Pesen sukat 40 asteessa, aika ei riitä 60 ohjelmaan
Kommentit (58)
Minulla pesuohjelma jopa hieman lyhenee, kun laittaa 60. Johtuu ehkä siitä, että kone laskee, että korkeampi lämpötila on tehokkaampi, jolloin tarvitsee pestä vähemmän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pese sukat käsin. Hanasta tulee kuitenkin 60 asteista vettä, niin saat puhtaat sukat muutamassa minuutissa.
Tulee sen lämpöistä kun on säädetty, harvalla nykyään 60. Reilu 40 on yleinen.
No lähtökohtaisesti kuumalta puolelta pitäisi tulla ihan vähintään 55-asteista jos ei legionallasta tykkää ja useimmiten näin onkin,. Pösilöt omakotiasujat sitten säästömielessä ehkä kikkailee alemmilla lämpötiloilla. Eli sei reilu 40 kovinkaan yleinen ole, reilusti alle suositusten.
Moderni varaaja hoitaa sen legionellan niin, ettei sen tarvitse koko aikaa huutaa lämmöt tapissa. Automatiikka hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä pöpöjä sukissa on, jotka tarvis 60 astetta? 40:ssä olen aina pessyt nämä 25v, mitä olen itse pyykännyt, eikä ikinä ole ollut mitään tauteja tai vaivoja tai muutakaan.
Jalkasieni, kynsisieni, ruusubakteeri. Sienet eivät lähde ilman lääkekuuria pois vaikka kosmeettisesti häviäisivätkin ja ruusu vaatii antibioottitipan sairaalassa. Tavalliset antibioottikuurit eivät auta tuossa vaivassa ja hoitamattomana se kroonistuu.
Ja jalka oikein kerää noita pöpöjä - jos siedät jaloissasi karheaa halkeilevaa ja kovettunutta jalkapohjaa. Jos olet normaalipainoinen ja -kuntoinen terve liikkuva ihminen joka riittävän usein liikkuu paljasjaloin ja välttää turhaa keinokuitua, raspaat kovettomut irti ja voitelet jalat jollain kevyellä ja happamslla voiteella ei pöpöt juurikaan tartu. Olen ikäni pessyt sukat neljässäkympissä ja kulkenut paljain jaloin uimalassa ja punttisalin pukuhuoneessa ja sienet on pysyneet kaukana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä jälleen kulminoituu ajan käyttö ja yyhhoo äidin kiireet yhdistettynä tyypilliseen vähä-älyisyyteen. Ehdit roikkua netissä,mutta et ehdi laittamaan pesukonetta päälle. Tiesitkö, että sinun ei tarvitse päivystää pesukoneen vieressä vaan voit tehdä aivan muita asioita koneen pestessä pyykkejäsi? Ymmärrän kyllä jos sinua kiehtoo katsella pesukoneen luukusta kun sukkasi ja alushoususi pyörivät ja saat siitä mahtavan nautinnon..mutta lopeta se onaniointi ja rauhoitu .
Oletko jotenkin vajaa? Jotkut eivät voi olla kotona koko päivää. Ap
Kait sinä peset myös 60 asteen pyykkiä, esim lakanat? Sinne sekaan vain ne sukat. Luulitko, että pyykkiä pitää pestä vain yksi laatu kerrallaan, lakanat erikseen, alusvaatteet erikseen jne?
En todellakaan laita sukkia lakanoiden kanssa! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä pöpöjä sukissa on, jotka tarvis 60 astetta? 40:ssä olen aina pessyt nämä 25v, mitä olen itse pyykännyt, eikä ikinä ole ollut mitään tauteja tai vaivoja tai muutakaan.
Jalkasieni, kynsisieni, ruusubakteeri. Sienet eivät lähde ilman lääkekuuria pois vaikka kosmeettisesti häviäisivätkin ja ruusu vaatii antibioottitipan sairaalassa. Tavalliset antibioottikuurit eivät auta tuossa vaivassa ja hoitamattomana se kroonistuu.
Ja jalka oikein kerää noita pöpöjä - jos siedät jaloissasi karheaa halkeilevaa ja kovettunutta jalkapohjaa. Jos olet normaalipainoinen ja -kuntoinen terve liikkuva ihminen joka riittävän usein liikkuu paljasjaloin ja välttää turhaa keinokuitua, raspaat kovettomut irti ja voitelet jalat jollain kevyellä ja happamslla voiteella ei pöpöt juurikaan tartu. Olen ikäni
Minä olin ensimmäisen synnytyksen jälkeen osastolla ja siellä laitoin yhden kerran tossut jalkaan ilman sukkia. Minun jaloissa ei nuorena ollut mitään vikaa, mutta niin vain tuosta yhdestä kerrasta sain jalkasienen, jota oli hirveän vaikea saada pois. Todellakin pesen sukat 60 asteessa.
Olen pessyt aina kaiken 50 asteessa. Ei riitä virtaa lajitteluun ja haisevat puhtaalle pesun jälkeen. Paitsi kerran kun unohdin märät pyykit viikoksi pesukoneeseen niin oli pakko pestä 90 asteessa. Aina ne vaatteet ottaa vähän damagea kovissa lämpötiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä jälleen kulminoituu ajan käyttö ja yyhhoo äidin kiireet yhdistettynä tyypilliseen vähä-älyisyyteen. Ehdit roikkua netissä,mutta et ehdi laittamaan pesukonetta päälle. Tiesitkö, että sinun ei tarvitse päivystää pesukoneen vieressä vaan voit tehdä aivan muita asioita koneen pestessä pyykkejäsi? Ymmärrän kyllä jos sinua kiehtoo katsella pesukoneen luukusta kun sukkasi ja alushoususi pyörivät ja saat siitä mahtavan nautinnon..mutta lopeta se onaniointi ja rauhoitu .
Oletko jotenkin vajaa? Jotkut eivät voi olla kotona koko päivää. Ap
Kait sinä peset myös 60 asteen pyykkiä, esim lakanat? Sinne sekaan vain ne sukat. Luulitko, että pyykkiä pitää pestä vain yksi laatu kerrallaan, lakanat erikseen, alusvaatteet erikseen jne?
Kumpikaan pyykkilaji ei mene miksikään samassa koneessa, sama vesi ja pesuaine molemmille joka tapauksessa. Nyt on pyykinpesuvika ja ajanpuute omaa keksintöäsi. Onko muitakin elämänhallintaongelmia?
Voihan ne pestäkkin. Ei eu määräys
Pesisit sukkiasi sen ajan mitä istut täällä kirjoittelemassa
Ja tosiaan tarkista miten hygienistä on se kun kissa dallailee keittiön pöydällä ja huolestu siitä mielummin....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jalka oikein kerää noita pöpöjä - jos siedät jaloissasi karheaa halkeilevaa ja kovettunutta jalkapohjaa. Jos olet normaalipainoinen ja -kuntoinen terve liikkuva ihminen joka riittävän usein liikkuu paljasjaloin ja välttää turhaa keinokuitua, raspaat kovettomut irti ja voitelet jalat jollain kevyellä ja happamslla voiteella ei pöpöt juurikaan tartu. Olen ikäni
Raspaaminen kylläkin lähinnä lisää sieni- ja muiden infektioiden riskiä eikä vähennä sitä. Muuten ihan hyvä viesti.
Vierailija kirjoitti:
40:ssä pyykkinsä pesevät ihmiset haistaa ulkona, kun tulevat vastaan, kun perässä seuraa tunkkainen lemu. Ainakin vähän vettä käyttävien nykykoneiden kanssa on näin, kun niillä vesimäärillä ei 40:n asteen pesu tuhoa riittävästi bakteereita.
Vaatteet hajoavat nopeasti, jos liian kuumassa pesee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukat voi ihan hyvin pestä 40 asteessa.
Niin voi. Pölyt lähtee pöpöt jää. Kissat tykkää puskea ja haistella.
Mitkä pöpöt? Ei konepesu kuitenkaan ole mikään sterilointi eikä asiat ympärillämme ole steriilejä muutenkaan. Ja kuvitellaanpa hetki että olisivatkin steriiejä; sillä hetkellä kun tartut käsin niihin pestyihin sukkiin, ne eivät enää ole steriilejä.
Mikä on tuo mainittu kevyt ja hapan voide jaloille?
Vink?
Älä käytä tennissukkaa puvun kanssa. ne näyttää hyvältä haisee pahalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40:ssä pyykkinsä pesevät ihmiset haistaa ulkona, kun tulevat vastaan, kun perässä seuraa tunkkainen lemu. Ainakin vähän vettä käyttävien nykykoneiden kanssa on näin, kun niillä vesimäärillä ei 40:n asteen pesu tuhoa riittävästi bakteereita.
Melkein kaikkien vaatteiden pesuohjeessa on 30 tai 40 astetta. Osaa voi ehkä pestä silti 60ssa, mutta osa menee heti pilalle. Ajan kanssa myös menevät korkeassa lämpötilassa pilalle, esim elastaani, erilaiset painatukset ja koristeet, väri haalistuu jne. Aika kalliiksi tulisi ostaa jatkuvasti uusia vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein kaikkien vaatteiden pesuohjeessa on 30 tai 40 astetta. Osaa voi ehkä pestä silti 60ssa, mutta osa menee heti pilalle. Ajan kanssa myös menevät korkeassa lämpötilassa pilalle, esim elastaani, erilaiset painatukset ja koristeet, väri haalistuu jne. Aika kalliiksi tulisi ostaa jatkuvasti uusia vaatteita.
Jos puuvillassa on pesuohje 30 tai 40, eikä kestä 60 astetta, vaate on susi jo alkuaan eli helevetin huonolaatuinen ryysy vaikka kuinka olisit siitä ison muotivaatteen hinnan maksanutkin. Omissa puuvillavaatteissani suurimmassa osassa on pesuohje 60, eli mistähän halpakrääsäkaupoista sinä oikein vaatteesi ostat? Kiinastako? 30 asteen pesuja mulla on vain joissakin ulkovaatteissa, jotka eivät koske ihoa.
Siis miksi olet tuollaisen koneen ostanut, jossa noin pitkät ohjelmat?