Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poika ei haluaisi rippijuhlia

Vierailija
15.07.2024 |

Meillä poika ei tykkää juhlista, mihin pitää pukeutua. Viihtyy urheillen, lukien, kavereiden kanssa ja tietokoneella pelaten. Sanoi, että haluaisi vaan olla perheen kanssa ja mennä sitten rippileirin jälkeen kavereiden kanssa. Onko huono juttu, jos rippijuhlat jätetään väliin. Ei meillä muutkaan kyllä tykkää juhlia järjestää ja rahaakin menee. Olen aina järjestänyt pojalle  kaverisynttärit ja joskus sukujoulutkin. Mitä mieltä? 

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuserihan siitä tulee, jollei opi perusasioita elämästä.

Tehkää pojan näköiset juhlat eikä mitään pönötystä. Puku vain kirkkoon, sen jälkeen takki pois ja kravatti olalle. Tarjoiluiksi mitä haluaa. Esimerkiksi minun sukulaispojalla oli pizzaa ja karkkia tarjolla.

Vierailija
22/44 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei pidä olla juhlia, jos sankari ei tykkää.

Toki voi jäädä monet ylimääräiset eurot saamatta, kun ei ole juhlia ei ole vieraita, jotka tuo lahjoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko juhlia mitään, mutta ehkä ylipäänsä edes joskus juhliin osallistuminen ja paremmin pukeutuminen olisi osa tapakulttuuria ja palvelus lapselle tulevaa (sosiaalista) elämää varten.

Vierailija
24/44 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjetöntä antaa lapsen päättää tällainenkin asia. Miten lapsi oppii asioita jos ei saa kokea niitä, tästä se syrjäytyminen ja sosiaalisten tilanteiden pelot lähtevät. Juhlat kuuluvat elämään ja tärkeisiin  tilanteisiin kuten rippi,ylioppilas,häät, hautajaiset jne. Pitää pojan opetella ottamaan itseään niskasta kiinni ja olla mukana normaalissa elämässä. Nyt ette vanhemmat anna periksi, kadutte myöhemmin kun poika sulkeutuu ja syrjäytyy kokonaan eikä saa mitään aikaiseksi elämässä.

Osaatko sä lukea? Aloituksessa kerrottiin että poika haluaa juhlia vain perheen kanssa ja viettää aikaa sen jälkeen ystäviensä parissa. Ihan oikeasti; kuinka läheisiä nämä "pakolliset" vanhemmat sedät ja tädit ovat rippilapselle? Monesti ei olla missään tekemisissä muuten ja itse juhlakalulle täysin vieraita mutta pakko kutsua kun aina on näin toimittu? 

Vierailija
25/44 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjetöntä antaa lapsen päättää tällainenkin asia. Miten lapsi oppii asioita jos ei saa kokea niitä, tästä se syrjäytyminen ja sosiaalisten tilanteiden pelot lähtevät. Juhlat kuuluvat elämään ja tärkeisiin  tilanteisiin kuten rippi,ylioppilas,häät, hautajaiset jne. Pitää pojan opetella ottamaan itseään niskasta kiinni ja olla mukana normaalissa elämässä. Nyt ette vanhemmat anna periksi, kadutte myöhemmin kun poika sulkeutuu ja syrjäytyy.

Höpö höpö. Juurihan ap kertoi, että sosiaalinen poika ja haluaa leirillekin. Meidänkään lapset eivät ole tykänneet muusta kuin synttäreistä. Toki meidän mukana olleet pakollisissa juhlissa. Häät tosi moni pitää maistraatissa ja pieninä jo niiden kalleuden vuoksi. Hautajaisissa isoissa kaupungeissa usein vain kaikkein läheisimmät paikalla. En tiedä missä maaseudun juhlahumussa sinä elät. Monella maaseudulta pääkaupunkiin muuttaneella suku asuu kaukana, monet kuolleet tai suvut myös nykyisin niin pieniä. Anna jokaisen elää kuten he itse haluavat. Moni on onnellisempi ilman juhlahässäköitä eivätkä kaikki välitä sukulaisistaan, osalla ne voivat olla hyvinkin rienaavia. Ei suotta sanota: suku on pahin. 

Vierailija
26/44 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki voi jäädä monet ylimääräiset eurot saamatta, kun ei ole juhlia ei ole vieraita, jotka tuo lahjoja.

Oma juniori totesi "mä en mitään jesseshaivaa tarvitse enkä mitään tun lahjarahoja. Mä hankin kesäduunin ja tienaan itte!"

Ja niin hän teki, jätti riparin väliin, hankki kaksi peräkkäistä kesäduunia yhteensä 8 viikkoa ja tienasi asiallisesti. 

Vierailija
27/44 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjetöntä antaa lapsen päättää tällainenkin asia. Miten lapsi oppii asioita jos ei saa kokea niitä, tästä se syrjäytyminen ja sosiaalisten tilanteiden pelot lähtevät. Juhlat kuuluvat elämään ja tärkeisiin  tilanteisiin kuten rippi,ylioppilas,häät, hautajaiset jne. Pitää pojan opetella ottamaan itseään niskasta kiinni ja olla mukana normaalissa elämässä. Nyt ette vanhemmat anna periksi, kadutte myöhemmin kun poika sulkeutuu ja syrjäytyy kokonaan eikä saa mitään aikaiseksi elämässä.

Ei tällaisen asian vuoksi syrjäydy. Sukulaisiahan ne pääosin ovat, jotka rippijuhlissa käyvät. 

Muuten olen samoilla linjoilla kanssasi. Ripille pääsy on portti kohti aikuisuutta, vaikka vielä alaikäisiä ollaankin. Aikuisuuteen kuuluu myös vastuu. Eli yhdet juhlat jaksaa kyllä. Juhlia ei järjestetä isovanhempien vuoksi, mutta uskon heidän arvostavan juhlia. Nykyään Suomessa  muutenkin juhlitaan niin vähän, että tapakulttuuri jää oppimatta. 

Vierailija
28/44 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma juniori totesi "mä en mitään jesseshaivaa tarvitse enkä mitään tun lahjarahoja. Mä hankin kesäduunin ja tienaan itte!"

Ja niin hän teki, jätti riparin väliin, hankki kaksi peräkkäistä kesäduunia yhteensä 8 viikkoa ja tienasi asiallisesti. 

Meillä ei edes kuuluta kirkkoon eikä käydä riparia. Eikä kyllä oltu kesätöissäkään. Amiksesta suoraan tienaamaan.

Vierailija
29/44 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Meidänkin poika on kesätöissä kolme viikkoa. Ehkä senkin vuoksi haluaa juhlia vaan oman perheen kanssa. Isovanhemmista meillä vain yksi elossa ja häntä näkee kesällä.  Sukulaisista vain 2 läheisempää, mutta heitä näkee muutoin. Asiallinen on poika ja koulussakin hyvä. Ysin keskiarvo. Kiitos tosiaan kommenteista. Teen niinkuin poika toivoo ja juhlimme perheenä. 

Vierailija
30/44 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkärankainen poika ja tietää  pappien homman eli lepoa ja palkkakkin piispoilla 14 000kk. Maksa sinä vain kirkollisveroa kun esaayah kurjistaa pien ja keskituloisten elämistä. Lue murkut .org ja viisastu. Ei se jeesus näin tarkoittanut.

Vierailija
31/44 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko sä lukea? Aloituksessa kerrottiin että poika haluaa juhlia vain perheen kanssa ja viettää aikaa sen jälkeen ystäviensä parissa. Ihan oikeasti; kuinka läheisiä nämä "pakolliset" vanhemmat sedät ja tädit ovat rippilapselle? Monesti ei olla missään tekemisissä muuten ja itse juhlakalulle täysin vieraita mutta pakko kutsua kun aina on näin toimittu? 

Ääh, ettetkste nyt tajuu? Poika haluaa vetää elämänsä kännit kavereiden kanssa. Siksi juhlat ei kiinnosta.

Vierailija
32/44 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämän kommentin tarkoitus kannustaa jättämään koko ripari väliin? Et kovin hyvää kuvaa anna omasta pojastasi. Noinko hän puhuu äidilleen? Tai isoäidilleen? 

Lisäksi aloittajan poika aikoo käydä rippikoulun. Haluaisi vain jättää juhlat väliin. 

Vierailija
33/44 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en halunnut mitään rippijuhlia enkä ole millään lailla syrjäytynyt. Ystäviä on ollut aina, työskentelen ihmisläheisessä työssä mutta juhlista en ole pitänyt koskaan. Ylioppilasjuhlat kyllä olivat vanhempieni mieliksi.

Vierailija
34/44 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämän kommentin tarkoitus kannustaa jättämään koko ripari väliin? Et kovin hyvää kuvaa anna omasta pojastasi. Noinko hän puhuu äidilleen? Tai isoäidilleen? 

Lisäksi aloittajan poika aikoo käydä rippikoulun. Haluaisi vain jättää juhlat väliin. 

Eihän rippileiri  ole pakollinen. Paljon on niitäkin, jotka eivät sinne osallistu. Tähän vaikuttaa varmasti oma vakaumuskin. 

Vierailija
35/44 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuserihan siitä tulee, jollei opi perusasioita elämästä.

Tehkää pojan näköiset juhlat eikä mitään pönötystä. Puku vain kirkkoon, sen jälkeen takki pois ja kravatti olalle. Tarjoiluiksi mitä haluaa. Esimerkiksi minun sukulaispojalla oli pizzaa ja karkkia tarjolla.

Mikä ihmeen perusasia rippijuhlat on? Eiväthän kaikki käy edes rippikoulua. Ei tullut minusta luuseria vaikken rippijuhlia halunnut. 

Vierailija
36/44 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ripari väliin. Tyttäreni kävi riparin mutta jätti konfirmaation väliin koska hänen mielestään on moraalitonta tunnustaa julkisesti uskovansa asiaan, johon ei kuitenkaa usko.  Juniori kuunneltuaan yhden ripariluennon totesi "pitäkää tunkkinne, ei tuollaista jesseshaibaa tarvita mihinkään".

Tässä huushollissa jälkikasvu on opetettu olemaan menemättä lammaslauman mukana silloinkin kun se olisi ns yleisiä tapoja/käytäntöjä vastaan ja tekemään lujasti hommia sen eteen mitä sitten haluaakaan. Jos siinä sivussa joskus tulee muutama karvaista sarvipäätä, ei kaada maailmaa.

Vierailija
37/44 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippijuhlat tulisi pitää. Jää jotain perunteitä. Ja nehän ovat tavallaan aikuistumisen juhla.

Puhuisin pojalle kauniisti asiasta.  Ja onhan se tapana ostaa lapselle rippilahjakin.

Ei rippijuhla ole mikään suomalainen keksintö, monissa maissa on vastaavanlainen juhla nuorelle.

Ja eihän poika mikään erakko ole, onhan hänellä kavereita.

Ja se ujous vieraiden parissa tulee pikkuhiljaa unohtaa, kun aikuistuu. 

Eikähän juhlien tarvitse olla suurelliset, vain muutama henkilön pyytää kahville.

Outoahan se olis, että tuollainen olis pelkkä arkinen päivä, kirkosta kotiin, ja sitten jokainen vaan menee omiin oloihinsa.

Vierailija
38/44 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai niillä ystävilläkin on rippijuhlat?

Ja muita kavereita, joidrn rippijuhliin ne on kutsuttu.

Suorasn sanottuna perseestä olis, jos vanhemmay ei pitäis lapsellern rippijuhlia.

Mitä poika sanois muille, kun kaverot kysys, että millaset ne sun rippijuhlat oli?

Nuoret näistä asioista keskenään.

Taas tätä samaa paskaa, että pitää tehdä just niin, kuin lapsi haluaa.

Tulokset tästä ovat jo erittäin hyvin nähtävissä.u

Vierailija
39/44 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei edes kuuluta kirkkoon eikä käydä riparia. Eikä kyllä oltu kesätöissäkään. Amiksesta suoraan tienaamaan.

Ei kuulu mitenkään tähän asiaan eli rippijuhlien järjestämiseen, tollo!

Vierailija
40/44 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko sä lukea? Aloituksessa kerrottiin että poika haluaa juhlia vain perheen kanssa ja viettää aikaa sen jälkeen ystäviensä parissa. Ihan oikeasti; kuinka läheisiä nämä "pakolliset" vanhemmat sedät ja tädit ovat rippilapselle? Monesti ei olla missään tekemisissä muuten ja itse juhlakalulle täysin vieraita mutta pakko ku

Kännit voi vetää illalla.

Juhlat päivällä. Heti kirkosta tultua.