Millainen on voimaantunut mies?
Kommentit (50)
Tyhmä kysymys, miehen ei tarvitse voimaantua, mies ei edes ajattele tuollaista naisille ominaista keksintöä.
Jo sanana voimaantuminen on tekaistu ja kuvottava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kait 7-vuotias veljeni... koska kirjoitti tuolloin: Kivikauden mies oli kekseliäs mies - hän ei pelännyt muijaa vaan heilutti kivinuijaa.
Kuinkas on käynyt 7-vuotiaan aikuisena? Eronnut? Luuseri? MAHTAVA LAULUÄÄNI...
Teräsbetonin laulaja? Kuulosti samalta kuin niiden lyriikat :D
Mun veli päästi samanlaisia kiljasuja kun löi kirveellä itseään polveen. Nykyään me kutsutaan sita Jarkoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kait 7-vuotias veljeni... koska kirjoitti tuolloin: Kivikauden mies oli kekseliäs mies - hän ei pelännyt muijaa vaan heilutti kivinuijaa.
Kuinkas on käynyt 7-vuotiaan aikuisena? Eronnut? Luuseri? MAHTAVA LAULUÄÄNI...
Teräsbetonin laulaja? Kuulosti samalta kuin niiden lyriikat :D
Ei ole... On enemmän bluesbändin laulaja joka vain vähän julkisuudessa mutta en voi mainita nimeä.
Tulee mieleen joku duunari, jolla on rahaa. Sietämättömiä.
Sellainen joka lopettaa uhriutumisen ja toisten ihmisten syyllistämisen ja ymmärtää että vain itse pystyy parantamaan elämäänsä. Lakkaa esim. syyttämästä naisia kun nämä eivät anna seksiä vaan katsoo sinne peiliin ja alkaa tehdä korjausliikkeitä, esim. opettelee kokkaamaan itselleen terveellistä ruokaa ja alkaa käydä salilla. Hankkii itselleen koulutusta tai paremman työpaikan tai alkaa hankkia yleissivistystä ja kehittään huumorintajua. Asettaa itselleen tavoitteita.
Lakkaa säälimästä itseään ja ymmärtää että asiat vois olla huonomminkin.
Varmaan samanlainen, kuin voimaantunut nainen.
Ymmärtää, että on ok tehdä elämässään ratkaisuja, jotka lisäävät omaa hyvinvointia ja onnellisuutta huolimatta siitä, mitä yhteiskunnan tai kaveriporukan odotukset ja stereotypiat häneltä odottaisi.
Ihan kaikkea kuraa ei tarvitse muilta ihmisiltä sietää.
Semmoinen keski-ikäinen mies, joka on kuunnellut vaimon nalkutusta noin 20 vuoden ajan ja lopulta ottaa eron. Hommaa prätkän, 20 wee nuoremman akan eikä enää toista kertaa ala kynnysmatoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat hyvän poikkileikkauksen suomalaisen miehen ajatusmaailmasta ja älykkyyden tasosta, lue nuo kommentit.
Minä nyt kerron naisen, siis yhden naisen näkökulman asiaan ja uskon että se on suurinpiirtein sama kaikilla naisilla.
Voimaantunut mies uskaltaa olla ihminen joka tuntee ja tunnistaa ja uskaltaa näyttää kaikki tunteet. Ei häpeä herkkää ja haavoittuvaa puoltaan. Ei yritä kätkeytyä jonkun naurettavan luolamiesuhoamisen taakse, kun siellä sisällä on hyvin usein hellyyttä ja hoivaa vaille jäänyt pieni poika.
Voimaantunut mies osaa rakastaa ja osoittaa aitoa oikeaa rakkautta. Ei pelkää naisen vahvuutta vaan jakaa vahvuudet naisen kanssa. Tunnustaa sen että kumpikaan ei ole huonompi tai ylä- eikä alapuolella vaan kummankin sukupuolen ominaisuuksia tarvitaan täydentämään toisiaan.
Voimaantunut mies ei pelkää pelätä ja
Ei se ole väärin jos jollekin naiselle tuollainen mies on unelmamies. Siitä ei kuitenkaan voi yleistää että tuollainen mies olisi jotenkin voimaantunut tai että kuvaus edustaisi laajemmin sitä millaista on olla mies modernissa maailmassa - puhumattakaan siitä että kuvauksella olisi mitään tekemistä sen kanssa miten miehet monimuotoisena joukkona kokevat miehenä olemisen.t. M53
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat hyvän poikkileikkauksen suomalaisen miehen ajatusmaailmasta ja älykkyyden tasosta, lue nuo kommentit.
Minä nyt kerron naisen, siis yhden naisen näkökulman asiaan ja uskon että se on suurinpiirtein sama kaikilla naisilla.
Voimaantunut mies uskaltaa olla ihminen joka tuntee ja tunnistaa ja uskaltaa näyttää kaikki tunteet. Ei häpeä herkkää ja haavoittuvaa puoltaan. Ei yritä kätkeytyä jonkun naurettavan luolamiesuhoamisen taakse, kun siellä sisällä on hyvin usein hellyyttä ja hoivaa vaille jäänyt pieni poika.
Voimaantunut mies osaa rakastaa ja osoittaa aitoa oikeaa rakkautta. Ei pelkää naisen vahvuutta vaan jakaa vahvuudet naisen kanssa. Tunnustaa sen että kumpikaan ei ole huonompi tai ylä- eikä alapuolella vaan kummankin sukupuolen ominaisuuksia tarvitaan täydentämään toisiaan.
Voimaantunut mies ei pelkää pelätä ja
Jospas kertoisit sitten miesnäkökulmasta millainen on voimaantunut mies?
Minä yleensä voimaannun silloin kun menen salille
Minä sanoisin, että voimaantunut mies on vapaa. Hän ei enää anna muiden ihmisten odotusten ja pelkojensa rajoittaa itseään vaan elää itsensä näköistä elämää. Mitä se itse kullekin tarkoittaa.
Tämä oli naisen mielikuva. Samoin kuvailisin voimaantunutta naista.
Tällainen 40-vuotias sinkku-iskä, joka deittailee 20-25 -vuotiaita ulkomaalaisia naisia, ja kiertää kaukaa kaikki mahdollistajaa hakevat oman ikäiset, suomalaiset naiset.
Ei ole yhtä ja yhtenäistä miesnäkökulmaa. Voin jaaritella loputtomiin siitä millainen on omasta mielestäni vahva mies ja jollainen koen olevani (koko termi voimaantunut kuulostaa tarpeettomalta) mutta se olisi vain oma näkökulmani. Jotkut ovat samaa mieltä, jotkut eri mieltä. Kuulostan rikkinäiseltä levyltä mutta ei meitä voi lokeroida kovin helposti. Ehkä ainoa mahdollinen määritelmä voimaantuneelle miehelle on sellainen joka on selvittänyt oman ideaalinsa ja pyrkii elämään sen mukaisesti - hyväksyen sen mukana tulevat positiiviset ja negatiiviset seuraukset. Ei siitä tuon konkreettisempaa ja tarkempaa saa ellei rupea romaanikirjailijaksi.
Sellainen, joka elää oman näköistä elämää niillä spekseillä, joita elämässään on saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole varmaan seurannut mediaa viimeosen 20 vuoden aikana, joka on tuutannut miesvihaa päivittäin samalla kun heikkoja ja riippuvaisia naisia yritetty nostaa voimaantumisen esikuviksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä sanoisin, että voimaantunut mies on vapaa. Hän ei enää anna muiden ihmisten odotusten ja pelkojensa rajoittaa itseään vaan elää itsensä näköistä elämää. Mitä se itse kullekin tarkoittaa.
Tämä oli naisen mielikuva. Samoin kuvailisin voimaantunutta naista.
Tuo on hyvä mielikuva. Lisäisin siihen vielä sen että hyväksyy valintojensa seuraukset vinkumatta. Ja sen että vapaus ei ole mitään pinnallisesti tulkittua thelemiittiläisyyttä. Do What Thou Wilt ei tarkoita että elää kuin sika vatukossa. Ei tästä konkreettista saa vieläkään mutta jonkinlainen vapaus jonka puitteissa voi tehdä aitoja valintoja ja sitoumuksia oman elämänsä suhteen tuntuu olevan teemana.
T. M53
Voimaantunut mies alkaa käyttämään bikinin yläosaa uimarannalla.
Esimerkiksi semmoinen kuin minä. Olen kyllästynyt ja masentunut.
Naama irvessä kuvataan perseitä ( koska mä pystyn) tarkoituksena nöyryyttää. Syödään ja ollaan rasvanen ja riittosa. Miestissit heiluen haukutaan kaikki.
Omaa pikkumunasuutta paikkaillaan näin.
Ei. Mies ei tarvitse naista voimaantumisensa peiliksi vaan oman itsensä ja hyvinvointinsa.