Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa hyvät " siskot" ! Vapaa-ajan käyttöön liittyvä ongelma mieheni kanssa enkä enää osaa perustella...

Vierailija
03.02.2007 |

Olen 2 lapsen kotiäiti, mieheni käy vuorotöissä. Hoidan lapset ja kotityötkin mielelläni silloin kun mieheni on työssä. Johan aikakin kävisi pitkäksi, jos en mitään tekisi.

Ongelma on se, kun mies on vapaalla. Oli sitten ilta tai muutaman päivän vapaa tai pidempi loma, mies yleensä käyttää ne miten itsellensä sopii. Ei taatusti kuule koskaan sanoja " istuhan sinä niin minä tiskaan / teen ruoan / imuroin / hoidan lapset" . Sen kyllä sanoo, että onko sinun aina pakko sitten heilua?!

Olen koettanut sovitella, että joskus saisin vaikka kahden päivän viikonloppuvapaasta toisen illan ja päivän " vain" itseäni varten, mutta se vain ei käytännössä toteudu. Yleensä kuulen mutinaa " hänhän tässä työssä käy" tai " koskas MINÄ sitten pääsen sinne ja tänne, kun olen aina töissä" . Asiat menee sitten niin, että en jaksa kähistä vaan mies pääsee sitten vaikka harrastuksiin tai saunailtaan tai jotain. Kun tunnen sitten katumusta, että kehtaankin vaatia kun kerran olen joka päivä VAIN kotona.

Nyt olen kuitenkin korviani myöten täynnä tätä " vapaataistelua" . Siis miten voisin kunnolla perustella miehelleni, että myös minä (vain kotiäiti) ansaitsen myös vähän vapaita hetkiä. Niin lapsien kuin kotihommienkin osalta.

Eikä ole kyse sellaisesta, että miehen nyt pitäisi aina töistä tullessa heti alkaa ruokaa laittamaan...

Kun saisi miehen huomaamaan asioita. Tässäkin olin kipeä. Illalla olin läjännyt matot valmiiksi, että aamusta siivoan. Noh, yöllä tulinkin sairaaksi ja en sitten kyennyt siivoamaan. Mies tuli töistä, laittoi ITSELLEEN ruoan mutisten kun menee niin myöhäseen ruoan kanssa. Eikä saumojakaan, että olisi vaikka siivonnut tai edes imuroinut kun oli kaikki hajallaan. Seuraavana päivänä minun täytyi puolikuntoisena siivota. Omaksi onnekseni sain lapset kuitenkin mummolaan, että sain rauhassa oksennella...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiseksi: Perhe on jäsentensä yhteinen yritys ja jokaisella on vastuu toisten hyvinvoinnista. Me ainakin keskusteltiin jo ennen lapsia oikeudet ja velvollisuudet selviksi. Eipä ole tuollaisia ongelmia nyt. Tosin me ollaan miehen kanssa aikuisia ihmisiä, ollaan pahimmat juoksumme juostu silloin nuorena, siis silloin kun pitää viettää huoletonta nuoruutta eikä tehdä keskenkasvuisena lapsia.

Vierailija
2/4 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kyllä miehet osaa vapaata ottaa-naisten tulisi kehittää asiaan yhteinen strategia...eli miten pienten lasten äiti saa vapaata... itse sain vasta kun menin töihin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on sitten hyvin asiat, kun olette tarkkaan JO ennen lapsia kaikki asiat keskustelleet selviksi. Eipä vain käynyt mielessäni ennen lapsien saamista, että nytpä otetaan ensin puheeksi miten vapaa-ajat sitten jaetaan jos tarvetta tulee. :) :)

Enkä missään mielestäni kirjoittanut, että minulla olisi tarve " juosta" jossain. En ole mistään baari-illoista kiinnostunut. Enemmän kiinnostaa sellainen vapaailta, että saunon YKSIN, katson YKSIN filmin, luen YKSIN tai teen jotain IHAN YKSIN! Että sellaista.

En koskaan ajatellut ennen lapsien saamista, että kun lapsia tulee, niin en sitten enää ansaitse yhtään hetkeä YKSIN olemiseen...

Vierailija:

Toiseksi: Perhe on jäsentensä yhteinen yritys ja jokaisella on vastuu toisten hyvinvoinnista. Me ainakin keskusteltiin jo ennen lapsia oikeudet ja velvollisuudet selviksi. Eipä ole tuollaisia ongelmia nyt. Tosin me ollaan miehen kanssa aikuisia ihmisiä, ollaan pahimmat juoksumme juostu silloin nuorena, siis silloin kun pitää viettää huoletonta nuoruutta eikä tehdä keskenkasvuisena lapsia.

Vierailija
4/4 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kovin tuttua, me taistellaan miehen kaa siitä kuka pääsee harrastamaan liikuntaa " töitten" jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä