Jotkut näyttävät oikeasti ikäistään nuoremmilta, mutta...
Linkin juttu on jokseenkin huvittava. Vanhemmat naiset kehuvat kilpaa, miten heitä luullaan jopa 20 nuoremmiksi. Kyllähän jotkut näyttävät ikäistään nuoremmilta, mutta ennemminkin kyseessä on kehu, joka lausutaan vanhemmalle ihmiselle riippumatta siitä, minkä ikäiseltä hän näyttää. Ja niin tosiaan, jutusta puuttuvat kuvat:D
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/keho/a/3d32bd30-317d-4154-9c12-957314099e8f
Ja linkki yllä.
Nuorekashan tuo nainen on.
Kuvituskuva... Ei ole hän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miten voi jotakuta ärsyttää jos joku mielestään näyttää ikäistään nuoremmalta?? Ja tuntuu että tämä ärsyttää just vanhempia naisia tai miehiä. Itse olen nuori nainen ja ei ärsytä ja ei ärsytä myöskään jos joku pitää itseään kauniina. Sehän on vain hyvä että tuntee niin.
Ei, vaan ärsyttää lohduttaa näitä lumihiutaleita iässä 60+. Kun joku sitten tulee ja sanookin senioriksi, niin nämä järkyttyy. Sen ei pitäisi järkyttää eikä loukata!
Saa olla ylpeä itsestään (pitää olla!) mutta pitää myös tajuta realiteetit. Mikä se ikä oikeasti on? Jokainen näyttää juuri siltä. Kukaan 40v. ei ole jokaisesta kuvakulmasta, missä tahansa valossa ja ilman meikkiä kuin 20-vuotias. Ihan höpö juttuja.
Sulla on pakkomielle
...
Mikä pakkomielle? Kirjoitin vain tämän viestin. Sori jos tungin väliin.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Ehkei kannattaisi valehdella muille, jos se ei ole totta. Nuorekas voi olla tai nuorekas tyyli, jollakin. Tai energinen.
Miksi jotakuta niin paljon ärsyttää jos joku kuvittelee olevansa nuoremman näköinen vaikka ei olisikaan? Ihme ärsyyntymisen aiheita.
Monesti noissa jutuissa on joku " minua luullaan tyttäreni siskoksi" on mustan lisäketukan, lävistyksiä, tatuointeja ja perstrikoot yllä oleva emäntä, liian tummassa meikissä. Omaan silmääni tuo tyyli kyllä vanhentaa.
Sen sijaan tupakoimattomat, luonnolliset nelikymppiset taas jotka pukeutuu enemmän klassisesti, ovat raikas tuulahdus. Yleensä itse huomaan silmistä ihmisen iän. Joku muuttuu kyllä tässä nelikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Eniten minua ihmetyttää, miksi joku kokee tarpeelliseksi kertoa iltapäivälehtiin, että näyttää joidenkin ystäviensä mielestä ikäistään nuoremmalta?
Linkatussa jutussa ei ollut kuvia, mutta kuvallisiakin juttuja on ollut, ja niissä aina henkilö on näyttänyt ihan ikäiseltään. Vaikka olisi esimerkiksi nuorekkaat hiukset, kyllä iho paljastaa iän. Paksulla meikillä ei pysty myöskään hämäämään kuin hetkellisesti. Ja nykyisellä kuvankäsittelyllä valokuviin saa henkilön näyttämään ihan minkä ikäiseltä vain halutaan.
Varmaan joku narsismi. Varsinkin naiset haluaa tunkea vartalokuvineen iltalehtien otsikoihin. Katsokaa, tällainen vartalo on täydellinen yms. Miksei miehet tee tällaista? Vai antaako ne noille naisille niin paljon rahaa noista jutuista kun tietää että niitä klikataan.
Vierailija kirjoitti:
Eniten minua ihmetyttää, miksi joku kokee tarpeelliseksi kertoa iltapäivälehtiin, että näyttää joidenkin ystäviensä mielestä ikäistään nuoremmalta?
Linkatussa jutussa ei ollut kuvia, mutta kuvallisiakin juttuja on ollut, ja niissä aina henkilö on näyttänyt ihan ikäiseltään. Vaikka olisi esimerkiksi nuorekkaat hiukset, kyllä iho paljastaa iän. Paksulla meikillä ei pysty myöskään hämäämään kuin hetkellisesti. Ja nykyisellä kuvankäsittelyllä valokuviin saa henkilön näyttämään ihan minkä ikäiseltä vain halutaan.
Muistaakseni jossain vaiheessa tuo lehti järjesti kyselyn aiheesta, joten ovat nyt sitten näitä vastauksia. Odotin, että tekisivät jutun, jossa ihmiset näyttävät myös naamansa, mutta ei. Ihan turhia nuo kommentit ilman kuvia.
Kyllä.
Vähän sama juttu, että jossain vaikka häissä ihmiset menee kehumaan että "olipas hyvää kakkua, ei ollut liian makeaa". Vaikka tosiasiassa se kakku on ollut joku hillo-marmeladi-sokeri ällötys. Ihmiset nyt vaan jauhaa toisilleen tuollaisia imelyyksiä. Ei kai kukaan mene suoraan sanomaa, että "olipas ällönmakea kakku, yök! "
Minä en ole osannut arvioida ihmisten ikää oikein pitkiin aikoihin. Katsokaapas muuten joskus Hittimittari 80-luvulta, siinä vasta vanhan näköisiä nuoria on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan joku narsismi. Varsinkin naiset haluaa tunkea vartalokuvineen iltalehtien otsikoihin. Katsokaa, tällainen vartalo on täydellinen yms. Miksei miehet tee tällaista? Vai antaako ne noille naisille niin paljon rahaa noista jutuista kun tietää että niitä klikataan.
Heh. Et ole koskaan nähnyt poseeraavia miehiä lehdissä tai sosiaalisessa mediassa tai livenä? :D Kyllä ne miehet ihan yhtälailla itseään tykkää näyttää mutta eri tilanteissa.
Voidahan sitä kehuksi sanoa kun vielä 48 vuotiasta pidetään alle 30 vuotiaana. Ärsyttävää se vain oli kun aina sai näyttää henkkareita jos osti alkoholia tai tupakkaa. Yksi myyjä sanoi kerran että nyt tuli ennätys. Kaverin kanssa menin baariin ja tiskillä tietty kysyttiin henkkarit. No olin erehdyksessä ottanut mukaan kaksi pankkikorttia ja meinasi jäädä juoma saamatta. Onneksi portsari tuli sanomaan että ikää kyllä on riittämiin kun oli joskus henkkarit multa kysynyt. Lisäksi aina palvelua ei saa kun pidetään nuorena. Että ei se nuoremmalta näyttäminen aina mukavaa ole. Edelleen yli 50 vuotiaana moni työkaveri pitää kolmikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Ystävättäret ja puolitutut kehuivat kilpaa, kuinka näytän maksimissaan 45-vuotiaalta. Tässä huumassa arvuuttelin sitten ikääni muutamalta nuorelta, jotka tuumailivat, että 63-64-vuotias. No 67 olin tuolloin.
N68
Ai. Mulle taas kävi niin, että kun kerroin erään nuoren ihmisen arvanneen minun olevan 30 jotain (et nyt mitenkään voi olla yli sen), niin minua vanhempi ihminen totesi siihen ikään kuin itsestäänselvyytenä, että niin, kun ihmiset arvaavat aina omaan ikäänsä päin. En ollut koskaan tällaista kyllä kuullut, mutta ainakin selveni, että hän ei ollut sama mieltä :D
Vierailija kirjoitti:
Just katsoin videon, jossa parikymppinen jäbä ihmetteli miksi tällö hetkellä nelikymppiset näyttää parikymppisiltä ja parikymppiset nelikymppisiltä. Kieltämättä olen itse huomannut saman ilmiön.
Repesin vilpittömästi tälle. Parikymppiset ei kyllä todellakaan näytä nelikymppisiltä, eikä nelikymppiset todellakaan näytä parikymppisiltä.
Yleisesti ottaen, pääsääntöisesti ihmiset näyttävät ikäisiltään tai vanhemmalta. Aika harva näyttää loppujen lopuksi nuoremmalta. Ja mitä vanhemmaksi tulet niin sitä vanhemmalta näytät. Joskus on poikkeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en mä tiedä. Näytin itse pitkään ikäistäni nuoremmalta. Se aiheutti lähinnä kiusallisia tilanteita esim. yöelämässä. Sittemmin kun ikä on alkanut näkyä minussakin niin ei mulle kukaan ole tullut sanomaan että näyttäisin ikäistäni nuoremmalta. Edes kohteliaisuuttaan.
Mullekin aiheutti kiusallisen tilanteen ihan äskettäin, kun eräs reilusti nuorempi mies kiinnostui minusta ja oletti mun olevan samaa ikäluokkaa hänen kanssaan. Jouduin sitten myöhemmin selittelemään hänelle, että arviosi meni ihan todella paljon pieleen. Eikä hän suinkaan tehnyt sitä arviota missään kehuskelumielessä vaan ihan neutraalisti.
No itse asiassa nyt kun kommentoit niin muistin että kävihän mullekin vähän vastaava ihan vähän aikaa sitten. Tosin kääntäen eli minua muutaman vuoden vanhempi mies kuuli minkä ikäinen oli ja rohkaistui lähestymään. Sanoi että oli luullut minua nuoremmaksi niin ei ollut uskaltanut aiemmin. Että ehkä se on katsojan silmässä se ikäkin. Omasta mielestäni olen tätä nykyä ihan ikäiseni näköinen.
Ikähullu. Näyttää miltä näyttää ei ole pakko kommentoida.
Vähän turhauttavaa lukea tällaisia juttuja. Minulta ei ole ikinä kysytty papereita. Ei edes 18 vuotiaana. Ollessani 16 v minua luultiin lähes kolmikymppiseksi perheenäidiksi.
Kaikille ei käy geenilotossa yhtä hyvä tuuri. Elämäntavoissa ole ole moittimista. Olen aina liikkunut aktiivisesti, harrastanut monia lajeja ja olen luonteeltaani iloinen ja huumorintajuinen. Kosmetologikäynteihin ja selektiviisieen kosmetiikkaan huvennut elämäni aikana aikamoinen summa rahaa.
Mutta minkäs teet. Onneksi sentään terveyttä on riittänyt toistaiseksi. Kuka tekisi jutun minusta ja kohtalontovereistani?
Vierailija kirjoitti:
Ystävättäret ja puolitutut kehuivat kilpaa, kuinka näytän maksimissaan 45-vuotiaalta. Tässä huumassa arvuuttelin sitten ikääni muutamalta nuorelta, jotka tuumailivat, että 63-64-vuotias. No 67 olin tuolloin.
N68
Ikätoverit osaa arvioida paremmin. Rehellisiä ei ehkä aina ole. Nuoret ei, yli 20 on samantien joku ikäloppu, ihan sama.