Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyynnyn, jos ihmiset luulevat minun pitävän lapsista

Vierailija
17.07.2024 |

Otsikossa mainittu asia ärsyttää. Siis minunko kuuluu pitää lapsista vain, koska olen nainen? 

Olen kaiken lisäksi hoitoalalla. Minua ihmetyttää sekin, kun hoitotyöhön liitetään sellaisia asioita kuin "hoivavietti" tai "kutsumus". Olen valinnut ammattini rationaalisin perustein. Se on työtä, jolla elätän itseni. 

Onko kenelläkään muulla samaa? 

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse rakastaa lapsia mutta ei tarvitse räjähtää aiheesta, aikana jolloin syntyvyys on historiallisesti pohjamudissa. Hoitoalalla näkee paljon lapsia. Niin makaa kuin petaa. 

Vierailija
2/3 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse rakastaa lapsia mutta ei tarvitse räjähtää aiheesta, aikana jolloin syntyvyys on historiallisesti pohjamudissa. Hoitoalalla näkee paljon lapsia. Niin makaa kuin petaa. 

En hoida lapsipotilaita. 

- ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hoitoalalla mutta muuten samastun hyvin! Inhoan sitä, että minuun liitetään sukupuoleni perusteella pehmeitä arvoja. Perhettä en milloinkaan aio perustaa, mutta se ei tee minusta misantrooppia tai itsekästä. Suhtaudun suojelevasti ja lämpimästi rakkaisiini, mutta muuten hoivavietti on minulle tyystin vieras; eläimet tosin tekevät poikkeuksen.

Ja kyllä, olen tietyssä seurassa korostetun tunnekylmä ihan vain ärsyttääkseni takaisin! Olisittepa nähneet keskustelukumppanin ilmeen, kun kerran tulin sanoneeksi, että ainoat talkoot, joihin olisin mieluusti osallistunut, olivat raamatunhistoriassa kuningas Herodeen järjestämät...

N31