Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hormonaalinen ehkäisy. Millaisia haittavaikutuksia olet saanut niistä?

Vierailija
16.07.2024 |

Lopetin pillerit äskettäin ja huomaan nyt, että virtaa on huomattavasti enemmän ja mieliala parempi. Voihan tämä olla väliaikaistakin.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh. Vei halut. Mikä aika hauskaa oikeastaan, ainakin toimivat sitten ehkäisynä kun koskaan ikinä ei tee mieli.

Vierailija
22/31 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroppa täysin sekaisin (dysautonomia) 2kk minipillereiden käytön jälkeen. Edelleen 1,5 vuotta myöhemmin kärsin seurauksista. Apua ei saa, paitsi mielialalääkkeitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kroppa täysin sekaisin (dysautonomia) 2kk minipillereiden käytön jälkeen. Edelleen 1,5 vuotta myöhemmin kärsin seurauksista. Apua ei saa, paitsi mielialalääkkeitä. 

Mitä seurauksia? 

Vierailija
24/31 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdet kuivatti kaikki limakalvot ja ihon aivan täysin. Yksiä käyttäessä rinnat alkoivat vuotaa maitomaista nestettä. Pesin illalla hampaita ja ihmettelin, miten on paita märkänä. Oli viimeinen päivä, kun niitä käytin.

Olen mies ja söin joskus lääkettä, jonka yksi mahdollinen sivuvaikutus oli maidon erittyminen rinnoista miehillä. Tämän jälkeen en ole koskaan enää lukenut sitä listaa, joka lääkkeiden mukana tulee. Onneksi en tarvitse enää mitään lääkkeitä, eikä minulle ole kaapissa edes Buranaa tai Samarinia.

Vierailija
25/31 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolitauti.

Tämä on tavallaan totta. Ei naisen tarvitse olla parisuhteessakaan syödäkseen pilleriäkään eli sitä todella käytetään huolettomana ehkäisykeinona. E-pillerit tosin sotkevat naisten kropan ja psyykeen, sillä naisen aivot & keho luulevat olevansa jatkuvasti raskaana. Ei voi olla terveellistä.

Vierailija
26/31 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ehkäisyrengas aiheutti limakalvojen kuivumisen, täyden haluttomuuden (erinomainen ehkäisykeino siis!) ja sen, että mikään ei henkisesti tuntunut enää miltään. Tunne-elämäni oli kuin kasviksella, vaikka olen oikeasti todellavahvasti tunteva ihminen.

Jätin sen pois n. 8 vuotta sitten ja nykyään kaikki on taas niin kuin kuuluu. Halut on palanneet (tosin nyt en sitten raskautumisenpelon takia harrasta seksiä), limakalvot normalisoituneet ja elämääni kuuluu taas ihmisen normaali tunneskaala. 

Vierailija
27/31 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo ei anna mun nukkua rauhassa.

Vierailija
28/31 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin niitä 12-vuotiaasta, jolloin sain ne akneen ja kuukautiskipuihin, 32-vuotiaaksi jolloin tuli ero parisuhteesta. Olin aina ajatellut, että mä vaan olen jotenkin "matalaenergiainen" ihminen, sellainen joka ei meinaa jaksaa mitään ja uupuu helposti. Seksikään ei napannut yhtään, mutta koska koin olevani yksinäinen ilman parisuhdetta, annoin vaikkei huvittanut. Oli myös vaihdevuosimaisia vaivoja, kuivat limakalvot ja iho ja hiukset ja silmät, kuumia aaltoja, sekä vällivuotoja kesken pillerilaattojen. Välivuodot ja vaihdevuosimaiset oireet väheni kun eräs gyne vaihtoi pillerin korkeahormonisempaan, mutta niistä taas tuli uupumus- ja masennusoireet entistä voimakkaampana. Aloitin masennukseen ja ahdistukseen 2 lääkettä, koska en tajunnut silloin vielä että syyllinen oli e-pilleri.

No tosiaan sitten kun tuli pitkästä parisuhteesta ero, ajattelin että en minä näitä pillereitä enää tarvi, koitan olla ilman. Tuntui kuin olisin syntynyt uudestaan. Yhtäkkiä mulla oli energiaa kuin pienellä kylällä. Seksikin alkoi pyöriä mielessä ja tehdä halu kumppanin puutteessa tyydyttää itseään. - tällaista halua ei pilleriaikana ollut koskaan. Oli kuin joku masentava tumma peitto olisi vedetty. mun päältä pois. Lopetin asteittain kokeeksi masennus- ja ahdistuslääkkeet. Vieroitusoireita oli, mutta ne meni ohi, ja sen jälkeen tajusin etten tarvi niitä, ja että koko masennus oli peräisin niistä hiton pillereistä. Tälle tuli myöhemmin varmistus, kun 5 vuotta myöhemmin löysin uuden parisuhteen ja miehen toiveesta kokeilin taas hormoniehkäisyä - masennus ja haluttomuus iskivät heti. Sen jälkeen en ole enää hormonaalista ehkäisyä käyttänyt. Enkä myöskään nyt vaihdevuosissa mitään korvaushoitoja. -ei ole kyllä mitään oireitakaan paitsi epäsäännölliset menkat.

Vierailija
29/31 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroppa ei vaan pelitä kunnolla, ks. autonominen hermosto. Vähitellen ja aaltoillen oireet on vähentyneet, mutta ei tässä vielä työkykyisiä olla. 

Vierailija
30/31 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kroppa ei vaan pelitä kunnolla, ks. autonominen hermosto. Vähitellen ja aaltoillen oireet on vähentyneet, mutta ei tässä vielä työkykyisiä olla. 

Tämä siis vastaukseksi 23:lle. 

Vierailija
31/31 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan suostuu vapaaehtoisesti käyttämään tuollaisia myrkkyjä kun niillä ei varsinaisesti edes hoideta mitään sairautta? En ole koskaan käyttänyt hormoneja ja tarkoitukseni on ainakin yrittää vetää vaihdevuodet läpi luomuna. Luultavasti en edes saa käyttää hormoneja kun kohdallani riski veritulpista, verenkierron häiriöistä, vastaavasta ja syövästä on muutenkin äärimmäisen korkea perinnöllisistä syistä johtuen. Lähivuosina sairastun lähes varmasti noista jompaankumpaan. 

Kuukautiset ei ole sairaus, mutta tuntuvat sellaiselta. Pillerien avulla pysyvät poissa.