Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***TOUKOKUISTEN VIIKONLOPPU***

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho mulla olikin jäänyt eilinen väliin, ilmanko on jotenkin kärttynen olo.

Uudelle tervetuloa. Reissulaisille hyvää matkaa! Mää tahon kans!!!

Mirmuskallakos oli kipuja? Hus hus pois tommoset.

Nyt äkkiä omaan napaan tai pamahdan. Jotenkin niin tympeen veemäinen olo ettei mitään rajaa :( Eikä asiaa auta se, että piiperolta lensi murolautanen matolle, aamu alkoi jo klo 6.00, nuha vaivaa edelleen (kuukausi jo), turvotusta on vaikka muille jakaa, supistaa kipeesti välillä pitkänkin aikaa ja vaan yleisesti ärsyttää!

Maha todellakin on ottanut oman paikkansa: kenkiä on vaikea saada jalkaan ja piiperon auttaminen puuskututtaa, vaatii ehdottomasti, että äiti laittaa esim. turvavyön. Miten tää onkin näin tuskastuttavaa?

Valitettavasti nyt ei saa mistään positiivisuutta, mutta toivottavasti te muut olette paremmalla tuulella :)

mököttäjä rv24+1

Vierailija
2/21 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aamu on alkanu ihan hyvin. Tosin tuli jotenki huono olo ku nakkasin rautatabletin tyhjään mahaan mutta olo parani ku söin aamupaan, 2 näkkäriä ja laskiaispullan :) Tänään pitäski taas jaksaa siivota, ku illalla tulee miehen sukulaisia kylään.

Neuvolassa kävin torstaina ja kaikki oli edelleen hyvin. Hb oli laskenu taas vähän, nyt se oli 119. Suositeltiin, että voisin nappailla rautaa vaikka joka toinen päivä. Verenpaine oli loistava. Mulla on aina ollu vähän ongelmia kohonneen paineen kans, mutta raskauden aikana ei mitään. Painonnousukin oli tasaantunu, oli tullu vain reilu kilo kuukaudessa eli kaikkiaan nyt jotain 8 kg.

Mun sisko sai eilen kaksoset 5 vk etuajassa. Synnytys oli menny hyvin, vauvat vaan päätti tulla maailmaan niin nopeasti ettei kipulääkitystä ehitty antaa. Että kyllä kai mekin siitä hengissä selvitään! :) Vauvojen painot oli jotain 1,7 ja 2 kg.

Tässäpä taas omaa napaa.. En muista enää teidän eilisistä kirjotuksista mitään enkä jaksa lukea uudestaan. Jollakin oli mummo kuollu, pahoittelut siitä!

Nyt täytyy lähteä kauppaan ja sit alkaa siivoaan. Aurinkoista viikonloppua, mukava ilma näyttäs olevan!

Unelma rv 26+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/21 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taaskaan. Viikonlopuksi on menoja tiedossa ja isäntäkin töissä, joten pitäis pistää asiat vauhtiin.

Täällä on myös kasa räkäisiä köhäkurkkuja, lähinnä noita nuorempia. Jää serkkupojan synttärit taaskin väliin. :) Mutta pihalla on ihanan aurinkoinen sää, joten ei kun kauppaan...

Hyvää ja rentouttavaa viikonloppua!

Äippä rv 25+6

Vierailija
4/21 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulinpa moikkaamaan kun pari päivää jäänyt väliin. Ulkona aivan ihana aurinkoinen pakkaspäivä, mutta me ei olla ulos ehditty. Pesty pyykkiä, kaivettu lasten kevätvaatteet ym esiin jotta tietää mitä tarvitsee kevääski hankkia. Nyt odotellaan ruokaa uunista..maha jo kurisee :)

Eilen oli se neuvola, ultrattiin ja tiirattiin :)) Vähän auki jäi tuo sukupuoli, mutta kiveksiä ei ainakaan näkynyt, joten voinen jatkaa odottelua tämän " varman tyttö-olon" puitteissa ;)

Muuten ei erikoista, nyt on ihan kiva viikko takana, ei kovasti supistellutkaan. Osaisi nyt sit vaan ottaa rauhallisesti, eikä innostuisi taas kun olo niin hyvä.

Mutta mukavat viikonloput kaikille, menen jatkamaan touhuja lasten kanssa.

Ida-Antonia rv.26+4

Vierailija
5/21 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poju unilla ja mies lähti viemään siskoaan kotiin. Kyllä on hiljasta talossa! :D Käytiin tuossa aamulla Myyrmannissa ostoksilla ja syötiin riisipuuroa. (pitkästä aikaa.. sitten joulun)

Näpyt paranevat hitaasti mutta varmasti. (toivottavasti) Ja mieliala sen mukana nousee. :)

onnipapunen on kylpyläreissulla ja almaeino laivalla! Nauttikaahan olostanne. Mä haluun kans! ;)

Tervetuloa sammakkoinen mukaan! Aina vaan mukavampaa, kun porukka kasvaa. Niin ja tervetuloa kaikki muutkin.. jos olen jonkun unohtanut. :)

mirmuska: Toivottavasti tuo kipukohtaus jää nyt viimeseksi. Varmasti todella pelottavaa tuollainen. :( Kyllä oli siltikin naurussa pidättelemistä kun luin miehesi reaktiosta. :D

JanskuL: Menkää ihmeessä tarkistuttamaan tilanne jos vähänkään siltä tuntuu! Tai vaikka neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä. Minullakin oli ne pari hiljasta päivää juuri sillon, kun otin niitä allergialääkkeitä ja voi että sitä pelästyi. :( Yksityisen ultrankin hinta on pieni siitä mielenrauhasta minkä siitä saa.

Toivottavasti nyt vauva on ollut ahkerampi potkimaan sinua! <3

Hyvää viikonlopun jatkoa möhömahat! Voikaahan paksusti. ;)

t:tiitiäinen, poika 2v1kk ja Oiva rv 23+4

Vierailija
6/21 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi PIIIIIP sanon minä.....just kun olin kirjottanut jo osan tekstistä tää kone valittaa jotain ja netti sulkeutui.höh!!

KEIJO.ANNIKKI tuo ÄRSYTYS on niiiiiin TUTTU tunne tääläkin päässä!! Eniten mä ehkä ärsyynnyt mieheen..GRRRR melkein joka päivä tulee jostain väiteltyä...ehkä tää raskausaika tekee olon niin ailahtelevaks... ja suutun helposti jos tuo mies ei tee niinku mä tahdon ;) heh

Kävin pojan kans kahdestaan kaupassa aamulla(miehelle suuttuneena)...nyt poika onkin nukkumassa:D

Koskahan mahtaa olla runebergin päivä kun kaupassa oli niitä torttuja myynnis(oon nähnyt jo ennemminkin)...no munhan oli pakko ostaa ku en voinut ohi kävellä ottamatta pakettia jossa 2kpl :P hyvä syy ostaa päiväkahville sellanen...;) pari susetteakin ostin,mut muuta hyvää en,jipii!! paitsi kyllä me kuitenkin miehen kans illalla jotain hyvää syödään....jostain jotain kuitenkin haetaan!!!

UNELM@N joku tuttu(unohdin jo kuka...) oli kaksoset saanut<3 ONNEA!

Juu pian se on toukokuukin....;)

IDA-ANTONIA ONNEA hyvästä ultrasta ja ehkä TYTÖSTÄ!!!!!:D oi että!!

saa nähä tuleeko tasasesti tyttöjä ja poikia meille toukokuisille....jännä kyllä nähdä!

mut nyt meen kahvin keittoon.....hauskaa lauantaita kaikille!!!!!!!!!!!

toymama 24tasan

Vierailija
7/21 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips taas pitkästä aikaa!

Näin viikonloppuisin tuntuu olevan vähemmän kirjoittajia, joten päätin minä nyt sitten vuorostani raapustella jotakin.

Olin aamupäivällä " puoli päivää paratiisissa" -hoidossa kauneushoitolassa. Oli ihanaa! Sain sen lahjaksi veljeltäni täyttäessäni pyöreitä. :)

Miehillä oli mennyt kotona hyvin poissaolessani. Nyt molemmat päiväunilla. ;) Joten minulla tosi löysä päivä! Päiväunien jälkeen lähdetään vähän ostoksille ja sitä rataa. Kai niitä runebergin torttuja tulee tännekin päin hankittua.... sokerirasituskoe puolentoista viikon kuluttua kuitenkin häämöttää!

Raskaus on edennyt hyvin ja ei ole ollut vaivoja. Ekassa raskaudessa oli jotain liitoskipuja, mutta nyt ei niitäkään. On vissiin paikat vielä " löysät" kun edellisestä raskaudesta niin kovin vähän aikaa.

Minä täällä pähkäilen LAPSILUVUN kanssa. Eli onko tämä viimeinen raskauteni...vai vieläkö sitä nopeasti haluaisi yhden. Eihän ole kiire päättää, mutta olis kiva fiilistellä, jos tämä on viimeinen. VÄhän niinkuin imetys väheni niiin dramaattisesti kiinteiden aloituksen jälkeen, että jos olisin tiennyt miten se menee...olisin fiilistellyt muutaman päivän lisää! ;)

Me ei vielä tiedetä vaavin sukupuolta... josko päästään 30 rv:n paremmalle puolelle saatamme käydä yksityisellä ultrassa....täällä Oulussa on yksityinen neuvola, jossa saa ultran nykyään 40 eurolla. Ei paha.

Oon innostunut tekemään kirjoitusprojektia. Toivon saavani sen valmiiksi ennen toukokuuta. Ihmeellisesti jostain tullut lisää energiaa ja innostusta.

Semmosia täälläpäin. MEinataan lähteä Haaparantaan turvaistuin ja kaksostenrattaiden ostoon ensi viikonloppuna. Muutenhan kaikki on valmiina. Ai niin. Taaperosänky vois tarttua IKEAsta mukaan.. katsotaan kuinka käy!

Kirjoitelkaapaahan lisää kuulumisianne. Niitä on mukava lukea vaikken ehdikään aina kommentoimaan kaikkea.

Tsemppiä kaikille!

Mama2006

Vierailija
8/21 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vanhemmat kävivät aamulla tuomassa polttopuita ja intouduimme tulevan mummun kanssa tutkimaan äitiyspakkausta; yhä vaan jaksan häkeltyä vaatteiden pientä kokoa.

Maha-asukki on pari kertaa ilmoitellut itsestään tänään ja eilen illalla. Kuitenkaan huoleni ei helpotu, jotenkin tahti on niin paljon verkkaisempi kuin vielä pari viikkoa sitten, jolloin välillä masun läpi näkyi aina välillä hurja muljaus. Silloin jatkuva puljaus tuntui jo hiukan rasittavalta, nyt kaipaan sitä ja sen tuomaa varmuutta enemmän kuin mitään muuta maailmassa.

Eilen järjestin miehelle hurjan kiukuttelukohtauksen. Lopulta hän huomasi, että nyt on jokin huoli, jota en saa sanottua. Istuimme pitkään puhumassa asiasta. Ensi viikolla kai sitten pitäisi varata se ultra, jotta saisin mielenrauhan. Ja kuitenkin mietin, reagoinko nyt turhaan? Kamalaa tämä ensimmäisen odotus, kun koko ajan jännittää!

Anteeksi nyt tämä valitus, lupaan kunnostautua ihan pian ja lakata olemasta näin omanapa-keskeinen!

Oikein mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille, olitte sitten kotona tai reissussa! Ja pikaista paranemista kaikille, joita flunssa tai muu pöpö vaivaa!

Jansku tasan 26

Vierailija
9/21 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea UNELM@LLE sisaresi kaksosista! Oletkos jo päässyt katsomaan? Ovat varmaan hurjan pienen näköisiä, kun jo normaalikokoisetkin vastasyntyneet näyttävät niin pieniltä. Näittekös muuten kukaan eilisessä lehdessä juttua Meksikossa syntyneestä lapsesta joka painoi 6.4 kiloa!! Auts. Lapsi oli kylläkin syntynyt keisarinleikkauksella, mutta kuitenkin. Toivottavasti kukaan meistä toukomammoista ei synnytä noin isoa lasta:)

IDA-ANTONIALLE onnea ultrasta ja mahdollisesta tytöstä!

Eksyimme taas Ikeaan ja sain ostettua ne pari asiaa, joita olin ajatellut ostaa jo viime viikonloppuna, mutten dementialtani muistanut. Tytön tanssitunti on Tikkurilassa aika lähellä Vantaan Ikeaa, niin silloin tällöin tulee muutenkin vietettyä siellä aikaa. Lauantai on vaan vihoviimeinen päivä sinne lähteä (tai lähteä yleensä minnekään), mieheltä menee hermot heti kun ei sekunnissa löydä parkkipaikkaa.

Ei se eilinen sitten ollutkaan vatsatautia, vaan ihan tähän raskauteen liittyvää huonovointisuutta, hyvä niin. Muuten olo alkaa kyllä olla jo tukalanpuoleinen. Vatsa alkaa selvästi olla tiellä kenkiä jalkaan laittaessa ja varsinkin kun pitäisi pikkuiselle pukea talvivaatteita ja toinen pistää hanttiin. Sohvalta tai sängyltä nouseminen on mýös oma operaationsa. Olispa jo edes huhtikuu!

Hauskoja viikonloppuja kaikille!

Kolmeplusyks ja 27+3

Vierailija
10/21 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin höpöttämään ku eipä tässä muutakaan ihmeellistä ole!

MAMA2006 ihanalta kuulosti tuo sun paratiisi " hoito" :) varmasti oli mukava hetki ja ihana lahja!!!!!!!!:D

KOLMEPLUSYKS juu mäkin näin lehdessä sen vauvan kuvan joka oli ISO!!mun mielestä se näytti niin hassulta vastasyntyneeks...ihan niiku olis ainakin kuukauden jo ollut kohdun ulkopuolella ja ahkerana tissiä imenyt;) sulonen kyllä oli,mutta tosi iso! heräshän siinä ajatukset itellekkin et hui kamalaa toivottavasti ei aivan noin isoa lasta itse joudu synnyttämään....tai synnyttämään ja synnyttämään,mutta kuitenkin. jäis ihn se pienen vastasyntyneen näkeminen ohi...nyyh :( heh ne on niin sulosia vauvat kun on syntynyt....tajuttoman pieniä ja hentoja! miten sen unohtaakin niin äkkiä ja siinä kun lapsi kasvaa niin ei meinaa muistaakkaan niitä aikoja kun oma lapsi oli niin pieni. hui että...

Niinhän se olikin et UNELM@N sisko eikä tuttu oli ne kaksoset saanut... varmaan ihana päästä katsomaan niitä<3 oi voi....on ne vaan niin ihania vauvat!!

MAMA2006 tais tuosta lapsiluvusta kirjotella...mä kans välillä mietin et jos tää onkin viimenen raskaus niin pitäis nauttia täysillä!! vaikka kyllähän mä nautinkin tästä ajasta...tietää et kumminkin ikävä tulee mahaa ja liikkeitä<3 niin kävi pojan syntymänki jälkeen...ei het mut puolen vuoden päästä;) nyt kyllä tuntuu et ei ei ei muutamaan vuoteen lisää lapsia,mutta en mä kuitenkaan viimesenä tätä pidä jos vain lisää lapsia saan tulevaisuudessa!!sitten joskus useamman vuoden päästä,jos hyvin käy:D

Mä innostuin tänään pesemään mun ja ukon petivaatteet,siis peitot ja tyynyt. oli siinä 4koneellista pyöritettävä kun kaikki yksitellen pesin!

Huomenna olis vuorossa petauspatjan saunottaminen! Innostuin niin lukiessani lehestä vuodevaatteiden huollosta...alkoi niin ällöttämään pölypunkit et tuli pakkomielle nyt heti alkaa pesemään!ja tarkotus on kyllä ollut pestä nuo ku yli vuos sitten ostettu enkä oo laiskana tyynyäkään kertaakaan pessyt. tuntuu niin hassulta ku siinä tyynyssäki lukee että 3-4pesukertaa suositellaan vuodessa....gäh peseeköhän joku oikeesti?=)

no joo mutta nyt taas lopetan tämän jaarittelun....ei mulla tän kummempaa asiaa oo...mitään uutta ei masuun kuulu:) kasvaa vain!

lepposaa lauantain jatkoa kaikille!!!

Vierailija
11/21 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAPSILUVUSTA: Toivottavasti tämä ei ole viimeinen lapsemmemme, mutta tällä hetkellä kyllä olen korviani myöten kyllästynyt tähän raskauteen, että raskaana voisin kyllä olla viimeistä kertaa... Yritinkin ehdottaa miehelle, että seuraavaksi on sun huki;) No, kai tätäkin tulee ikävä. Eka raskautta oli kyllä ikävä jo heti sairaalassa, mutta toinen oli jo vähän blääh. Kolmatta kun suunniteltiin, pohdin vain, miten jaksan sen raskauden. Vauvaa kyllä kovasti koko ajan odotettu, joten se antaa voimia!!

( . ) Pahoinvointi palannut taas kokoaikaiseksi riesaksi. Painokin lähtenyt laskuun. Supistelee läpi vuorokauden, mutta tänään taas onneksi ilman isompia kipuja. Mies vain välillä ihmettelee, kun yhtäkkiä pysähtelen liikkeissäni tai lause jää kesken... Maha ei kyllä vielä ahdista, ja liikkeitäkin sopivasti (=tuntuu säännöllisesti, mutta ei haitaksi). Nyt mulla on istukka etuseinässä, mikä kyllä vaimentaa aika paljon (kipeitä potkuja vähemmän kuin ed.). Ihmeellistä muljuntaa enemmän ja tönäisyjä just jo valmiiksi muutenkin sekaiseen mahaan...

Mukava päivä ollut kuitenkin tänään. Meidän piti olla anoppilassa tämä vk-loppu, mutta reissu peruuntui, joten ylimääräistä lorvailua vain takana! Mukava olla kyllä lasten kanssa, ja pinnakin kestänyt taas paremmin. Paitsi aamu meillä koitti klo 5.50, ja en ollut kyllä todellakaan tässä universumissa tuohon aikaan!! Aivan totaalisesti pihalla. Onneksi videot on keksitty ja MIES, joka on onneksi alkanut lipsua meidän puuronkeittovuoroista. Perinteisesti noustaan vuorotellen vk-loppuna, mutta nyt se on kyllä antanut mulle armoa jo monta kertaa...

Huomenna pitäisi mennä veljeä preppaamaan yo-kokeisiin. Ihan mukava, kun muuten oisin ollut lasten kanssa keskenään kotona (mies kisoissa). Nyt saavat nuokin ohjelmaa mummalassa. Ja valmiin ruuan;)

Mukavaa pyhäpäivää kaikille ja ottakaahan rennosti!

OM rv 24+3 ?? ynnä lapsukaiset 3v ja kohta 2v

Vierailija
12/21 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään pääsen yksikseni ilman miehiä reissaamaan, kun lähen ystävän kanssa hartwall areenalle katsomaan Apassionataa (se hevosshow-juttu), onneks kelikin näyttää olevan ihan ok, niin saa lepposin mielin ajella täältä tampereelta.

Olo on ollut ihan hyvä, paitsi eilisen 10 tunnin työpäivän aikana supisteli taas paljon ja selkä väsähti. Välillä mietin oisko vaan järkevämpi jäädä saikulle, mutta jos sitä nyt vielä kattelis vähän aikaa. Sitten kun alkaa tosissaan olemaan vaikeeta töissä olo, niin sit soitto neuvolaan.

Kaaduin eilen aika pahasti selälleni, mutta onneks ei pahemmin käyny, vähän tärähti vaan. Vauvakin on liikkunu hyvin sen jälkeen, että kunnossa on. Nyt sitten vaan varoivasemmin askelin tuola ulkona :)

äite rv 26+5

Vierailija
13/21 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaita!

Eilinen piknik-risteily vielä vähän väsyttää. Mä olinkin sit oikee kärttypirkko koko matkan. Voitte kuvitella: viikonloppu, laiva täynnä kännisiä ja oma matkaseuruekin nautti juomia ja mä vedin jaffaa. Jossain vaiheessa alko oleen liikaa ja kait noi hormoonitkin sitten temppuili. Meni vaan hermot esim. omaan äitiin. Onneks ostin uuden tuoksun ja paljon suklaata itselleni tuliaisiksi:) Äitikin osti mulle vauva-lehden vuosikerran synttärilahjaksi (olen ostellut irtonumeroita aikaisemmin.).

Kerrottiin hääuutinen ja ihan kivasti otettiin uutinen vastaan, vaiks meidän äiti ei meinaa millää tajuta, että me halutaan täst ihan pienimuotoinen juttu. Käydään vaan maistraatissa ja sit juhlitaan kahdestaan hääsviitissä. Mieskin joutu pari kertaa ärähtää sille, ettei muuta sukuu oo kutsuttu. Molempien vanhemmat ovat tervetulleita todistaan, mutta that' s it. Mä luulen, että täst joudutaan vielä vääntää kättä. Shokki oli kuulemma myös, kun en vaihda sukunimeäni (miehellä on ok sukunimi, mutta yhdistettynä mun etunimen kanssa on tuloksena koominen juttu, jota on kaveriporukassa naurettu). Rauhoittuivat sitten, kun kuulivat, että lapsi tulee miehen nimellä. Näis hää- ja lapsijutuissa taitavat vielä olla hieman konservatiivisia ja mun äiti nyt on sellanen tyyppi, joka puuttuu aina joka asiaan. No, me aiotaan pitää päämme!

Juttelin muuten kaverin kanssa, joka sanoi, että jossain vaiheessa raskautta sitä alkaa kelaan lapsuuttaan ja omia suhteitaan vanhempiin. Mä oon ainakin ja olen myös ollut vähemmän sosiaalinen.

No, tää nyt oli tällänen eilisen purkaus kirjoitus, kun en kuitenkaan alkanut muille mesoon ja aattelin, että te tiedätte millasta tää on, kun sisällä myllertää kaikkia tunteita:)

Sain miehen mammalta lahjaksi kantoliinan:) Myyjän kanssa harjoiteltiin sen sitomista. Mieskin innostu siitä.

Luin pinon läpi, mutta nyt ei jäänyt oikeen mitään mieleen...

Lapsiluvusta tais olla juttua. Itse toivon, ettei meillä jää lapsiluku yhteen.

Nyt tekeen ruokaa, palaillaan!

AE 25+1

Vierailija
14/21 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen iltasella vihdoin maha-asukki päätti lopettaa hiljaiselon!

Mies on kova Tapio Rautavaara-fani ja niin taitaa olla jälkikasvukin! Eilen kuuntelimme Rautavaaraa ja kun tuli Juokse sinä humma-kappale, kun yhtäkkiä alkoi hurja mellastus masussa. Hauska sattuma ja nyt mies laulelee jatkuvasti masulle Humma-laulua.. Tänä aamuna rummutus jatkui niin, että koko maha möyryili puolelta toiselle. Helpotus on niin valtava, etten tiedä, miten päin olisin. Kiitos kovasti, kun jaksoitte kuunnella huoltani ja tukea minua!

Unelm@ kertoi siskon vauvauutisia. Onnea tuplatädille! Mahtavatpa olla pieniä!

Onnelliselle Mammalle kovasti lämpöisiä ajatuksia. Toivottavasti supistelut lakkaavat ja pahoinvointi hellittää!

Äite82 oli menossa Apassionataa katsomaan. Kerrothan kokemuksestasi! Mieli teki kovasti nähdä se mutta omassa tuttavapiirissä ei ole muita hevosrakkaita enkä yksin viitsinyt lähteä. Näin kyllä dokumentin sen teosta ja kovin hienolta näytti!

Almaeino: Pitäkää vaan tiukasti kiinni omista suunnitelmistanne! Joskus sukulaiset ovat niin innoissaan muiden hienoista uutisista, että unohtavat kenen päätännässä juhlistamisen tapa on.

Meidän perheessä on liiankin kanssa sellaista taipumusta; jo nyt ristiäisiä on järjestämässä useampikin taho ja me vain koetamme piipittää, että annetaanko lapsen syntyä ensin ja saammeko itse päättää, kuinka haluamme asiat hoidettavan.

Lapsiluvusta oli puheita. Itse olen aina ajatellut, etten halua enempää kuin yhden lapsen. Jotenkin isomman perheen äidin rooli sopii ainakin toistaiseksi minä-kuvaani kovin huonosti. Mies kyllä on sanonut haluavansa useamman. No, tehdään tämä yksi ensin ja katsotaan, muuttuuko jomman kumman mieli.

Nyt ompi aika sännätä kauppaan ja ruoanlaiton pariin.

halauksia kaikille möhömahoille!

Jansku 26+1

Vierailija
15/21 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ollaan oltu pojan kanssa pulkkailemassa ja muutenkin pidin siivouspäivää.. Eilen piti tulla kirjoittelemaan mutta oltiin siskolla koko päivä ja illalla myöhään tultiin vasta kotiin joten en enää sit jaksanu:)

En kyllä joka päivä ookaan kirjoitellut tänne mutta olen kyllä lueskellut juttuja. Se meinaa olla aina niin että just kun on lukenu pinon niin poika ei anna enää olla koneella ja kirjoittaa:) No kiva kun tulee sillekin sitten toukokuussa kaveri niin on seuraa, ei heti tietty mutta kuitenkin!

JanskuLi:n masuasukki onneksi lopetti hiljaselonsa, onneksi! Oli kyllä varmaan piinaavaa kun ei paljon mitään kuulu masusta:( Mulla oli esikoista odottaessa välillä sellaisia päiviä ettei masusta kuulunu pihaustakaan mutta onneks aina iltaan mennessä alkoi tapahtua. Ja esikoinen oli siis ihan hirmuinen myllertäjä, ihan kun tämä kakkonenkin:)

Mä en taas hirveesti muista mitä ollaan juteltu täällä, ainakin lapsiluvusta on ollut puhetta: meillä siis tulossa toinen ja kyllä mä luulen että tuolla takaraivossa olis vielä pienoinen ajatus kolmannelle, mutta ei vielä pariin vuoteen! Haluaisin että nää kaksi olis sitten aika paljon isompia että vois helpommin keskittyä taas uuteen pieneen. Mä nimittäin luulen että oon näiden kahden kanssakin helisemässä!

No joo nyt toi mies tuli tohon pölisemään joten täytyy mennä:)

t:minnis80 rv 23+4

Vierailija
16/21 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, että oli ihanaa kelliä vedessä :) Oltiin tänään siellä kylpylässä, aika nopsa reissu oli ( 1,5 tuntia pulikointia ) mutta meillä olikin tuo pikkumies ja pappa mukana. Poika ei ole aikasemmin ollutkaan uimassa tuommosessa kylpylässä ja kyllä oli ihmeellistä :) Oli siellä pari muutakin pallomahaa ;)

onnittelut Unelmalle, siskon kaksosten johdosta! Ovat varmasti pikkuisia, kun tuntuu että tuollainen reilu 3 kilonenkin on NIIIN pieni :) Ihanaa, että kaikki oli mennyt hyvin!

Joku kertoi siitä Iltasanomien isosta vauvasta. Mä luin kans sen jutun ja isoin ikinä syntynyt vauva on ollut reilu 10 kg!!! Siis ihan järkyttävän iso!! Mietin vain miltä se on näyttänyt, kun tuo reipas 6 kilonenkin oli ihan järkyn kokonen... Onneksi on keisarinleikkaukset keksitty.

Jonkun perheessä taas sairasteltiin, pikaista paranemista!!

Äite82, toivottavasti oli ihana esitys! Mäkin olisin taas halunnut, kun niiden näytös oli muuttunut. Käytiin ukon ja anopin kanssa keväällä 2005 Zürihissä katsomassa ko. esitys. Oi että oli upea elämys! Se oli sellainen iso sirkusteltta, että oli aikas hyvät näkymät ja tiivis tunnelma. Ukkokin innostui hevosista, varsinkin Friisiläisistä! Se jaksoi jauhaa monta viikkoa niistä ja olihan se kieltämättä hieno esitys ja upeat eläimet! Mutta se mua huvitti, että oma mies oli niin innoissaan noista hepoista :)

Ja hyvä juttu, ettei kaatuminen tehnyt pahaa jälkeä!!

Janskulle; Hienoa, että vauva liikkuu taas :) Välillä on tosiaan hiljasempia päiviä ja loppua kohden alkaa tila oleen vähissä, niin liikkeetkin muuttuu erilaisemmiksi :)

Mitähän muuta... Uusiakin oli tullut, ihanaa! Tervetuloa Sammakkoinen!! :)

Tein huuto.netistäkin löydön :) Sain juuri ne vaatteet äp:stä kun halusinkin sekä ne kestovaipat ( jos vaikka innostuis kokeilemaan ) Ihanan pieniä, vaikka olivatkin jotkut jopa 70 cm :)

Oikein ihanaa sunnuntain jatkoa kaikille!!

OP, Käpy 26+5 ja " iivari" 1v4kk ( huomenna onkin 1v5kk :) niin se aika rientää )

p.s joku mainitsikin jo, että olispa huhtikuu, täällä toivotaan sitä kanssa :)

Vierailija
17/21 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toymama, Meillä pestään petivaatteet kerta ihan max. 2 kertaa vuodessa ( jten meilläkään ei noudateta tuota suositusta 3-4 kertaa vuoteen )

Sitten lapsikuvusta;

Peesaan minnistä, nämä kaks pienellä ikäerolla ja sitten kolmas joskus useamman vuoden päästä, onhan tässä iän puolesta aikaa :)

Vielä kysymys teille joilla jo lapsia on tai te jotka asiasta jotain tiedätte;

Meille tuli kutsu Meningokokki rokotetutkimuksiin ja nyt ollaankin kahden vaiheilla osallistuako vai ei?? Auttakaa te, mitä tehdä...

OP

Vierailija
18/21 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jo muutamia kertoja tänään käynyt lukemassa, mut nyt vasta jaksan vähän kirjoittaa...

Tosta lapsiluvusta: Meillä on myös suunnitelmissa, että nämä kaksi lasta saisi nyt riittää ainakin joksikin aikaa ja ehkä sitten muutamien vuosien päästä yritettäis " iltatähteä" .. Mutta sekin on siis EHKÄ..

Voipi olla että nämä kaksikin riittää vallan mainiosti.. Sen näkee sitten! Etukäteen ei kannata näissä asioissa mitään vannoa! ;)

Meillä meni eilinen päivä miehen kanssa ihan syöpötellessä! Oltiin vaan koko päivä kotona ja mätättiin ruokaa suuhumme! Lasagnea, köyhiä ritareita, saunan jälkeen kiuas makkaraa...jne...=(

Tänään sentään saatiin persuksemme raahattua pienelle kävelylenkille! =)

-Alpukka rv27 (Miten siihen toukokuuhun tuntuukin olevan vielä niin pitkä aika!) & " Pinsku" 1v4kk

Vierailija
19/21 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ollu taas niin sunnuntaiolo että huh huh. Järkky väsy päällä koko päivän mutta pakko oli siivota. Piti jatkaa elistä siivousta ku en jaksanu eilen luututa javiedä mattoja ulos. Parit päikkäritkin on tullu otettua ja nyt alkaa iltaa myöten olo piristymään ku käytiin tossa saunassaki. Idolsseja tässä ootellaan :)

En tiiä millon pääsen siskon vauvoja kattomaan ku ite asun täällä E-Suomessa ja sisko Oulussa. Jonkun viikon ne todennäköisesti joutuvat olemaan sairaalassa painoa kasvamassa. Varmaan pääsen vasta sitte visiitille ku äippäloma alkaa. En viiti jatkuvasti ottaa palkatonta ja kohta alkaa muuttohommatkin.

Lapsiluvusta - Mää haluan ehdottomasti useamman ku yhden lapsen. Haaveena on ollut kolme mutta saa nähä loppuuko aika, kahteenkin olen tyytyväinen. Ensimmäistä siis vasta ootellaan..

JanskuL - Kiva, että vauva alko ilmotteleen itsestään. Mulla on kans aika hiljanen vauva. Välillä (harvemmin) on päiviä, että potkuttelee tosi paljon. Sit taas tosi hiljasia. Tänään ollu taas tosi hiljanen päivä, vähän jo alko huolestuttaan. Mutta kyllä sieltä pientä muljuntaa tuntu ku vähän painelin mahaa.

Millonka teillä on edessä synnytysvalmennus? Vantaalla se on vasta edellisessä kuussa ennen laskettua aikaa eli huhtikussa. Tampereella ois maaliskuussa. Pääsisin kuitenkin Vantaalla jo maaliskuisten ryhmään, mietin jos menisin siihen. Ettei vaan jää käymättä jos vauva syntyskin etuajassa..

Nyt vähän jotain iltapalaa ja sit tellun ääreen..

Unelm@ rv 26+6

Vierailija
20/21 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas pitkän hiljaiselon ilmoittelen itsestäni. Kuulumisia käyn kyllä lukemassa päivittäin. Ja olinhan mä siellä Tampereen tapaamisessa. Onnipapuselle kiitos Lindexin uikkarivinkistä! Sieltä kävin kans eilen ostamassa uikkarit, jos vaikka tulis taas käytyä kylpylässä kun poika siitä niin kovasti höpöttää.

Oma vointi on ihan hyvä. Vauva on viettänyt pari rauhallisempaa päivää, mutta liikkeitä on tuntunut sen verran etten ole isommin huolestunut. Flunssa vähän vaivaa mutta ei ole ihme kun pojalla se alkoi jo viikko sitten. Toivottavasti en kauhean kipeeksi tule kun äitin viiskymppisiä pitäisi lähteä järjestämään keskiviikkona. Itse juhlat on perjantaina.

Pikahvi ja rv 25+6