Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä et ikinä syö juhlissa (vaikka sitä usein on tarjolla)?

Vierailija
17.07.2024 |

Suunnittelen reilun 30 hengen ylioppilasjuhlia. Tarjolle suolaisia juttuja kahvipöytätyyliin eli ei ruokaa, ja sitten makeita. Pasteijaa, piirakkaa, voileipäkakkua, pikkuleipää, kuivakakku, täytekakkua... Mutta mitä ei ainakaan kannata laittaa tarjolle? Mikä on inhokki? 

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkuleivät ja kuivakakku. 

Vierailija
22/51 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivakakku jää väliin kun on parempaa tarjoilua maisteltavana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukutatte, jos kerron etten koskaan syö karjalanpiirakoita juhlissa?

Vierailija
24/51 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihaa

ei me sinua kutsutakaan

Vierailija
25/51 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipäkakku. Hyi.

Vierailija
26/51 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtokarkit ja sipsit isoissa kulhoissa tarjoiltuna jää aina syömättä. Samoin pikkuleivät.

Vierailija
27/51 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipäkakkua en ole ikinä syönyt enkä syö. Salaatit ei ole juhlaruokaa. Lohikeitto ym. Noup. 

Vierailija
28/51 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en syö keksejä, pullaa enkä kuivakakkuja

Vierailija
29/51 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tacot tai tortillat sopinee kaikille, saa valita sisällön itse, ei pääse urputtamaan.

Riisiä niihin ainakin tulee.

Vierailija
30/51 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermakakku.

Vierailija
31/51 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivakakkua en ota koskaan, samoin pulla on juhlissa harvoin hyvää, kun sen pitäisi olla joko aivan tuoretta tai sitten ihan just mikrosta tullutta ollakseen maistuvaa. En näe syytä sille, miksi sellaisella sitkeällä toissapäiväisellä pullalla vatsaani täyttäisin juhlissa, kun on todennäköisesti kakkuja ja piirakoitakin tarjolla. 

Vierailija
32/51 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt ihan rehellisiä ollaan, niin mieluiten söisin salaattia ja oikeaa ruokaa. Vaikka grillattua kanaa. Nuo piirakka, voileipäkakku -pöydät, ne on aina vähän sellaisia että sitten mäkkärin kautta kotiin. Samalla vaivalla tekisi oikeat ruoat.

Tämä on niiiin totta minun mielestäni myös! Olen ehdottomasti kunnon ruoan ystävä

Vierailija
33/51 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivakakku, kaupan pulla ja useimmat keksit ovat sellaisia, mitä en ikinä syö, jos saan valita. Joskus jätän täytekakunkin väliin, jos se näyttää kuivalta tai tunkkaiselta.

Mieluiten syön suolaista. Usein jään kaipaamaan jotain tuoretta, esimerkiksi hedelmiä tai salaattia.

Vierailija
34/51 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen ensimmäisen vastauksen jälkeen voi jo päätellä, ettei juhlissa kannata tarjota yhtään mitään. Tai sitten pitää hakea asiantuntemus jostain muualta.

Vierailija
35/51 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaa en syö juhlissa enkä kotona enkä missään. . Mitään lihavalmisteita.  En myöskään mitään missä on käytetty gelatiinia - huom! karkeissa! Jos haluat välttyä lue sisältöseloste.

Vierailija
36/51 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karjalanpiirakat ja munavoi.

Munavoi ikävä, koska se karisee niin helposti. 

eri

Vierailija
37/51 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullasta sellainen kommentti, että meillä ylioppilas itse halusi (mini)korvapuusteja omiin lakkiaisiinsa. Niille olikin melkoinen menekki ihan yllättäen.

Vierailija
38/51 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tacot tai tortillat sopinee kaikille, saa valita sisällön itse, ei pääse urputtamaan.

Riisiä niihin ainakin tulee.

Tacot ja tortillat ovat hankalaa syötävää juhlissa. Eikä niihin todellakaan tule riisiä!

Vierailija
39/51 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karjalanpiirakat ja munavoi.

Munavoi ikävä, koska se karisee niin helposti. 

eri

Silloin se on huonosti tehtyä ja luultavasti liian kylmää. Olen kyllä usein saanut tätä karisevaa munavoita itsekin.

Vierailija
40/51 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön aika vähän mitään makeita. Ehkä jonkun suklaakonvehdin tai palan tummaa suklaata kahvin kanssa, jos tarjolla on. Voileipäkakku taas on lemppari, se on jotenkin niin nostalginen juttu minulle että aina salaa toivon että sitä olisi tarjolla kun johonkin juhliin menen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme