Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketä nämä."liikkuvat" äänestäjät oikein on?

Vierailija
16.07.2024 |

Itse olen äänestänyt samaa puoluetta jo yli 30v, miksi jotkut vaihtavat puoluetta ilmeisesti kuukausittain? Jonkun tapahtuman tai lupausten perusteella?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt, olen aina äänestänyt ns. oikeistoa eikä kävisi edes mielessä äänestää vasemmistoa. Varmaan vasemmiston kannattaja ajattelee samoin eli ei ikinä äänestäisi oikeistoa. Tosin jotkut ilmeisesti seilaa puolueiden välillä

Vierailija
2/32 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on niitä jotka haksahtavat, "halpaa löpöä ja viinat markettiin" retoriikkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo jos mikä on typerää hirttäytyä johonkin tiettyy puolueeseen. "Äänestän vasemmistoliittoa koska olen 30v jo äänestänyt". Suurinosa katsoo mitkä puolueet lupaa ja mikä on kanta itselle tärkeisiin asioihin.

Vierailija
4/32 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut osaavat/uskaltavat muuttaa mielipiteitään, eivätkä äänestä sokeasti samaa puoluetta. Tällä hetkellä suuri osa liikkuvista äänestäjistä ovat esimerkiksi kyllästyneet tukielättäjien elättämiseen ja äänestivät Kokoomusta.

Vierailija
5/32 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman ja yhteiskunnan tilanteen vuoksi. Kokonaishyvinvointi vaatii monenlaisia toimia ja maailma muuttuu nopeasti. Puolueet toimivat niin, että valmistelevat asioita ja sitten kun pääsevät valtaan, ryöpsäyttävät myös agendansa valloilleen. Kansa voi näin valita, haluaako tällä kaudella appelsiini- vai omenamehua

Vierailija
6/32 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on niitä jotka haksahtavat, "halpaa löpöä ja viinat markettiin" retoriikkaan.

"Vappusatanen" hakee vertaistaan suomen poliittisessa historiassa. Aika moni meni siihenkin halpaan

Vierailija
7/32 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt, olen aina äänestänyt ns. oikeistoa eikä kävisi edes mielessä äänestää vasemmistoa. Varmaan vasemmiston kannattaja ajattelee samoin eli ei ikinä äänestäisi oikeistoa. Tosin jotkut ilmeisesti seilaa puolueiden välillä

Suomessa ei ole kaksipuolue järjestelmää, joten älyllisesti laiskaa ajatella tämä asia pelkästään oikeisto-vasemmisto-näkökulmasta. Eiköhän valtaosa liikkuvista äänestäjistä seilaa toisiaan lähellä olevien puolueiden välille, kuten esim. vasemmistoliiton ja demareiden.

Vierailija
8/32 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole kaksipuolue järjestelmää, joten älyllisesti laiskaa ajatella tämä asia pelkästään oikeisto-vasemmisto-näkökulmasta. Eiköhän valtaosa liikkuvista äänestäjistä seilaa toisiaan lähellä olevien puolueiden välille, kuten esim. vasemmistoliiton ja demareiden.

Käytännössä on oikeisto vs. vasemmisto. Keskusta on kuivumassa pienpuolueeksi

Vierailija
9/32 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on levottomat jalat, ne suhaa menemään jatkuvasti sen takia kun eivät voi ola paikallaan hetkeäkään. Kauheaa töminää pitävät kun liikkuvat. Kuin mullilauma olisi liikkeellä.

Vierailija
10/32 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla esimerkiksi vähän vaikuttaa mitkä vaalit on kyseessä - eduskuntavaaleissa äänestän sellaista ehdokasta joka puhuu mulle merkityksellisistä asioista, kolme eri mahdollisuutta puolueista, en mä sentään persuja tai kd äänestä. Nyt eu-vaaleissa äänestin aika eri laidalta olevaa ehdokasta ihan siksi että hän on meppinä ajanut mulle merkityksellistä asiaa. 

