aina joku mies haukkumassa deittisovelluksia ja niiden käyttäjiä. Epäilemättä se harmittaa kun naisten ei olekaan enää pakko alistua käpälöitäväksi vasten tahtoaan. Tuota Hesarin juttua koskevaa keskustelua luettuani totesin että ihan oikean valinnan olen tehnyt ja pysyn jatkossakin poissa noista juottoloista.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, varmasti profiileja oppii ajansaatossa seulomaan tarkkaan. Ehkä asut isommalla paikkakunnalla, jossa on hyvin valinnanvaraa? Isommissa kaupungeissa miehet osaavat käyttäytyä.

Asun Helsingissä. Kyllä täälläkin on paljon huonosti käyttäytyvää porukkaa, kuten siitä Hesarin jutustakin käy ilmi. Deittisovelluksissa myös. Mutta joukossa on kuitenkin niitä kivojakin miehiä. En osaa sanoa onko tilanne sitten tosi erilainen maaseudulla, mutta pidän sitä mahdollisena kyllä. Joskus kuulee puhuttavan että kaupungeissa olisi deittimarkkinoilla ylitarjontaa naisista ja maalla taas miehistä.

Deittisovelluksissa on sekin kiva puoli, että ei ole pakko rajoittaa etsintöjä vain omassa kaupungissa asuviin. Itse tapailin jonkin aikaa tukholmalaista miestä eikä tuollainen etäisyys mitenkään erityisen hankalalta tuntunut kun oltiin molemmat järkeviä ja yhteistyöky

Ihan uteliaisuudesta kuinka kauaksi saattaisit periaattessa olla valmis lähtemään treffeille?

Toki tiedän, että on ihnisiä, jotka ovat lähteneet ,"netti ihastuksensa" luo toiselle puolelle maapalloa.

Mutta ei niin komeana, en niin menestyneenä miehenä tulee mieleeni, että jos eded yrittäisin lähestyä useamnan sadannkilometrin päässä olevaa naista, niin hän pitäisi minua (A) Epätoivoisena (B) Miehenä, joka haluaa "vain" seksiä joka luulee sen tapahtuvan helpommin muualla kuin kotinurkissa (C) Miehenä joka hakee enempi "seikkailua"  tai päästä muutamaksi päiväksi naisen " täys hoitoon" kuin mitään ns.vakavampaa ja pysyvämpää kuin, ehkä (D) salarakkaan, joka pienemmällä todennäköisytdellä tulisi vastaan kotikylän raitilla, jollei "suhde" kestäkään (päivän valoa) 

Vierailija
22/51 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki miehet ei kähmi naisia. Minun mies oli kännissä kun tavattiin mutta ei yrittänyt mitään lähennellä eikä koskea minuun. Tavattiin terassilla 8 vuotta sitten kesällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tapasin mieheni opiskeluaikoina. Ystävä joutuu etsimään kumppania deittisovelluksista, ja aivan kamalaa miesjätettä tarjolla kerta toisensa jälkeen :( Sovinismi ja mielenterveysongelmat kukoistavat. 

Onhan siellä totta kai paljon epämiellyttäviä ihmisiä, koska profiilin tekeminen on niin helppoa. Mutta joukossa on myös todellisia helmiä! Naisen kannalta haasteellista on lähinnä se, miten saa joukosta ne helmet seulottua. Tätä taitoa joutuu jonkin aikaa opettelemaan. Minäkin kävin alkuvaiheessa muutaman kerran kamalilla treffeillä, mutta olen oppinut ajan myötä lukemaan ihmisiä aina vain paremmin. Nykyään kaikki treffikumppanini ovat mukavia - myös ne joiden kanssa homma jää yhteen tapaamiseen.

ap

Niinpä. Osaajat osaa, ja ne jotka ei osaa, valittaa kauheista miehistä. Kertoo eniten valittajasta itsestään, jos jatkuvasti joutuu vain kauheiden miesten kanssa tekemisiin.

Vierailija
24/51 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pyörit siinä kulllikarusellissa?

Siinä on hyvä kyyti.

Vierailija
25/51 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Baarit on just hyviä, kun siellä näkee heti, kuka on törppö. En jaksaisi käydä monilla treffeillä selvittämässä asiaa.

Kuten sanoin, sovelluksissa pystyy yhtä lailla selvittämään kuka on törppö ennen kuin lähtee ensimmäisillekään treffeille. Lisäksi näkee saman tien onko isoja yhteensopivuusongelmia, esim. pahasti eriävät lapsitoiveet tai arvot. Eikä tarvitse tuhlata aikaa ihmiseen, joka ei ehkä olekaan sinkku tai ei etsi juuri nyt seuraa.

Mutta jos sinä tykkäät ennemmin käydä baareissa etkä joudu niissä ahdistelun kohteeksi (tai ahdistelu ei haittaa sinua), niin hienoa!

ap

Vierailija
26/51 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tapasin mieheni opiskeluaikoina. Ystävä joutuu etsimään kumppania deittisovelluksista, ja aivan kamalaa miesjätettä tarjolla kerta toisensa jälkeen :( Sovinismi ja mielenterveysongelmat kukoistavat. 

Onhan siellä totta kai paljon epämiellyttäviä ihmisiä, koska profiilin tekeminen on niin helppoa. Mutta joukossa on myös todellisia helmiä! Naisen kannalta haasteellista on lähinnä se, miten saa joukosta ne helmet seulottua. Tätä taitoa joutuu jonkin aikaa opettelemaan. Minäkin kävin alkuvaiheessa muutaman kerran kamalilla treffeillä, mutta olen oppinut ajan myötä lukemaan ihmisiä aina vain paremmin. Nykyään kaikki treffikumppanini ovat mukavia - myös ne joiden kanssa homma jää yhteen tapaamiseen.

ap

Voisipa palkata seuran välittäjän, ettei jokaisen tarvitsisi opetellla kantapään kautta seulomaan kamaluuksia itse ;)

Vierailija
27/51 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kateellinen niille, jotka löysivät kumppaninsa opiskeluaikana. Itse olen myös joutunut etsimään seuraa deittisovelluksista, ja vaikka en nimittäisi niitä naisia "jätteiksi", niin huolestuttavan monella on MT-ongelmia tai ovat muuten hieman erikoisia tyyppejä. Toki on tullut vastaan tavallisiakin, mukavia naisia, mutta ei ole valitettavasti natsannut syystä tai toisesta.

M41

Vierailija
28/51 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki miehet ei kähmi naisia. Minun mies oli kännissä kun tavattiin mutta ei yrittänyt mitään lähennellä eikä koskea minuun. Tavattiin terassilla 8 vuotta sitten kesällä.

Aivan totta, kaikki miehet eivät tietenkään ole näitä kähmijöitä.

Tuo tieto että yhden illan aikana voi joutua yli 20 kertaa kähmityksi on kyllä sellainen joka pitää minut poissa noista paikoista. Vähän kuin menisi ruokakauppaan jossa joku saattaa varoittamatta heittää päällesi mädän kananmunan, ja tätä tapahtuu 20 kertaa jokaisella käynnillä. Valitsisin hyvin äkkiä hankkia ruokaostokseni kotiinkuljetuksella, koska jos voin suojella itseäni epämiellyttäviltä kokemuksilta niin toki myös teen niin.

Muistin juuri että olen käynyt muutama vuosi sitten tanssimassa alkoholittomalla klubilla. Se oli kivaa eikä kukaan kähminyt ketään! Tällainen voisi olla hyvä vaihtoehto niille jotka eivät tykkää sovelluksista.

ap

Vierailija
29/51 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltit ja kunnolliset miehet ei ehdottele naisille seksi juttuja eikä lähentele naisia. Silti naiset käy treffeille niitten komeiden jännämiesten kanssa jotka lähentelee naisia ja yrittää panna väkisin kännissä tai selvinpäin. Naiset valitsee miehen ulkonäön perusteella kenen kanssa treffeille lähtee joten älkää valittako jos miehet ahdistelee koska komeat miehet teitä aina ahdistelee.

Vierailija
30/51 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummassakin voi olla niitä, baari ja netti? Jos haluaa varoa reiskaajia, kannattaa tutustua mikä henkilö on, pidemmän aikaa, kauempaa jopa - että huonotkin puolet tulee esille ja hyvät. Eri asia menevätkö miehet suhteesta suhteeseen, ei ole vapaana. Joillekin parisuhde jo itsessään on reiskaus, koska akti on usein. Eikä naiset aina kaipaa sellaista elämää, ei se ole rakkautta. Rakkaus on muuta.

Vierailija
31/51 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Vaan miten tai kuinka "ravallusen mukavana" ja "normaalin siistinä" ei niin erityisen komeana miehenä sitten erotut ja tulet saaneeksi mahdollisuuden  jutelka naisen kanssa kun näissä deitti apeissa etc kahdeksan kymnenestä on muita miehiä. 

Tavallisen mukava ja normaalin siisti ovat oikein hyviä asioita. Olet oikeassa että noilla yksinään et vielä erotu joukosta matchiin asti. Mutta ainakin oman selailuni perusteella pääset noilla jo suunnilleen parhaan 25%:n joukkoon. Voi kuulostaa yllättävältä mutta miehissä on oikeasti todella paljon sellaisia, jotka eivät ole edes niitä "tavallisen mukavia". Ja osa niistä tavallisen mukavista ei sitten taas ole "normaalin siistejä", vaan kuvissa näkyy rasvaisia hiuksia, hiutuneita t-paitoja venähtäneillä kaula-aukoilla ja virttyneitä kenkiä.

Ainoa mitä tarvitset tuohon vielä lisää on informatiivinen, mahdollisim

Kiitos kaunis palauttestasi, se kosketti ja tuntui  hyvältä. Onnistuit kirjoittanaan minusta hyvin tasapainoisen ja kannustavan kirjoituksen.

Mielessäni sen lukemisen jälkeen kävi, että ehkä minun vain pitäisi rohkaistua kokeilemaan..

Yksi syy omaan sinkkuuteni on varmasti, ainakin jossain määrin se, että en aktiivisesti hae tai etsi itselleni kumppania; viihdyn kai liian hyvin itsekseni vaikka en mitenkään erityisen introvertti olekaan.

Arki vain pitää liikkeessä ja aktiivisena ja kun harrastukseni ovat enemmän sellaisia, joissa olen itsekseni (juoksemassa, hiihtämässä jatko-opiskelemassa/ lukemassa tai ratsastamassa ja tai vain puuhastelemassa kotonai).

- Kai sitä voisin aloittaa vaik siitä, että jättäisin tällä palstalla pöllöilemisen siirtyisin seuraavaksi huhuilemaan, jollekin deitti palstalle, vaan milleköhän niistä.... 

Kiitos vielä ja kaunista kesää!

Vierailija
32/51 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuudesta kuinka kauaksi saattaisit periaattessa olla valmis lähtemään treffeille?

Toki tiedän, että on ihnisiä, jotka ovat lähteneet ,"netti ihastuksensa" luo toiselle puolelle maapalloa.

Mutta ei niin komeana, en niin menestyneenä miehenä tulee mieleeni, että jos eded yrittäisin lähestyä useamnan sadannkilometrin päässä olevaa naista, niin hän pitäisi minua (A) Epätoivoisena (B) Miehenä, joka haluaa "vain" seksiä joka luulee sen tapahtuvan helpommin muualla kuin kotinurkissa (C) Miehenä joka hakee enempi "seikkailua"  tai päästä muutamaksi päiväksi naisen " täys hoitoon" kuin mitään ns.vakavampaa ja pysyvämpää kuin, ehkä (D) salarakkaan, joka pienemmällä todennäköisytdellä tulisi vastaan kotikylän raitilla, jollei "suhde" kestäkään (päivän valoa) 

Kovin pitkän matkan päähän en mielellään matkustele säännöllisesti. Juttelen tällä hetkellä esim. miehen kanssa joka asuu Montrealissa. Meille tuli match vaikka hakualueeni oli 500 km, koska sovellus näytti hänen olevan Vilnassa. Todellisuudessa hän oli vaihtanut sinne sijaintinsa vaikka ei oikeasti asu siellä. Hän kertoi tästä heti ensimmäiseksi profiilissa joten olisin voinut myös jättää tykkäämättä, mutta tykkäsin silti koska profiili oli kiinnostava. Ajattelin että ehkä hän on kohtapuoliin muuttamassa tänne päin, joten halusin jutella. Selvisi että hän ei ole lähiaikoina muuttamassa vaan ainoastaan matkustelee usein EU-alueelle ja britteihin. 

Jos tämä mies olisi aivan poikkeuksellisen kiinnostava kaikilla mahdollisilla tavoilla niin voisin harkita jossain vaiheessa järkätä tapaamisen. Mutta tuo välimatka on jo niin pitkä että en usko ikinä törmääväni niin täydellisesti yhteensopivaan ihmiseen. Todennäköisimmin päädymme juttelun jälkeen siihen että jatketaan tutustumista jos hän joskus muuttaa jonnekin lähemmäksi.

E pidä ketään mitenkään epätoivoisena tai seikkailijana vain siksi että hän tykkäilee minusta pidemmän välimatkan takaa. Olen tosi valikoiva sen suhteen, millaisista profiileista itse tykkään, koska henkinen yhteensopivuus on minulle tärkeää. Jos miehellä on hyvin laadittu profiili ja hän on kiinnostava henkilö josta selvästi tykkään, niin oletan automaattisesti että hänkin on tykännyt minusta samoilla perusteilla. Suhtautumiseni voisi olla eri jos asuisin jossain tunnetussa seksiturismin kohdemaassa.

ap

Vierailija
33/51 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, onhan se kiva laskutta päivälounaansa deiteillä. jää rahaa sitten luksukseen, kuten kaffelatteen ja luisvuittoniin

En ole koskaan käynyt tuntemattoman ihmisen kanssa treffeillä, joiden aikana olisi syöty lounasta tai muutakaan isompaa. Tarkoitushan on tutustua eikä ruokailla. Kahvini maksan itse, tai jos mies maksaa niin maksan molempien kahvit seuraavalla kerralla.

ap

Eli todistat miehelle olevasi todella maskuliininen nainen, joka ei tarvitse miestä mihinkään. Saat itsellesi lopulta toksisen miehen, jota sinä kohtelet, kuin suhteen prinsessaa.

Vierailija
34/51 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, onhan se kiva laskutta päivälounaansa deiteillä. jää rahaa sitten luksukseen, kuten kaffelatteen ja luisvuittoniin

Tuskinpa kukaan on sulta nyhtämässä yhtään mitään,yhtään missään.

Varmasti nyhtäisit tilaisuuden tullen.

Vierailija
35/51 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaunis palauttestasi, se kosketti ja tuntui  hyvältä. Onnistuit kirjoittanaan minusta hyvin tasapainoisen ja kannustavan kirjoituksen.

Mielessäni sen lukemisen jälkeen kävi, että ehkä minun vain pitäisi rohkaistua kokeilemaan..

Yksi syy omaan sinkkuuteni on varmasti, ainakin jossain määrin se, että en aktiivisesti hae tai etsi itselleni kumppania; viihdyn kai liian hyvin itsekseni vaikka en mitenkään erityisen introvertti olekaan.

Arki vain pitää liikkeessä ja aktiivisena ja kun harrastukseni ovat enemmän sellaisia, joissa olen itsekseni (juoksemassa, hiihtämässä jatko-opiskelemassa/ lukemassa tai ratsastamassa ja tai vain puuhastelemassa kotonai).

- Kai sitä voisin aloittaa vaik siitä, että jättäisin tällä palstalla pöllöilemisen siirtyisin seuraavaksi huhuilemaan, jollekin deitti palstalle, vaan milleköhän niistä.... 

Kiitos vielä ja kaunista kesää!

Vaikutat juuri niin mukavalta kuin sanoitkin olevasi. Laita ihmeessä profiili vireille.

Itse ajattelen, että seuranhakuprofiilini on ikään kuin ilmoitus ilmoitustaululla, jota muut sinkut käyvät välillä tutkimassa. Yritän olla ajattelematta deittisovellusta kauppana, josta käydään hankkimassa itselle kumppani ja jotain on löydyttävä välittömästi. Sovellushan ei voi vaikuttaa siihen minkälaisia ihmisiä on juuri silloin sinkkuna, eikä sen käyttäminen millään tavoin takaa että käyttäjä löytää sieltä heti sopivan. Tai koskaan. Parasta on kun ei odota löytävänsä mitään, mutta pitää silti ilmoitusta esillä jos kuitenkin olisi avoin tapailemaan sopivaa ihmistä sellaisen löytyessä. Selailuakin teen itse vain silloin tällöin. Jos näen kivan tyypin, laitan tykkäyksen ja viestin, ja joskus menee pitkäkin aika ennen kuin tyyppi vastaa. Sekin on minusta kiva asia, koska se kertoo siitä että henkilöllä on muutakin elämää eikä hän etsi seuraa pakkomielteisesti. 

Minulla on profiili Tinderissä ja OkCupidissa. Jälkimmäinen oli ennen tosi hyvä mutta parhaat toiminnot on otettu pois käytöstä ja nyt se on melkein yhtä perus kuin muutkin sovellukset. Käytän nykyään enemmän Tinderiä ihan siksi että siellä on enemmän käyttäjiä.

Laitathan sitten profiiliin ainakin sellaisen kuvan jossa olet ratsastamassa!

Mukavaa kesää sinullekin.

ap

Vierailija
36/51 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan käynyt tuntemattoman ihmisen kanssa treffeillä, joiden aikana olisi syöty lounasta tai muutakaan isompaa. Tarkoitushan on tutustua eikä ruokailla. Kahvini maksan itse, tai jos mies maksaa niin maksan molempien kahvit seuraavalla kerralla.

ap

Eli todistat miehelle olevasi todella maskuliininen nainen, joka ei tarvitse miestä mihinkään. Saat itsellesi lopulta toksisen miehen, jota sinä kohtelet, kuin suhteen prinsessaa.

Olen ollut useamman kerran pitkässä, tasapainoisessa parisuhteessa.

ap

Vierailija
37/51 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja minä lopetin tänään osa-aikatyöt nykyhallituksen politiikan takia.

Vierailija
38/51 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Olen ollut useamman kerran pitkässä, tasapainoisessa parisuhteessa.

ap

No tämän kyllä uskon! Ja yhtä varmasti ovat päättyneet kuin ovat alkaneetkin.

Vierailija
39/51 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin baarissa viimeksi 2006 kun täytin 30v. Netistä minä löysin kuitenkin v 2014 avovaimoni. Joskus kesällä käydään terasseille mutta ei baareissa käydä. Ensi viikolla mennään terassille mustan pitsi yöhön.

Vierailija
40/51 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Baarit on just hyviä, kun siellä näkee heti, kuka on törppö. En jaksaisi käydä monilla treffeillä selvittämässä asiaa.

Kuten sanoin, sovelluksissa pystyy yhtä lailla selvittämään kuka on törppö ennen kuin lähtee ensimmäisillekään treffeille. Lisäksi näkee saman tien onko isoja yhteensopivuusongelmia, esim. pahasti eriävät lapsitoiveet tai arvot. Eikä tarvitse tuhlata aikaa ihmiseen, joka ei ehkä olekaan sinkku tai ei etsi juuri nyt seuraa.

Mutta jos sinä tykkäät ennemmin käydä baareissa etkä joudu niissä ahdistelun kohteeksi (tai ahdistelu ei haittaa sinua), niin hienoa!

ap

Sovelluksissa ja baareissa asiat menee ensimmäiseksi pärstä kertoimen mukaan, muut seikat tulevat sitten perässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän