HEINIEN LA-SU
Kommentit (7)
kiva Annim, kun olit laittanut uuden pinon:)
mullakin tuo mahakarvoitus vahvistui Aaron odotusaikana:) Onkohan vain poikien odotuksessa vai tapahtuuko myös tyttöjen kohdalla? vielä en ole huomannut että karvoitus olisi " vahvistunut" tässä raskaudessa.
lähettiin aamupäivällä ulos kävelylle ja käytiin sitten tapiolassa syömässä ja kaupassa. Nyt herrat on päiviksillä ja mä jäin tähän koneelle. Pitäisi kyllä mennä itsekin nukkumaan, kun on tilaisuus. Jotain tekemistä pitäisi keksiä illaksi, kun ollaan kerrankin kaikki kotona:)
Kovasti jo odottelen ensi viikon neuvolaa, että pääsen kuulemaan sydänääniä:) liikkeitä tuntuu iltaisin välillä tunnustellessa, mutta ei vielä mitenkään selvästi. ehkä parin viikon päästä jo huomaa paremmin:)
t.jennu ja pikkuinen rv 18+1
Jennulle: Joo noi vauvan liikkeet on mullakin vähän niin ja näin vielä, et tänään en oo tuntenu ollenkaan niitä (on ollu aika touhukas päivä meillä). Toivon et nyt illalla vielä tunnen et mieli rauhoittuis. Sitä kun on muutaman kerran niitä jo ihan sarjoina saanut niin sit heti alkaa mieli miettimään et miks ei nyt kuulu vaikka rauhassa köllötän.
Meillä levis pyykinpesukone tänään. On menny koko ilta tapellessa et oltais saatu se edes linkoomaan noi vaatteet, mut ei niin ei. Soitinkin tohon naapuriin et saadaanko lainata teitin konetta et saatais noi puhtaiksi ja nyt ne pyykit pyörii siellä. Ihanaa kun on mukavia naapureita!
Kiva kun toi kone on muutaman kuukauden yli 5 vuotta vanha ja muistelin et siinä on 5 vuoden takuu. Aloin kiukuissani etsimään sitä takuukuittia et varmasti soitan siitä ensi viikolla et jo on näinkö nää on suunniteltu et pari kuukautta takuun jälkeen kone levii ja huomasin et se takuu onkin 6 vuotta. Pitää heti maanantaina soittaa ja toivottavasti saadaan nopsaan huolto.
Kyllä mä kerkesin jo miettimään et mukava rahareikä taas jos uusi kone pitää ostaa kun nykyään noi huollot maksaa melkein puolet jo uuden koneen hinnasta. Tuolla on pesty jo sen 5 vuotta päivittäin pyykkiä, et en sit tiiä kuinka kauan kestäis huollosta huolimatta.
Meillä kesällä levis astianpesukone samalla tavalla et oli 5ja puol vuotta vanha ja se korjaus ois tullu niin kalliksi et ostettiin sit uusi tilalle.
Kyllä tää on kun nykyään ei mikään kestä enään mitään.
( Niin ja pari kk ennen astianpesukonetta levis töllö joka rupes savuumaan ja se oli käyny jo kertakorjauksessa 3kk aikaisemmin, et se siitä 120e korjauksesta ja töllökin oli vaan 7 vuotta vanha.)
Kylläpäs tästä tuli valivali tekniikka viesti, mut ei täällä onneksi näin viikonloppuisin onneksi paljon ole lukijoita :-)
annim ja pallero 17+1
Meillä oli eilen kiireinen päivä. Aamulla lähdin viemään poikaa Englannin kieliseen leikkiryhmään helsinkiin. Siellä meni mukavasti. Poika rohkeni puhumaan enemmän kuin edellisellä kerralla. Kovasti lauleli lauluja vielä kotonakin :)
Iltapäivällä meille tuli sit vieraita. Mulla oli synttärikakkua tarjolla. Aika matalaprofiili juhlien kans tänä vuonna, jotenkin toi 33vee ei oo mikään juhlanaihe... Vielä on puolikas kakku jäljellä. Onneksi veli tulee kylään viuelä tänään. Mä kun en sais kai paljoa tota kakkua syödä ihan kolesterolin takia... Tai ainakaan painonnousun kannalta ei kai oo hyvää..
Mä kovasti mietin et lähdetäänkö ens perjantaina etelään. tekee mieli, mut silti ei tee mieli... miettii vaan et miten sitä jaksaa, ja tulisko siellä levättyä yhtä paljon kun esim viettäis viikon kotona. Vaikeeta. Aurinko tosin tekis hyvää ihan jo pojan atoopiselle ihottumalle. Viikon aurinkokuuri auttaa tuohon ihoon tosi kivasti:) Olishan tää meidän vika reissu kahdestaan..
oasis 14+4
Onpas kovin hiljaista. Oli pakko laittaa kuulumisia kun oli niin osuva otsikko. Olen etunimeltäni Heini, joten Heinien pino on oikein kutsuva nimi =)
Täällä viikonloppu on hujahtanut taas hulinassa koko perheen kesken ulkoillessa ja harrastaessa. Eilen esikoinen otti osaa elämänsä ensimmäisiin laskettelu kilpailuihin ja voittikin koko suuren kilpailun =) Oli pikkuinen kovin innoissaan, ja isi, joka on jaksanut tyttöä kuskata kolmesti viikossa rinteeseen, taisi olla vielä enemmän innoissaan =) Mutta kivahan se on kun saa lisää potkua harrastukseen pienillä välietapeilla. Suomi tuli siis hyvin edustettua 3-5-vuotiaiden sarjassa =)
Nyt ollaan vielä illaksi lähdössä luistelemaan, laskettelut kun on hoidettu jo aamupäivällä. Eipä ole paljon tarvinnut unta iltaisin odotella kun ollaan koko perhe simahdettu alta aikayksikön.
Perjantaina lennetäänkin kuopuksen kanssa Suomeen, sitä jo kovasti odotellaan, vaikka mieluustihan me otettaisiin muu perhe mukaan jo nyt, mutta onneksi tulevat perästä ja toisaalta se on ihan kiva olla välillä yhden lapsen kanssa, antaa aikaa pelkästään hänelle, esikoinen kun saa jakamatonta huomiota sitten isiltä ja isovanhemmilta. Tekee siis varmasti hyvää meille kaikille.
Perjantaina oli lääkäri, aikani oli 19.00 ja sisään pääsin 22.30, voitteko kuvitella miten täällä huolettomasti lääkärit vaan hoitavat asiansa, vaikka siihen menisi kuinka paljon aikaa. Ihan kiva kun itse on sisällä ja saa niin ihanaa ja rauhallista palvelua, mutta tuo odotus on kyllä kieltämättä aika kurjaa, siihen vaan on totuttava, joka paikassa kun sama juttu eli vaihtoehtoja ei oikein ole. Onneksi kaikki oli hyvin, syke 148, eli samaa luokkaa kuin tytöillä aikoinaan... jotenkin poikaolo, joka minulla hetken oli, vaihtui taas vahvaksi tyttöoloksi.
Muutenkin kaikki oli kunnossa, kohdunsuu tiukasti kiinni ja kohdunkaula kokonaan jäljellä. Nyt voi hyvin mielin siis alkaa laittamaan matkatavaroita kasaan ja aodottaa perjantain lentoa.
Mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille!
Duracel rv 15+3
pikkasen on kiirus ja kertoilen tässä viikonlopun huolet..
Selkäsärky vaihtui meikäläisellä ikävään päänsärkyyn. Migreeni on ihan vakkarivaiva mulle, mutta nyt sitä on riittänyt 4 päivää putkeen, jokainen fyysinen ponnistus tuntuu siltä, että suoni katkeaa päässä. Ajattelin, että jos vielä jatkuu, pyydän että pääsen neuvolaan ja testaavat virtsan ja verenpaineen, ettei vaan niistä johdu (raskausmyrkytys)..
Masu kasvaa päivä päivältä ja liikkeet voimistuu. Ihanaa, kun välillä tuntee vauvan kättä vasten tuolta masusta ja potkut on jo toisinaan tosi napakoita, vielä ei kyllä tunnu eikä masun päälle, mutta tietyissä asennoissa vauva välillä selkeästi painautuu vatsanahkoja vasten ja silloin sen sellaisena kovettumana sieltä tuntee, kunnes luikahtaa karkuun..
Mukavaa viikonalkua kaikille!
ja rv oli 17+5
Olen myös heinämamma, mutten ole tänne suuremmin kirjoitellut.
Kirjoitit, että kärsit migreenistä ja päänsärystä kuten minäkin. Itselläni oli kolmisen viikkoa sitten tosi paha 3 vrk:tta kestänyt migreeni, jota seurasi parin viikon jatkuva päänsärky. Olo kävi aivan sietämättömäksi, joten hakeuduin lääkäriin. Lääkäri teki perusteelliset tutkimukset mm. kaikkine neurologisine testeineen ja totesi vain, että taitaa olla hormonaalisista tekijöistä johtuvaa. Koska olin tuon reilun parin viikon ajan napsinut Panadolia ja Buranaa niiden lainkaan auttamatta, hän pisti pakaraan kipupiikin (Ketorin 100 mg). Se auttoi parin tunnin viiveellä. Voi sitä autuasta olotilaa, kun nuppia ei enää jomottanut! Suosittelen. Jos / kun jatkossa tulee pitkittynyttä päänsärkyä, lääkäri suositteli hakemaan kipupiikkiä ilman suurempaa viivettä.
Tällainen vinkki sinulle! Pikaista paranemista!
Siljamaaria rv 18+3
Oli tuo edellinen ketju venähtänyt vähän pitkäksi joten aloitin uuden ja sen otsikointi oli vähän väärä näin loppuviikosta.
Linkittää en taida osata sitä edellistä ketjua, joku taitavampi tehköön sen.
Pikainen viesti tulee tästä kun pitää lähtee tuota esikkoa kuskaamaan urheilukouluun heti 11 aikaan.
Sit masu puolelle: Mulla on masuun kasvanu kunnon karvanukka. Eli kaikki pienet näkymättömät masukarvat on saaneet jonkin kasvupyrähdyksen ja sojottavat nyt mun silmiin näkyvästi joka suuntaan. Ei onneksi ihan peilistä katottuna näy mut näin kun omaa napaa tuijottaa, niin aika karvaiselta toi maha näyttää. Ovat onneksi vielä ihan normaalia karvaa eikä mitään megapaksua kiharaa :-).
Samanlainen karvankasvu mahassa on ollut jossain muussakin raskaudessa, mut en muista missä. Mielessä kyllä olen veikkaillut vauvan sukupuolta jo muiden raskausoireiden perusteella.
Olen tuntenut vauvan liikkeet nyt joka päivä jossain vaiheessa mikä on aika ihanaa. Välillä kyllä kun oikein pysähtyy, niin sit ei kuulu mitään, mut kyllä ne sit jossain vaiheessa päivää on onneksi tuntunu.
Mut nyt kiirus esikkoa kuskaamaan!
annim ja pallero 17+1