Vierailija
11/32 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vappusatanen" hakee vertaistaan suomen poliittisessa historiassa. Aika moni meni siihenkin halpaan

Ja mitä saatiin? Pääkanisterin palkankorotus (jauhot ei ole halpoja!), verojen nosto ja sen lisäksi koko vappu peruttiin. Tyypillistä demarisyöpää.

Vierailija
12/32 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuvat vaalipiiristä toiseen, ihan sen mukaan mitä heille maksetaan ja kenet on tarkoitus saada valittua.

Vierailija
13/32 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla esimerkiksi vähän vaikuttaa mitkä vaalit on kyseessä - eduskuntavaaleissa äänestän sellaista ehdokasta joka puhuu mulle merkityksellisistä asioista, kolme eri mahdollisuutta puolueista, en mä sentään persuja tai kd äänestä. Nyt eu-vaaleissa äänestin aika eri laidalta olevaa ehdokasta ihan siksi että hän on meppinä ajanut mulle merkityksellistä asiaa. 

Ei kai kukaan usko yksittäisiin vaalilupauksiin? Suomessa puolueet määrää mitä tehdään, ei kansanedustajat. Eu-vaalit sitten erikseen kun suomella on peräti 14 edustajaa yli 700:sta. Voit kuvitella paljonko vaikutusvaltaa heillä on

Vierailija
14/32 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpaa löpöö, rajat kii ja väkevät markettiin. Siinä pyhä kolminaisuus v ajakin äänen saamiseen.

Vierailija
15/32 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halpaa löpöö, rajat kii ja väkevät markettiin. Siinä pyhä kolminaisuus v ajakin äänen saamiseen.

Mites ne ihmisoikeudet?

Vierailija
16/32 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö "löpön" sitten olla kallista, rajat auki ja Alkon monopoli täältä ikuisuuteen?

Vierailija
17/32 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinivalkoinen tuo mies!

Äänestäjän hän ties

Tälle lupasi halpaa löpöä

Jutut oli ihan höpöä

Hän valheilla ja vihalla palstat täyttää 

Kautta trollitehtaan 

Vierailija
18/32 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan usko yksittäisiin vaalilupauksiin? Suomessa puolueet määrää mitä tehdään, ei kansanedustajat. Eu-vaalit sitten erikseen kun suomella on peräti 14 edustajaa yli 700:sta. Voit kuvitella paljonko vaikutusvaltaa heillä on

No ei yksittäisiin lupauksiin mutta siis saman puolueenkin sisällä on joistakin asioista eriäviä kantoja, toki sitten etsin sellaisen ehdokkaan joka yrittäis siellä omassa eduskuntaryhmässä vaikuttaa mun toivomalla tavalla. Joku sieltä aina on valittava kuitenkin. 

Vierailija
19/32 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö "löpön" sitten olla kallista, rajat auki ja Alkon monopoli täältä ikuisuuteen?

Tietenkin! Sehän vain meinaisi että demariutopia ja demarisyöpä jatkaisi olemistaan täältä ikuisuuteen. Onneksi ei ole jatkamassa.

Vierailija
20/32 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä on oikeisto vs. vasemmisto. Keskusta on kuivumassa pienpuolueeksi

Olen ikäihminen ja koen että olen lähempänä keskustaa kuin mitään muuta puoluetta tai aatetta. Ikäni olen ollut puolueeton ja äänestänyt kaikissa vaaleissa sellaista henkilöä, joka vastaa kulloinkin minulle tärkeitä asioita yhteiskunnassa. Liikkuva äänestäjä ja kaikista puolueista on löytynyt sopivin siinä tilanteessa. Kunta, kansanedustaja, presidentti ja Eu- vaaleissa. Puolueet ovat vuosien aikana lähentyneet toisiaan, joten jyrkkää eroakaan ei enää löydy. Kuntavaaleissa pitää tarkastella eri tavoin ehdokkaita kuin esim kansanedustajan vaalissa. Jos joku ei ole vielä huomannut niin suurimmat puolueet jakautuvat vähintään kahtia, jopa kolmeen osaan sisäisesti. Mm demareissa on selvä oikeisto ja vasemmistosiipi. Jopa liberaali siipikin. Sanna Marin oli vasenta siipeä ja Antti Lindtman oikeistosiipeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän