Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin sellainen ihotyyppi sitten rypistyy, johon tulee ryppyjä normaalia myöhemmin?

Vierailija
18.07.2024 |

Mulle jo kosmetologi sanoi alle 20-vuotiaana, että sun ihotyyppisi on sitten sellainen, että tulet pysymään sileänä ilman ryppyjä todella pitkään, mutta että ei kai se nyt näiden finnien kanssa lohduta.

Olen nyt 48-vuotias ja minulla ei ole juonteita eikä ryppyjä. Saa tihrustaa kirkkaassa vessanvalossa kunnolla, että näen hyvin hyvin hailakat viivat otsassa. Nenästä suuhun viiva eli niin sanottu nasolabiaaliviiva on niin hailakka, että sen juuri ja juuri näkee. Sibeliusjuonne eli ne kaksi pystyviivaa kulmakarvojen välissä ovat hyvin hailakat.

Iho on muualta täysin juonteeton ja sileä. Olen normaalipainon ihan ylärajalla enkä himourheile, naama on sellainen, jossa on vieläkin paljon "läskiä" tai sellaista pullukkamaisuutta.

Näytän kuulemma noin 10 vuotta ikäistäni nuoremmalta ja monet noin 35-40-vuotiaat sanovat, että "on kyllä pakko sanoa, että oot kyllä tosi nuorekas ja nuoren näköinen".

Niin kysymys kuuluu, että missä kohtaa nuo juonteet ja rypyt tulevat? Esim. hymyillessä mulle ei tule harakanvarpaita silmäkulmiin. Joskus peilin edessä yritän saada harakanvarpaat ja irvistelen ja liioittelen ilmettä, niin ei tule.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkitä joku ikäisesi verrokki, joku julkkis, millä on sama juttu, niin katsotaan. Ei tule itsellä mieleen ketään.

Yleensä julkkikset on poikkeuksetta ottaneet täyteaineita ja botoxia, eivätkä kerro siitä. Niitä sileäihoisia reilu 45-vuotiaita löytyy siksikin. Ei voi tietää, kuka on luomu ja kuka ei.

Ei löydy. Laittakaa vaan linkkiä tällaiseen. Aloittaja varmasti tunnistaa oman iho- ja kehotyypin vaikka olisi meikattu.

Vierailija
22/43 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne rypyt vanhenna tai ole ulkonäön kannalta kovin merkityksellisiä. Ihotyypistä riippumatta kollageeni vähenee ja hormonitoiminta hiipuu, naama valahtaa ja sen iho muuttuu elottomaksi vs nuoruuden estrogeeneista hehkuva iho. Parikynppiselläkin voi olla ilmejuonteita ja on silti hehkeä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama kuin sulla ap. Olen 45 ja edelleen kysytään paperit, kun ostan kaupasta silloin tällöin ne pari siideriä. Eli ilmeisesti joidenkin kassahenkilöiden silmissä olen kolmekymppinen. Olen muutenkin luonnostani sellainen  vetreä ja reipasliikkeinen. En näytä enkä vaikuta lainkaan ns. keski-ikäiseltä. Enkä kyllä sellaiseksi itseäni tunnekaan.

Vierailija
24/43 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähes kuuskymppinen, ei juurikaan ryppyjä vaikka kuiva atooppinen iho. Olen pullukka.

Samassa iässä äitini, joka oli hyvin hoikka ja viina ja tupakka maistui, oli myös rypytön.

Luulen että meiilä se on ihan vaan perinnöllistä.

Vierailija
25/43 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruudessa akneen taipuvainen ihotyyppi, joka säästynyt valovaurioilta ja painonvaihteluilta. Mielellään vähän pyöreämmät kasvot kuin liian vähän kudoksia. Äidilläni ja isoäidilläni tuo ihotyyppi. Esim. Isoäidillä ei vielä 80v iässäkään lainkaan ryppyjä. Itselle ei valitettavasti periytynyt.

Vierailija
26/43 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin nuorena että rypyt on se ongelma. Ei ne ole!

Ongelmana on se, että naama alkaa roikkua ja kavoista tulee neliskanttisemmat. Ja kun posket valahtaa, nenä alkaa näyttää isommalta.

