Kokemuksia UPS-kotiinkuljetuksesta tai sen muuttamisesta noutopisteelle toimitettavaksi?
Luin juuri ketjun, että UPS-kotiinkuljetus ei toimi. Minua ei haittaa hakea pakettia noutopisteeltäkään, koska en ole virka-aikaan kotona. Pelottaa kuitenkin että en saa sanaa sinne UPS:lle. Enkä tosiasiassa haluaisikaan mihinkään aspaan soitella vaan ihan jossain sovelluksessa ilmoittaa, että sopii noutopisteelle toimittaminen.
Onko kellään tuoreita positiivisia kokemuksia UPS:sta?
Kommentit (13)
Ainakin yksi kokemus minulla se, että olin koko päivän kotona. UPS:n seurannassa lukee, että ei voitu toimittaa, joten vietiin noutopaikkaan... Eli eivät edes yrittäneet tuoda, vaikka sen nimenomaan piti olla kotiin kuljetettuna.
Ups ei toimita mitään kotiin. Ajavat ohi, kun näkevät ulko-ovessa ovikoodin eikä edes pysähdy odottamaan jos joku tulisi ovelle vastaan. Niillä ei ole edes työpuhelimia, että voisivat ilmoittaa asiakkaalle, milloin ovat tuomassa pakettia. Surkein firma ikinä. Sitten ne paketit pitää hakea jostain heidän Vantaan toimipisteestä.
Monenlaisia kokemuksia, yleensä jättävät lapun, että ovat yrittäneet toimittaa ja sovi uusi toimitusaika tai nouda noutopisteestä tjsp. Joskus myös soittavat ennen kuin tuovat, sikäli kuin heillä on puhelinnumerosi. Ylivoimaisesti helpoimmalla pääset kun soitat ja sanot, että voit hakea itse suoraan hallilta tai sovitulta noutopisteeltä. Niitä asiakaspalvelijoita ei kannata turhaan jännittää, kohtaaminen livenä sekä puhelimassa on helppo ja kivuton. Lisäksi saat mielellesi rauhan kun et kaiken päivää vatvo missä paketti menee ja lähetetäänkö se kohta takaisin vai jätetäänkö kylmästi rappusille odottamaan.
Soita ja pelasta mielenterveytesi!
Vierailija kirjoitti:
Ainakin yksi kokemus minulla se, että olin koko päivän kotona. UPS:n seurannassa lukee, että ei voitu toimittaa, joten vietiin noutopaikkaan... Eli eivät edes yrittäneet tuoda, vaikka sen nimenomaan piti olla kotiin kuljetettuna.
Joo netti on näitä pullollaan ja iltalehdessäkin juttu. Ihan typerä noitten systeemi ku ei voi valita kotiin vai noutopisteeseen. Mulla ei siis haittaa vaikka veisivät suoraan sinne, pelottaa vaan että joudun johonkin soitto/selvittelyrumpaan.
Ja ovathan nämä kuskit jopa omakotitalojen pihoille paketteja jättäneet, onneksi en asu sellaisessa. Ja yhden nettiliikkeen sivuilla kerrotaan, että saattaavat jättää naapuriin.
ap
Sovi suosiolla nouto jostain noutopiseteestä, ellet ole kokona 24/7. Palvelu on tehty jenkkiläisille kotirouville, jotka eivät poistu kotoaan ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Ups ei toimita mitään kotiin. Ajavat ohi, kun näkevät ulko-ovessa ovikoodin eikä edes pysähdy odottamaan jos joku tulisi ovelle vastaan. Niillä ei ole edes työpuhelimia, että voisivat ilmoittaa asiakkaalle, milloin ovat tuomassa pakettia. Surkein firma ikinä. Sitten ne paketit pitää hakea jostain heidän Vantaan toimipisteestä.
Mikä juttu tää on, että niillä ei ole puhelimia? Olen kuullut tämän muualtakin. Peruspuhelin maksaa satasen ja liittymä rajattomilla puheluilla alle 30€/kk. Miten ei firmalla ole varaa tällaiseen?
Juuri tällä viikolla Ups toi minulle paketin kotiin. Soittivat sieltä että tunnin sisään toisivat, onko ketään kotona. Ilmoitin olevani ja paketti tuli sovitusti perille.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tällä viikolla Ups toi minulle paketin kotiin. Soittivat sieltä että tunnin sisään toisivat, onko ketään kotona. Ilmoitin olevani ja paketti tuli sovitusti perille.
Jos parantaneet sitten toimintaansa
On kokemuksia kotitoimituksesta ja noutopaikkatoimituksesta. Voi viivästyä päivällä tai kahdella jos paketti täytyy noutaa. Jos sitä yritetään toimittaa perjantai-iltana ja sitä ei pysty niin se menee viikonlopun yli maanantaille.
Kuljetusfirmoilla on laiskoja kuljettajia, tiedän kokemuksesta. Jotkut eivät lähde ajamaan ainakaan syrjäkylille yhden paketin takia. Yritin joitain vuosia sitten saada Kuluttaja-lehteä testaamaan kuljetusfirmojen palveluita, mutta se ei ilmeisesti kiinnostanut. Lehti taitaa keskittyä enemmän tuotteisiin kuin palveluihin.
Suomen upsin asiakaspalvelussa oli joku nainen mikä ei tiennyt yhtään mistään. Sitten minulle tuli tiedustelu ulkomaisesta upsin asiakaspalvelusta nämä tiesivät. Upsin kuljettajat on ihan hyviä ja jotkut soittavat omalla puhelimella. Posti voi päästä lukittuun rappuun (ei aina). Ups ei pääse, ellei siellä ole joku avaamassa ovea.
Olisin aika arvokasta tavaraa siis tilaamassa eikä jaksaisi hermoilla asian takia.
ap