Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos läheiset eivät tee lasua, vaikka näkevät tilanteita, joissa lasta kaltoinkohdellaan?

Vierailija
17.07.2024 |

Kaltoinkohtelu liittyy lapsen kasvatukseen ja perustarpeista huolehtimiseen (säännöllinen uni, ruokailu, ruutuaika, rajat). Toinen vanhemmista sairastaa alkoholismia. Isovanhemmat ja muu perhe todistavat jatkuvasti tätä sekoilua yhteisten lomien ja viikonloppujen aikana, mutta eivät tee asialle mitään muuta kuin tuomitsevat.

Onko tämäkin jo lähes rikos? Olen itse miniänä seuraamassa tilannetta ja erittäin turhautunut kun lasten vointi menee vain huonompaan suuntaan.

Kiitos

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

otsikko on ihan kummallinen

Vierailija
2/19 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lienee ihan normisettiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta ei saa jättää sekavan alkoholistin huostaan ja lapsen ei ole pakko nähdä tätä juovaa. Piste. Asioilla on rajat. Alkoholistille apua yksityiseltä rahalla, vieroitusohjeita ja jotain mistä ei ahdistu?

Vierailija
4/19 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitto sosiaalipäivystykseen, nyt. 

Vierailija
5/19 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja et tee sitä lasua syystä että?

Vierailija
6/19 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmiten naiset omistavat lapset ja ajatellaan lähinnä naisen etua huoltajana.

Tuossa alkuperäisessä tehtävän annossa tullee vaan ongelmia lapselle ja miehelle. Pitäisin sossuloita vaan lapselle riesana ko. tilanteessa.

Vierailija
7/19 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen isovanhemmat yrittävät auttaa osallistumalla esim. lapsen hoitamiseen, mutta tekevät samalla karhunpalveluksen.

Ap

Vierailija
8/19 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

He eivät uskalla.

Vierailija
9/19 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
10/19 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskun tekeminen ei auta mitään! Sieltä soitetaan juoppo isälleen. Soo soo. Juoppo isä valehtelee. Ja sama toistuu vuodesta toiseen. Suomessa saat omalle lapselle neljän seinän sisällä tehdä mitä vaan kun et jää kiinni.

Joka asia pitäisi pystyä todistamaan. Alaikäisen lapsen sana ei riitä.

Vierailija
11/19 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi on ollut tilanteita, että ollaan mökillä ja tämä alkoholisti-isä on tullut lapset mukana sinne. Hän on aivan ympäripäissään ja muut katsovat lapsia. Toinen on leikki-ikäinen, toinen teini.

Ap

Vierailija
12/19 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo lienee ihan normisettiä?

No ei todellakaan!

Vierailija
13/19 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja et tee sitä lasua syystä että?

Olen saanut kuulla ko. vanhempien avautumisen siitä, että miten paljon he inhoavat lastensuojelua, joka yrittää heitä auttaa. He ovat siis jo avun piirissä, mutta minusta on käsittämätöntä, että lähipiiri eli perhe ei ole tehnyt lasua. Omalla käytöksellään he ikään kuin hyväksyvät kaiken. En koe itse kuuluvani tähän lähipiiriin ja uskon, että oman perheenjäsenen tekemänä lasu pysäyttäisi ja sillä olisi painoarvoa.

Ap

Vierailija
14/19 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin se on, itse elänyt lapsuuden perheessä, jossa kaikki ongelmat salattiin, vaikka sukulaiset ja naapurit, jopa oma opettaja oli tietoinen ongelmista, ne olivat kovin näkyviä, alkoholistin isä, joka menetti mm ajokortin useampia kertoja alkoholin takia ja mielisairas äiti joka sai useamman psykoosin lapsuuteni aikana ja oli välillä mielisairaalassa sen takia... 

Vierailija
15/19 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soittaja hukkuu läheiseen järveen mökkivierailullaan. Traagista.

Vierailija
16/19 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinuna ottaisin tämän ukon puhutteluun. Jos se ei tuota tulosta, tekisin lasun tai soittaisin sosiaalipäivystykseen, mikäli tilanne on akuutti. Tosin mökillä tilanne voi olla hankala.

Vierailija
17/19 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etpä näytä tekevän sinäkään. 

Vierailija
18/19 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Ihmettelen, että pitäisikö mun soittaa sosiaalipäivystykseen, vaikka paikalla on selvänä olevia ihmisiä?

Vierailija
19/19 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos vanhempi on humalassa lapsen nähden.