Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon tosi yksinäinen

Vierailija
17.07.2024 |

Oon eronnut vuosi sitten. Ei kavereita, ei työtä. Oon vaan kotona yksin ja käyn kaupassa. Tää on mun elämää nykyään

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittävä tää sun blogi.

Vierailija
2/42 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea käymään kirjastossa, puistossa ja niin edelleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puistokemistien yhdistys??

Vierailija
4/42 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet yksinäinen?

Vierailija
5/42 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et pitäisi yhteyttä läheisiisi?

Vierailija
6/42 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole iskää ja äitiä, sisaruksia? Ei meikäläistä haittaa yksinäisyys.

Vierailija
7/42 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet yksinäinen?

Oon eronnut vuosi sitten. Ei kavereita, ei työtä. Oon vaan kotona yksin ja käyn kaupassa. -AP-

Vierailija
8/42 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään lohduttaa, niin vuosittain eroaa kymmeniätuhansia pareja, kun avoerotkin lasketaan. Mutta nyt sinulla on kasautunut hankalia asioita. Aika auttaa erosuruun. Työpaikan saanti olisi tosi tärkeää. Olet varmaan te-palvelujen asiakas. HeIllä on monia keinoja työllistymiseen. Jos rahat ovat vähissä, voit saada asumis- ja toimeentulotukea. 

Vierailija
9/42 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yhtään lohduttaa, niin vuosittain eroaa kymmeniätuhansia pareja, kun avoerotkin lasketaan. Mutta nyt sinulla on kasautunut hankalia asioita. Aika auttaa erosuruun. Työpaikan saanti olisi tosi tärkeää. Olet varmaan te-palvelujen asiakas. HeIllä on monia keinoja työllistymiseen. Jos rahat ovat vähissä, voit saada asumis- ja toimeentulotukea. 

Asun yksin. Saan vähän asumistukea, pitäisi olla pienempi asunto. Nyt kaksio. Oon eläkeläinen ja monet karttaa sellaisia. Töihin vielä haluaisin palata mutta en tiedä keinoa ja onko fiksua. Edelliselle ammatille en halua palata. On mulla vanhemmat vielä elossa ja heitä näen. Veljeä tosi harvoin ja aikuisia lapsia myös harvoin. 

Ap

Vierailija
10/42 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/42 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene mukaan työttömien toimintaan. Saako teillä kansalaisopiston kursseista alennusta työttömät? Vapaaehtoistyöhön voi myös mennä.

Vierailija
12/42 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeellä saa ansaita tietyn summan, eikä se vaikuta eläkkeen määrään. Kannattaa mennä johonkin keikka/osa-aika/satunnaistyöhön. Saat ansiotulovähennyksen, jolloin verotus pientä (jos lainkaan, riippuu miten iso eläke on) ja muut työntekijöiden verovähennykset. Eläkkeestähän ei voi vähentää enää mitään, joten eläkkeen verotus on kovempaa, jo sv-maksunkin takia.

Vierailija
13/42 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. henk kohtaisen avustajan tuurausta voisi tehdä lisäansiona. Jos ei halua paljon tunteja. Itse tein joskus viikonloppuvuoroja, kun la sai +25% ja su +100% palkan. 

Vierailija
14/42 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan tätä ketjua.

Itselläni hyvin samankaltainen tilanne. Työkyvyttömyyseläkkeellä, syrjäytynyt, ei kavereita saatikka ystäviä. Vajaa vuosi sitten erosin parisuhteesta. Aiemmasta pitkästä avioliitosta 10-vuotias poika joka asuu osan ajasta luonani, ex-aviomies ja poikani ovat ainoat kiinteästi elämässäni olevat ihmiset. Sukulaisiini ja lapsuudenperheeseeni en juurikaan pidä yhteyttä, ovat iso osa alkoholisteja ja persoonallisuushäiriöisiä, olen suorittanut pakollisen irtautumisen sairaasta perhesysteemistä.

Elämä junnaa paikoillaan eikä mene eteenpäin. Päivät toistavat itseään eikä mikään enää tunnu oikein miltään.

Valitettavasti minulla ei ole mitään vinkkejä sinulle antaa kun en osaa omankaan elämäni ongelmia ratkaista. Pahoitteluni sinulle tilanteestasi. 

Vierailija
15/42 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/42 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"eronnut vuosi sit"

sinulla on sentään ollut jotain

et ole oikeasti yksinäinen

oikeasti yksinäisillä ei ole koskaan kumppania vaikka haluaisivat

Vierailija
17/42 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, vaikka olenkin kaukana eläkkeestä.

Vierailija
18/42 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet yksinäinen?

Oon eronnut vuosi sitten. Ei kavereita, ei työtä. Oon vaan kotona yksin ja käyn kaupassa. -AP-

Tuossapa se syy on. Ei kotona kököttäessä kehenkään tutustu. Mukaan vapaaehtoistoimintaan, työttömien yhdistykseen, harrastamaan esim eikö kansalaisopistot tarjoa työttömille edullisesti kursseja... 

Vierailija
19/42 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisille kursseille vaan tai mene jonkun yhdistyksen toimintaan mukaan. Kyllä ihmisiä löytyy kun etsii. Ei välttämättä ystäviä löydä nopeasti, mutta semmoisia keiden kanssa voi jutella sen yhteisen intressin lomassa. Sekin on jo jotain.

Vierailija
20/42 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn kirjastossa joka päivä. Ei täältä mitään ystäviä löydä valitettavasti. En edes ymmärrä että menemällä puistoon löytäisi ystäviä, niin kuin miten? Oletko itse kokeillut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme