Lapseton ja perheetön: miten päiväsi kuluvat?
Itselläni kaava on pääosin tämä:
- arkipäivinä herätys 8-9 välillä, töihin toimistolle viimeistään yhdeksältä
- unelmia ja toimistohommia 16-17 asti, välissä lounas. Joko lounasravintolassa tai eväinä
- kaupan kautta kotia
- Kuntosalitreenit 4-5 kertaa viikossa. Kesäaikaan vähän vähemmän kuntosalia ja pyöräilyä enemmän.
- Illat pääosin tietokoneen äärellä, nukkumaan 12-01 välillä.
Toista jokaisena arkipäivänä, ellei ole loma
Lomalla runko on melkein samanlainen, mutta herään joskus puolenpäivän jälkeen. Lomalla en matkustele ulkomaille. Kotimaan matkailu riittää.
Tämmöistä aika yksitoikkoista tämä yksinäisen miehen elämä on.
M39
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Joo, joillain on ihanan yksinkertainen kuva siitä mitenn ystävät, puoliso ja lapsetkin tuosta vaan hankitaan ja yksinäisyys on aina oma vika/valinta. Eipäs se ole niin helppoa. Terv. ystävätön N38
Ihmiset hankkivat jatkuvasti uusia ystäviä, puolisoita ja lapsia päivittäin ympäri planeettaa.
Sosiaalisesti taitavat, miellyttävät persoonat joilla on taito saada muut ihmiset nauramaan ovat haluttua seuraa yleensä. Näitä taitoja voi jokainen yrittää kehittää paremmaksi ja olla itse aktiivinen uusien ihmissuhteiden hankkimisessa, niin flaksi voi käydä hyvinkin 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suht samaa menoa mut salia vaan 2x viikossa ja teen kaikkea kivaa ystävien ja kumppanini kanssa lisäksi.
Sulla ei taida olla ystäviä/sosiaalista elämää? Eikö kiinnosta vai mistä johtuu
Ei ole ystäviä. Tällä ikää kavereita kaikki ovat perheellisiä ja heillä on omat kiireensä. Yhden porukan kanssa näemme kerran viikossa. Muuten vietän vapaa-aikani pääosin yksin.
M39
Eikö sua kiinnostaa hankkia uusia ystäviä joilla aikaa sinulle? Nautitko yksin olosta vai mites?
Mistä niitä ystäviä "hankitaan"? Itse en ole onnistunut 20 vuoteen, ja yrittänyt kuule olen vaikka kuinka.
T. Toinen jolla ei ystäviä, N44
Itse oon 42v ja olen akt
No minä olen 100% etätöissä miesvaltaisessa ammatissa, ja lähin työkaveri on 600km päässä. Harrastukset on kaikki yksilölajeja, eikä niissä tapaa ihmisiä. En käytä alkoholia enkä käy baareissa. Ja todennäköisesti en ole sosiaalisesti taitava. Mitään näistä en pysty realistisesti muuttamaan (esim mitä järkeä olisi harrastaa jotain mistä en pidä, tai vaihtaa työhön jossa en viihdy). Luulisi ihmisen, joka väittää olevansa sosiaalisesti lahjakas ja mukava, ymmärtävän, että sun tilanne ei ole yleistettävissä vaan itseasiassa aika harvinainen?
Ihan sama päiväohjelma kuin ap:llä, paitsi lomalla vapaa-aika lisääntyy, kuten myös ruutu-aika. Tietokoneen sijaan luen kirjoja, teen ruokaa ja ristisanoja. Sellaista tylsää ja tarkoituksetonta sinkkuelämää vuodesta toiseen.
N47
Pitkälti sama kuin AP paitsi tietokoneella lähinnä suoratoistoa. Käyn myös joka viikko ravintolassa syömässä töiden jälkeen ja parin viikon välein leffassa. Ei meinaa vuorokauden tunnit riittää tähän kaikkeen. Millä ajalla hoitaisin toista ihmistä? N 40
Vierailija kirjoitti:
No minä olen 100% etätöissä miesvaltaisessa ammatissa, ja lähin työkaveri on 600km päässä. Harrastukset on kaikki yksilölajeja, eikä niissä tapaa ihmisiä. En käytä alkoholia enkä käy baareissa. Ja todennäköisesti en ole sosiaalisesti taitava. Mitään näistä en pysty realistisesti muuttamaan (esim mitä järkeä olisi harrastaa jotain mistä en pidä, tai vaihtaa työhön jossa en viihdy). Luulisi ihmisen, joka väittää olevansa sosiaalisesti lahjakas ja mukava, ymmärtävän, että sun tilanne ei ole yleistettävissä vaan itseasiassa aika harvinainen?
Suurimmalla osalla ihmisistä on ystäviä ja sosiaalista elämää tällä planeetalla. Totaaliyksinäisyys on varmasti harvinaisempaa.
Surullista elämää vietät kuten me muutkin
Oikein mukavasti. Ihan kuin olisi jatkuvalla lomalla. Ei kuulu kaakatuksia, ei mäkätyksiä. M
Työttömänä vanhempani kotiorjana ja paljon aikaa tällä palstalla viettävänä päivät kuluvat. Teen kotitöitä sen minkä jaksan, mutta en nykyään oikein jaksa. Olen autismikirjolla ja kärsin mielenterveysongelmista, jotka pahenivat sen jälkeen kun selvisi, että mitään apua mihinkään ei ole sossusta tulossa. Olosuhteiden pakosta asun siis vanhempani luona ja se on kuormittavaa. Suurimman osan siitä ajasta, jonka olen hereillä, enkä tee kotitöitä vietän pimeässä vessassa lukemassa tätä palstaa kun ahdistaa todella paljon. Tulevaisuutta ei ole, eikä mitään mitä odottaa. Aina on tätä samaa. Olen kuin vankina tässä ilman toivoa paremmasta.
N40
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä vanhempani kotiorjana ja paljon aikaa tällä palstalla viettävänä päivät kuluvat. Teen kotitöitä sen minkä jaksan, mutta en nykyään oikein jaksa. Olen autismikirjolla ja kärsin mielenterveysongelmista, jotka pahenivat sen jälkeen kun selvisi, että mitään apua mihinkään ei ole sossusta tulossa. Olosuhteiden pakosta asun siis vanhempani luona ja se on kuormittavaa. Suurimman osan siitä ajasta, jonka olen hereillä, enkä tee kotitöitä vietän pimeässä vessassa lukemassa tätä palstaa kun ahdistaa todella paljon. Tulevaisuutta ei ole, eikä mitään mitä odottaa. Aina on tätä samaa. Olen kuin vankina tässä ilman toivoa paremmasta.
N40
Syön siis mitä sattuu ja kärsin kroonisista suolistovaivoista. En oikein jaksa laittaa ruokaakaan kun siitä syntyy tiskiä ja täällä ei ole tiskikonetta. Menen nukkumaan ja herään vaihtelevasti.
Näköään täällä on toinenkin N40. En huomannut tätä kun omaa viestiäni kirjoitin.
Kello herättää 8:00, tosin saatan torkuttaa 8:30 asti.
Vaatteet päälle, lääkkeet naamaan ja töihin ajo 3 min.
9-13 töissä
Töiden jälkeen asioinnit jos on tarvetta ja sitten kotiin syömään.
Kolmen aikoihin lenkille, sen jälkeen syön lisää
Sitten sekalaista chillailua, seitsemän ja kahdeksan väliin iltapala
Iltapesu ja pisu, sitten nukkumaan.
Normaalisti herään klo 9 aikaan, sit töihin, päivän mittaan viesteilyä ystävien ja siskojen kanssa. Töiden jälkeen meen harrastamaan (lautapelejä, joogaa, kiipeilyä, veneilyä, uintia partiota), näen ystäviä joko aikuisten kesken tai niin että ystävien lapset on mukana. Klo 21-24 yleensä kotona, katson telkkaria, luen tai selaan nettiä. Nukkumaan puoliltaöin.
Järkkäilen paljon kaikkea kavereiden kanssa, käydään julkisissa saunoissa tai mennään retkille ym. Oon aina panostanut tosi paljon ystävyyssuhteisiin ja mulla on kymmenisen ystävää joita näen säännöllisesti. Mulla on myös siskoihini läheiset välit.
Parisuhteessa olin viimeksi 4 v sitten, yks lyhyempi 3 kk tapailusuhde viime vuonna.
Olen lapseton, mutta en perheetön, myös ystäviä on.
Arkena herään noin tuntia ennen kuin pitää nousta ylös. Juon rauhassa kahvia ja nautin aamusta. Töissä sitten kahdeksasta neljään. Käyn kaupassa, laitan ruokaa jos huvittaa tai syön vaikka sushia. Kauheasti ei arkisin tarvitse siivota tai tehdä kotitöitä, kun en sotke. Käyn kävelyllä tai joogaan. Illat menee elokuvia katsellessa, lukiessa, kirjoittaessa tai mitä ikinä haluankin tehdä. Nukkumaan ajoissa, hyvät yöunet ovat parasta.
Ihan on tavalliset arkiaskareet. Miten lapsettomuus tähän asiaan vaikuttaa.
Ihan mukavasti päivät kuluu. Nyt lomalla olen käynyt konserteissa ja tapahtumissa ystävien kanssa. Siskon kanssa käytiin risteilyllä ja Tukholmassa ostoksilla. Lenkkeiltyä tulee myös ja sukulaisia on käynyt lomareisuillaan kylässä.
Elokuvia tulee katsottua ja kirjoja luettua. Syksymmällä lähden kummitytön kanssa Prahaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan on tavalliset arkiaskareet. Miten lapsettomuus tähän asiaan vaikuttaa.
No kyllähän se lapsellisten arki on ihan p****seestä.
Töihin kuluu arkisin työmatkoineen aamukuudesta iltapäivä neljään. Töiden jälkeen käyn usein ystävien luona kylässä tai he minun luonani, usein tehdään puhdehommia kuten halkoja, suursiivousta tai pikkuremppaa yhdessä. Jos olen illan itsekseni, teen ruokaa, hoidan puutarhaa, lämmitän saunaa, käyn uimassa, neulon, katson leffoja.
Vapaalla remontoin, teen pihatöitä, sienestän, lenkkeilen, teen pieniä kotimaanreissuja itsekseni tai jonkun kaverin kanssa. Nukun pitkään ja teen herkkuruokiani. Kukun asmuyöhön kun olen iltaihminen.
Yksinkertaista, kivaa elämää.
Uskomatonta, että ketään vastaajista ei kiinnosta itsensä kehittäminen?? Ammattillisesti tai muutoin?? Jos itselläni olisi noin paljon aikaa, niin suurimman osan vapaa-ajastani vaan kehittäisin itseäni opiskellen, urheillen, businesta tehden, sijoittaen, jne. Aina vain helmpompaa työtä, enemmän vapaa-aikaa, rahaa ja luksusta. Nykyisinkin teen niin, vaikka minulla on kaksi lasta. M45
Herätys 5:45. Arkisin töihin seitsemäksi (kävelen työmatkan), viikonloppuisin vietän hidasta aamua, jolloin keittelen kahvia ja valmistan kunnon aamiaisen.
Aamupäivä on tehokkainta aikaa. Arkisin käytän sen työhön, lomilla ja viikonloppuina opiskeluun, liikuntaan tai siivoamiseen.
Iltapäivällä, töistä päästyä tai vapaapäivän hommat hoidettuani on omaa aikaa. Käyn kaupassa, laitan jotain hyvää ruokaa.
18:00 yleensä teen jotain aktiivista, oli arki tai viikonloppu. Yleensä käyn lenkillä tai salilla.
20:00 alkaa rauhoittumisaika, tällöin otan hyvän suihkun, panostan hyvinvointiin (kasvonaamio, venyttely tms). Hiljennyn ja rentoudun nukkumaanmenoa varten. Saatan lukea kirjaa tai tehdä käsitöitä.
21:00 Menen nukkumaan.
Nämä vuodet jolloin olen toteuttanut tätä rytmiä ja näitä rutiineja, on olleet elämäni onnellisimpia ja stressittömimpiä.