Vierailija
27/43 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ryppyjä välttämättä tule ikinä. Äitini on 80, näyttää 60-65v. nasolabiaalijuonteet on ja sibeliusrypyt, mutta esimerkiksi otsassa ei mitään eikä ryppyjä juurikaan.

Selitys ei ole niinkään ihon rasvaisuudessa yksin, vaan ihon paksuudessa. Minulle sanoi ihotautilääkäri, kun diagnosoi korvien takana olevan tali-ihottuman, että huono puoli sairaudessa on, että se ei mene koskaan ohi, mutta hyvä puoli on se, että se jolle tämä sairaus tulee, on sellainen, jonka iho ei vanhene kovin herkästi. Eli iho on hyvin paksu ja rasvainen, itselläni on sekaiho.

Minullakaan ei ole ryppyjä, nasolabiaalirypyt on pienet ja sibelius-rypyt. Ei ole myöskään hamsterinpusseja kuin aivan minimaaliset sivusta tarkasti katsoen. Eli olen äitiini tullut paitsi ettei hänellä ole hamsterinpusseja lainkaan.

En mielestäni näytä ikäistäni merkittävästi nuoremmalta kuten äiti, en ainakaan vielä. Ehkä efekti tulee vasta vanhempana. Mutta ei minun tarvitsekaan näyttää nuoremmalta.

ps. Myös rinnat olen perinyt äidiltä, ne eivät ala juurikaan roikkua, vaikka ovat isot. Se on itselleni ollut isoin ihme. Olen imettänyt alle kolmekymppisenä.

Minulla ei ole vanhenemiseen liittyviä ongelmia henkisesti, mutta voihan se olla, että koska en ole juurikaan ikääntyneemmän näköinen kuin ennenkään, niin se johtuu siitä. N57

Vierailija
28/43 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-vuotiaana. Silloin mummini alkoi rypistymään. 90-vuotiaana oli rypistynyt niin kuin vanhukset yleensä ovat. Pitkään näytti paljon ikäistään nuoremmalta. Toivottavasti olen perinyt saman ihotyypin. Äitini on kyllä rypistynyt jo.

Vierailija
29/43 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämmöinen paksu ihotyyppi sitten harvinainen?

Vierailija
30/43 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin on niin vaikea uskoa tämmöisen ihotyypin olemassa oloon. Kai se sitten on enemmän harvinaista kuin tyypillistä.

Toki tämmöinen ihotyyppi valahtaa iän myötä, mutta ei vain rypisty

Vierailija
31/43 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin on niin vaikea uskoa tämmöisen ihotyypin olemassa oloon. Kai se sitten on enemmän harvinaista kuin tyypillistä.

Ei se varmaankaan kovin tavallista ole. Äitini lisäksi tunnen yhden, entisen kampaajani. En ole montaa kertaa ollut niin tyrmistynyt, kun kuulin hänen ikänsä, 78, kun hän jäi eläkkeelle miehensä omaishoitajaksi. Hänellä oli upea iho, tosin hän käytti hieman meikkiä toisin kuin äitini, jonka ihoa ei meikkikään selitä. Se on kauniin tasainen rusottava, valitettavasti itselläni on epätasaisempi ihonväri.

Äitini ja tuo kampaaja voisivat milloin tahansa ryhtyä huippumalleiksi ja kaikki väittäisivät heidän ottaneen botoksia ja tehneen leikkauksia, mutta ei. Äitini ei ole ikinä meikannut ihoaan, vain kulmat ja ripset, on sellainen Marimekko-tyylinen. Ihan valkoiset paksut hiukset ja todella kirkkaat, iloiset siniset silmät. Olen monesti ehdottanut, että ryhtyisi huvin vuoksi malliksi, mutta se ei ole hänen juttunsa.

Vierailija
32/43 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet kuivattaa ihon ja nainen vanhenee siinä nopeasti muutaman vuoden ajan, sitten taas hidastuu. Itse 48 ja ei ryppyjä mutta naama valahtaa alas :D ottaisin ehkä mieluummin ne rypyt. . Itse asuin n 7 vuotta aurinkomaassa ( rusketuin), lapsena palanut ja viettanyt aikaa ulkona, tupakoin 15 vuotta -sekään ei ole tuonut ryppyjä. 

Vierailija
33/43 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se varmaankaan kovin tavallista ole. Äitini lisäksi tunnen yhden, entisen kampaajani. En ole montaa kertaa ollut niin tyrmistynyt, kun kuulin hänen ikänsä, 78, kun hän jäi eläkkeelle miehensä omaishoitajaksi. Hänellä oli upea iho, tosin hän käytti hieman meikkiä toisin kuin äitini, jonka ihoa ei meikkikään selitä. Se on kauniin tasainen rusottava, valitettavasti itselläni on epätasaisempi ihonväri.

Äitini ja tuo kampaaja voisivat milloin tahansa ryhtyä huippumalleiksi ja kaikki väittäisivät heidän ottaneen botoksia ja tehneen leikkauksia, mutta ei. Äitini ei ole ikinä meikannut ihoaan, vain kulmat ja ripset, on sellainen Marimekko-tyylinen. Ihan valkoiset paksut

Kauniilta kuulostaa tämä iäkäs nainen: paksut valkoiset hiukset ja kirkkaat siniset silmät. Tulee mieleen ruotsalaiset vaatemainokset. 

Vierailija
34/43 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
35/43 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorena paha akne ja sitä hoidettiin vuosia mm antibiooteilla.  Lääkäri lohdutti silloin minua ja sanoi että tästä voi olla vanhempana kiitollinen koska luultavasti ryppyjä alkaa tulla paljon vanhempana kuin yleensä. Olen nyt 65 vuotias ja  kasvojen iho on ihan rypytön, en tosin tupakoi i enkä viihdy auringossa.  Käsistä kyllä ikä näkyy.

Vierailija
36/43 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivalta vaikuttaa. Minussa kyllä ikä näkyy, mutta ei se toisaalta haittaa. T. 55 v

Vierailija
37/43 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullaon kaveri 55 v, jolla ei ole ainuttakaan ryppyä, ei des silmäkulmissa. Hänellä on tosi rasvainen iho, vieläkin, selkää myöten finnejä. On kyllä ylipainoinenkin. Ikäiseltään kyllä näyttää. 

Ja minulla on toinen kaveri, joka oli 48-vuotiaana ryppyisempi kuin 80-vuotias äitini. Hänellä on sellainen bergamentinomainen ohut iho. Ei koskaan ollut mitään finnejä. Ja laiha on.

Voisin lyödä parista tonnista vetoa että tuolla 55-vuotiaalla on PCOS. Akne ja ylipaino kuuluvat tyypillisimpiin oireisiin. Joskus oireet jatkuvat tuonkin ikäiseksi.

Vierailija
38/43 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin nuorena että rypyt on se ongelma. Ei ne ole!

Ongelmana on se, että naama alkaa roikkua ja kavoista tulee neliskanttisemmat. Ja kun posket valahtaa, nenä alkaa näyttää isommalta.

Joo. Tiedän että olen pinnallinen tässä mutta ainoa kauneusleikkaus mitä tulen ikinä tekemään (jos nyt sitten oikeasti uskallan vanhempana) on kasvojenkohotus. Sen haluan kun posket alkavat kunnolla roikkua. 

Vierailija
39/43 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten sama, mutta mulla ei ole edes niitä hailakoita alkuja rypyistä mutta oonkin vasta 46,5v.

Aurinkosuojaa en ole koskaan käyttänyt, en ole tosin auringonpalvojakaan. 

Vierailija
40/43 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini on rypytön ja hänellä on kuiva iho.  se ei kuitenkaan selitä sitä tai tätä vaan se, paljonko ihossa on kollageenia. Joillakin se katoaa nopeammin, toisilla iho pysyy sileänä vanhanakin.

Itselläni tuntuu olevan samanlainen iho. MInulla mm. arvet häipyy näkymättömiin, iho korjaa itseään tehokkaasti. On mm yli vatsan leikkausarpi jonka kyllä löytää jos tarkkaan etsii, mutta ei mitenkään paista esiin.

Itse täytän syyskuussa 57.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi