Outoa kuinka jotkut kuvittelevat, että normaalipaino riittää
Siihen että on muiden silmissä viehättävä. Kehonkoostumus on paljon tärkeämpi ja normaalipainoisellakin voi olla iso vatsa, littana ja leveä takapuoli ja kehonkoostumus pehmeää höttöä.
Kommentit (22)
Niinpä. Olen normaalipainoinen nelikymppinen nainen. Kaikki terveydestä kertovat arvot ovat normaaleja eikä minulla ole mitään elintavoista johtuvia pitkäaikaissairauksia. Silti rasvaprosentti on 33%, eli tiputettavaa rasvamassaa olisi n.10kg tai vaihtoehtoisesti saatava lisää lihasta tilalle.
Voin sanoa että yritetty on, mutta ei todellakaan ole mikään helppo juttu, puhumattakaan siitä onnistuisinko tuon ns. ihannepainon pitämään tosielämässä ja olisiko se edes vaivan arvoista.
Sehän on hyvä jos noin kokee. Normaalipainossa terveysriskit ovat vähäiset vaikka kehossa olisikin "höttöä" joten eikö ole hyvä jos ihminen on tyytyväinen kehoonsa?
Enemmän mä tiedän niitä jotka kokevat itsensä rumiksi ja itse kuulun heihin. Paino on indeksin alarajalla ja treenaan, mutta silti tuntuu ettei mikään riitä viehättävyyteen. Aina on jokin vialla :(
No nehän luulee että paastolla häviää pelkkää rasvaa 😭😭
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Olen normaalipainoinen nelikymppinen nainen. Kaikki terveydestä kertovat arvot ovat normaaleja eikä minulla ole mitään elintavoista johtuvia pitkäaikaissairauksia. Silti rasvaprosentti on 33%, eli tiputettavaa rasvamassaa olisi n.10kg tai vaihtoehtoisesti saatava lisää lihasta tilalle.
Voin sanoa että yritetty on, mutta ei todellakaan ole mikään helppo juttu, puhumattakaan siitä onnistuisinko tuon ns. ihannepainon pitämään tosielämässä ja olisiko se edes vaivan arvoista.
Miten olet yrittänyt?
Kysyy nelikymppinen, joka hävitti vatsanympäryksestä 12 cm talven aikana
Mikään ei ikinä riitä. Ei niin ikinä.
Riittää kenelle? Sinullekko? Kunhan riittää itselleen niin pärjää jo aika hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Lihasmassan hankkiminen on varmasti vaivan arvoista.
Miksi se muitten viehättäminen on niin tärkeää?
Miksi et kelpaa itsellesi? Miksi et voi pitää itsestäsi? Mistä johtuu olematon itsetuntosi?
Mietipä miten paljon menetät elämää suremalla sitä että et voi olla mitä upein, kaunein ja haluttavin. Onko siinä järkeä, ja jos koet että on niin kerro toki mitä. Minä en ymmärrä.
Entä kun totuus on, että valtaosalle maailman ihmisistä olet täysin yhdentekevä, muutama pitää sinusta ja pieni osa rakastaa. Se viimeinen pieni osa ehkä inhoaa tai jopa vihaa. Miten saat tämän kaiken muutettua niin että olet kaikkia viehättävä ja voit elää onnellisena sen tiedon kanssa. Voin kertoa että ei tule tapahtumaan.
Jos ongelma on se, että ajattelt että ulkoinen olemuksesi estää sinua kelpaamasta kenellekään, niin minä ainakaan en halua kelvata. Haluan olla se ihminen sisältä ulos ja takaisin jonka se toinen rinnaleen haluaa. En sen painoinen tai muotoinen vaan se ihminen, juuri minä mitään muuttamatta.
En suostu olemaan esine joka on juuri oikean muotoinen ja kokoinen. Olen ihminen ja jos en ihmisenä kelpaa en haluakaan kelvata. Vaadin että minua kunnioitetaan juuri minuna, kuten minä kunnioitan toisia. Haluan että se toinen rakastaa minua, ei vaakani lukemaa tai rasvaprosenttiani.
Kun tätä palstaa lukee niin kyllä tulee ihmisiä sääli. Miten huono ja olematon itsetunto useimmilla on! Suomi on täynnnä hyvin onnettomia ja masentuneita yksinäisiä ihmisiä. Hyvä uutinen kuitenkin että sitä voi alkaa työstää! Se onnistuu jos vain tahtoo ja halua tehdä työtä itsensä kanssa.
Julkisesti liikutaan mielellään itselle sopivissa vaatteissa, eikä minkäänlaista velvollisuutta olla "viehättävä" ole olemassakaan.
Olen 45v en tiedä paljon painan, meillä ei ole vaakaa, käytän vaatteita koosta S-L ja olen tyytyväinen siihen miltä näytän. Minulla on vyötärö ja naisellinen lantio. En todellakaan tiedä rasvaprosenttia enkä edes halua. Olen terve.
Vierailija kirjoitti:
Enimmäkseen lähtee jos teet asiat oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olet yrittänyt?
Kysyy nelikymppinen, joka hävitti vatsanympäryksestä 12 cm talven aikana
Jätin 1 1/2 vuotta sitten kaikki lisättyä sokeria sisältävät syömiset ja juomiset pois, karsin ns. turhista hiilihydraateista ja aloitin kuntosaliharjoittelun. Rasvaprosentti on tippunut 35 -> 33 eli 2%, lihasta tullut vähän lisää. Paino tippui alussa 3 kg sen jälkeen pysynyt samana.
Ehkä ennemminkin on kyse siitä, että jos päällimmäinen mieleen tuleva kuvaus itsestä on "normaalipainoinen", niin se kuulostaa henkisesti köyhältä ja persoonattomalta. Missä luonteenpiirteet, kiinnostuksen kohteet, yhteys toisiin ihmisiin? Miten "normaalipainolla" rakennetaan syviä ihmissuhteita?
Oletko kuullut sanontaa että kauneus on katsojan silmässä. Jokaisella on on oma maku siitä ketä pitää viehättävänä. Jonkun mielestä luikku on viehättävä, joku tykkää että pitää olla muotoja. Ihmiset tuijottavat nykyään liikaa ulkonäköä ja miettivät mikä kelpaa. Elämässä on tärkeämpiäkin asioita kuin ulkonäkö.
Outoa, että joku ajattelee omaa kehoaan sen perusteella, miltä se näyttää muille. Ja vielä oudompaa, että joku on huolissaan siitä, miltä joku tuntematon näyttää muiden tuntemattomien silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se muitten viehättäminen on niin tärkeää?
Miksi et kelpaa itsellesi? Miksi et voi pitää itsestäsi? Mistä johtuu olematon itsetuntosi?
Mietipä miten paljon menetät elämää suremalla sitä että et voi olla mitä upein, kaunein ja haluttavin. Onko siinä järkeä, ja jos koet että on niin kerro toki mitä. Minä en ymmärrä.
Entä kun totuus on, että valtaosalle maailman ihmisistä olet täysin yhdentekevä, muutama pitää sinusta ja pieni osa rakastaa. Se viimeinen pieni osa ehkä inhoaa tai jopa vihaa. Miten saat tämän kaiken muutettua niin että olet kaikkia viehättävä ja voit elää onnellisena sen tiedon kanssa. Voin kertoa että ei tule tapahtumaan.
Jos ongelma on se, että ajattelt että ulkoinen olemuksesi estää sinua kelpaamasta kenellekään, niin minä ainakaan en halua kelvata. Haluan olla se ihminen sisältä ulos ja takaisin jonka se toinen rinnaleen haluaa. En sen painoinen tai
Eli olet todella läski joka ei jaksa laihduttaa.
Ihan sama mulle. Mulla oli 15 vuotta anoreksia kun koitin mahtua teininä minuun iskostettuihin kauneusihanteisiin. Joo olin saman kokoinen kuin Gisele Bundchen (olen 180cm ja painoin 28v. asti max. 57 kiloa) ja huomiota tuli joka suunnalta, mutta mun henkinen tila ja olo oli ihan KAMALA. Olin aivan romuna. Eikä hyvää kumppaniakaan löytynyt vaikka miehet juoksi perässä. Riittää nykyään ihan hyvin, että se yksi mies tykkää minusta ihan sama miltä näytän. Mua ei kiinnosta yhtään miltä muut ihmiset näyttää kunhan ovat onnellisia. Tässä maailmassa on ihan liikaa pahoinvoivia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enimmäkseen lähtee jos teet asiat oikein.
Ei lähde ja lihoo nopeasti takaisin.
Kuka tässä nyt luulee olevansa viehättävä? Itse ainakin olen ollut laiha läski koko ikäni, mutta eipä ole kukaan koskaan viehättäväksi sanonut joten sellaista harhakuvaa ei ole syntynyt.
Liikunta ja kehonrakennus eivät kiinnosta. Sori siitä.
Eiköhän omaan ulkonäköönsä tyytymättömiä ole ihan liikaa kaikenkokoisten joukossa.