Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asioiden olettaminen jos ei sovi aikatauluja

Vierailija
16.07.2024 |

Mulla ollut nyt useamman kerran riitaa miehen kanssa tästä. Hän ja hänen aikuiset lapsensa ovat tämmöisiä, että asioista ei voi sopia etukäteen. Minua tämä raivostuttaa, että yhtäkkiä sitten tulee tarve johonkin, jonka olisi voinut etukäteen suunnitella ja sopia taikka kysyä. Aikatauluttomuus saa minut ärsyyntymään, koska pitää muuttaa omia suunnitelmia. Esim. jos olen sopinut meneväni vaikka vanhemmilleni kylään.. saattaa mieheltä tulla joku asia, että joku pyysi kahville heidän suvustaan. Samaan aikaan. Ja sitten ihmetellään miksi suutun tai miksen mene. Taikka sitten, että miehen lapsi pyytää jotain palvelusta lähiviikkojen aikana, muttei sovita tarkkaa päivää. Mies lupaa palveluksen.. sanotaan vaikka, että lupaa kyydin jonnekin, johon menee puoli päivää. Elämä jatkuu, tulee omia suunnitelmia kun ei tiedä tätä tarvepäivää palvelukselle. Sitten on oma kalenteri täynnä ja miehen lapsi ilmoittaa, että tänään pitäisi nyt sitten vaikka tehdä tämä luvattu asia. Kaikki menee uusiksi. Mies kyllä saattaa sanoa, ettei sovi juuri tänään kun on muuta, mutta toisaalta saattaa yrittää mahduttaa kaiken samalle päivälle, joka taas on omista suunnitelmistamme pois... Asialla ei olisi ollut minulle väliä mikäli asia olisi alunperinkin suunniteltu x päivälle niin siloin siihen ei olisi sovittu mitään muuta tärkeää!

Ymmärrettekö? Mies ei tunnu tajuavan, että minua ärsyttää miksei voi etukäteen sopia päivää. Minusta tämä tuntuu sille, ettei minun asioitani arvosteta. Minun aikataulujani. Kaiken lisäksi olen vuorotöissä eikä ihmiset oikein tunnu ymmärtävän sitä, että juuri sen vuoksi aikatauluttaminen on tärkeää. Olen usein iltaisin ja viikonloppuisin töissä kun muut ovat vapaalla.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kuulostaa, että suurin ongelma on tuo lapsi. Sinut jyrätään, koska isä haluaa auttaa lastaan tilanteessa kuin tilanteessa. Ei ole ok, että lapsi voi pompottaa vanhempaansa miten lystää. Tekeekö lapsi tahallaan sinua ärsyttääkseen vai eikö muuten vain tajua? Isän pitää asettaa lapselle rajat. 

Vierailija
22/25 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmahan ei ole aikataulut, vaan mies joka ei noudata sovittuja asioita sinun kanssasi ja yrittää miellyttää muita sinun just kustannuksellasi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmahan ei ole aikataulut, vaan mies joka ei noudata sovittuja asioita sinun kanssasi ja yrittää miellyttää muita sinun just kustannuksellasi. 

Nokun mies ei oikeastaan sovi edes mun kanssa mitään sellaista mistä ei voisi joustaa. Esim. juuri tuo leffaesimerkki. Kävisi siis vaikka viemässä avaimet ja palaa seuraani. Ärsyttää tuo suunnittelemattomuus vain. Eli kuitenkin tulee jotain säätöä taikka joku kiire. Kertaalleen kävi niin, että lapsi oli tulossa meidän kyydissä yhteen tapahtumaan. Ei ilmoittanut mitään aikataulua. Sitten 15 min ennen tuloaan ilmoitti, että pitää lähteä NYT ja hakea vielä joku kaverinsa mukaan. Mä olin juuri tullut suihkusta ja ajattelin, että mulla on aikaa rauhassa meikata kunnei miehen lapsesta ole kuulunut mitään. No siinä kävi sitten niin, että sanoin miehelle, että MÄ en ala kyllä sutimaan naamaani kiireessä! Että vähintään se 15 minuuttia menee eikä yhtään vähempää! Hiki päässä meikkasin silti että olisivat tyytyväisiä. Ei miehen lapsikaan voi olettaa, että istun jotku ykköset päällä sohvannurkassa koko ajan valmiudessa odottamassa jos tuleekin nyt, tunnin kuluttua tai kahden tunnin kuluttua! Mies kyllä tällöinkin tarjoutui ensin viemään lapsen ja kaverinsa, mutta sanoin hänelle silloin ettei siinä ole mitään järkeä kun olemme menossa samaan paikkaan.. erikseen ajella.. ja sitten mä odottelen sen tunnin tai pari kotona ylimääräistä..

Pieniä ongelmia mutta näitä on sattunut nyt useita!

ap

Vierailija
24/25 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
25/25 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kyynel. Mies tarjoutuu tekemään asioita, mutta sekään ei sulle kelpaa! 

Nuo lapsen aikataulut ja niiden suunnittelu vaatii opettamista. Mikä sinua estää itse kertomasta, että onnistuu tuona päivänä klo 14-16 välillä?

Eihän sun tarvitse jäädä roikkumaan ja odottamaan jos lapsi ei osaa etukäteen sanoa kellonaikaa. 

Jotenkin sun kyvykkyys hoitaa asioita on nyt täysi nolla. Ja se ei ole miehesi vika. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi