Oon tosi yksinäinen
Oon eronnut vuosi sitten. Ei kavereita, ei työtä. Oon vaan kotona yksin ja käyn kaupassa. Tää on mun elämää nykyään
Kommentit (42)
Rupea käymään kirjastossa, puistossa ja niin edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Puistokemistien yhdistys??
Miksi et pitäisi yhteyttä läheisiisi?
Eikö ole iskää ja äitiä, sisaruksia? Ei meikäläistä haittaa yksinäisyys.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet yksinäinen?
Oon eronnut vuosi sitten. Ei kavereita, ei työtä. Oon vaan kotona yksin ja käyn kaupassa. -AP-
Jos yhtään lohduttaa, niin vuosittain eroaa kymmeniätuhansia pareja, kun avoerotkin lasketaan. Mutta nyt sinulla on kasautunut hankalia asioita. Aika auttaa erosuruun. Työpaikan saanti olisi tosi tärkeää. Olet varmaan te-palvelujen asiakas. HeIllä on monia keinoja työllistymiseen. Jos rahat ovat vähissä, voit saada asumis- ja toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Jos yhtään lohduttaa, niin vuosittain eroaa kymmeniätuhansia pareja, kun avoerotkin lasketaan. Mutta nyt sinulla on kasautunut hankalia asioita. Aika auttaa erosuruun. Työpaikan saanti olisi tosi tärkeää. Olet varmaan te-palvelujen asiakas. HeIllä on monia keinoja työllistymiseen. Jos rahat ovat vähissä, voit saada asumis- ja toimeentulotukea.
Asun yksin. Saan vähän asumistukea, pitäisi olla pienempi asunto. Nyt kaksio. Oon eläkeläinen ja monet karttaa sellaisia. Töihin vielä haluaisin palata mutta en tiedä keinoa ja onko fiksua. Edelliselle ammatille en halua palata. On mulla vanhemmat vielä elossa ja heitä näen. Veljeä tosi harvoin ja aikuisia lapsia myös harvoin.
Ap
Mene mukaan työttömien toimintaan. Saako teillä kansalaisopiston kursseista alennusta työttömät? Vapaaehtoistyöhön voi myös mennä.
Eläkkeellä saa ansaita tietyn summan, eikä se vaikuta eläkkeen määrään. Kannattaa mennä johonkin keikka/osa-aika/satunnaistyöhön. Saat ansiotulovähennyksen, jolloin verotus pientä (jos lainkaan, riippuu miten iso eläke on) ja muut työntekijöiden verovähennykset. Eläkkeestähän ei voi vähentää enää mitään, joten eläkkeen verotus on kovempaa, jo sv-maksunkin takia.
Esim. henk kohtaisen avustajan tuurausta voisi tehdä lisäansiona. Jos ei halua paljon tunteja. Itse tein joskus viikonloppuvuoroja, kun la sai +25% ja su +100% palkan.
Seuraan tätä ketjua.
Itselläni hyvin samankaltainen tilanne. Työkyvyttömyyseläkkeellä, syrjäytynyt, ei kavereita saatikka ystäviä. Vajaa vuosi sitten erosin parisuhteesta. Aiemmasta pitkästä avioliitosta 10-vuotias poika joka asuu osan ajasta luonani, ex-aviomies ja poikani ovat ainoat kiinteästi elämässäni olevat ihmiset. Sukulaisiini ja lapsuudenperheeseeni en juurikaan pidä yhteyttä, ovat iso osa alkoholisteja ja persoonallisuushäiriöisiä, olen suorittanut pakollisen irtautumisen sairaasta perhesysteemistä.
Elämä junnaa paikoillaan eikä mene eteenpäin. Päivät toistavat itseään eikä mikään enää tunnu oikein miltään.
Valitettavasti minulla ei ole mitään vinkkejä sinulle antaa kun en osaa omankaan elämäni ongelmia ratkaista. Pahoitteluni sinulle tilanteestasi.
"eronnut vuosi sit"
sinulla on sentään ollut jotain
et ole oikeasti yksinäinen
oikeasti yksinäisillä ei ole koskaan kumppania vaikka haluaisivat
Sama juttu, vaikka olenkin kaukana eläkkeestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet yksinäinen?
Oon eronnut vuosi sitten. Ei kavereita, ei työtä. Oon vaan kotona yksin ja käyn kaupassa. -AP-
Tuossapa se syy on. Ei kotona kököttäessä kehenkään tutustu. Mukaan vapaaehtoistoimintaan, työttömien yhdistykseen, harrastamaan esim eikö kansalaisopistot tarjoa työttömille edullisesti kursseja...
Erilaisille kursseille vaan tai mene jonkun yhdistyksen toimintaan mukaan. Kyllä ihmisiä löytyy kun etsii. Ei välttämättä ystäviä löydä nopeasti, mutta semmoisia keiden kanssa voi jutella sen yhteisen intressin lomassa. Sekin on jo jotain.
Vierailija kirjoitti:
Käyn kirjastossa joka päivä. Ei täältä mitään ystäviä löydä valitettavasti. En edes ymmärrä että menemällä puistoon löytäisi ystäviä, niin kuin miten? Oletko itse kokeillut?
Jännittävä tää sun blogi.