Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poika ei haluaisi rippijuhlia

Vierailija
15.07.2024 |

Meillä poika ei tykkää juhlista, mihin pitää pukeutua. Viihtyy urheillen, lukien, kavereiden kanssa ja tietokoneella pelaten. Sanoi, että haluaisi vaan olla perheen kanssa ja mennä sitten rippileirin jälkeen kavereiden kanssa. Onko huono juttu, jos rippijuhlat jätetään väliin. Ei meillä muutkaan kyllä tykkää juhlia järjestää ja rahaakin menee. Olen aina järjestänyt pojalle  kaverisynttärit ja joskus sukujoulutkin. Mitä mieltä? 

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pojan päättää.

Vierailija
2/44 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätätte keskenänne 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika valitsee, hänhän se juhlakalu olisi.

Typerää painostaa nuori pönötysjuhliin.

Useimmat tosin käy riparin vain rahaa vastaan, ei vakaumuksesta. Ilmeisesti poikasi on selkärankaisempi kuin useimmat.

Vierailija
4/44 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poika ei halua, ei juhlia. 

Vierailija
5/44 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän mitkään juhlat ole pakolliset. Osalla sukukin asuu kaukana. Kavereita voi aina kutsua. Mutta ripille pääsyä voi ihan hyvin juhlistaa perhepiirissä. Ei tuo nyt iso asia ole. Jokainen juhlii ihan kuten itse tahtoo ja itselle sopii. 

Vierailija
6/44 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nuoret kestävät juhlat rahalahjojen toivossa, mutta hyvä vaan jos ei ole niiden perään.

Vierailija
7/44 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä pakottais. En mä niistä itsekään tykkää, olla äitini ja tätini arvosteltavana.. Tosiaan pitkän kaavan mukaan raflaan syömään. Aivan ihana idea!

Vierailija
8/44 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako kuitenkin käydä rippikoulun, ja mennä konfirmaatioon?

Vierailija
9/44 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippileirikään ei ole ilmainen, maksaa lähemmäs 200 euroa 

Vierailija
10/44 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pienet juhlat on oltava,vaikka vaan kummit ja isovanhemmat. Kuitenkin tärkeä päivä, kerkeää niissä lenkkareissa olla  vaikka pari tuntia juhlisikin.

Vierailija
11/44 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista. Teen kuten poika haluaa. Hän ei mitenkään syrjäytynyt. Paljon kavereita. Ei vaan tykkää juhlista.

Vierailija
12/44 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaako kuitenkin käydä rippikoulun, ja mennä konfirmaatioon?

Haluaa ehdottomasti. Sanoi vaan, ettei halua mitään juhlia leirin jälkeen vaan syödä perheen kanssa ja olla kavereiden kanssa. Perheenä tietysti annamme hänelle mieluista lahjaa. 

Vierailija
13/44 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pienet juhlat on oltava,vaikka vaan kummit ja isovanhemmat. Kuitenkin tärkeä päivä, kerkeää niissä lenkkareissa olla  vaikka pari tuntia juhlisikin.

Eihän kaikilla ole enää välttämättä isovanhempia ollenkaan elossa. Meilläkin vain yksi elossa, kun nuorin oli 15v. Kummit asuvat kaukana, toinen ei edes Suomessa. Yhteydessä toki ollaan, mutta hankala sieltä tänne on tulla kesäkuussa, kun loma. Toki pitää muistaa, ettei rippijuhlaa tarvitse viettää kenenkään samana päivänä kuin konfirmaatio. 

Vierailija
14/44 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan viisas ratkaisu kuunnella pojan omaa toivetta.

Yksi serkuistani ei aikoinaan osallistunut koskaan muiden juhliin, ja hänen kohdallaan rippijuhlat jätettiin järjestämättä, vaikka hän kävi rippikoulun ja perheen kolmelle vanhemmalle lapselle oli järjestetty juhlat. Ainakin oma perheeni piti ratkaisua järkevänä ja ymmärrettävänä jo tuolloin muinaisella 80-luvulla ja varmaan muutkin sukulaiset ja serkun tunteneet. Hänkään ei ollut mitenkään vetäytyvä tyyppi noin muuten, ei vain tykännyt juhlista.

Vierailija
15/44 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän rippikouluunkaan ole välttämätöntä mennä, joten miksi siis olisi välttämtätöntä juhliakaan ripille pääsyä? - Toisaalta juhla voi olla mukava tapa joskus koota yhteen sukulaisia ja muita läheisiä, Mutta on jokaisen perheen oma asia millaisia perinteitä ja traditioita haluaa noudattaa.  Ja tai minkä vuoski haluaa juhlia tai olla juhlimatta  Ja kyllähän sitä varmasti muitakin   "hyviä syystä" kutsua läheisiä  ilman,että syynä tarvitsisi olla juuri rippijuhlat tai yhtään mitkään juhlat.  

Uskovainen mies

Vierailija
16/44 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pojan päättää.

Itsekkään en halunnut, äiti piti juhlat silti. Juhlat oli epämukavat. Vähän ärsyttää vieläkin, 25 v jo mennyt kuitenkin.

Vierailija
17/44 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetöntä antaa lapsen päättää tällainenkin asia. Miten lapsi oppii asioita jos ei saa kokea niitä, tästä se syrjäytyminen ja sosiaalisten tilanteiden pelot lähtevät. Juhlat kuuluvat elämään ja tärkeisiin  tilanteisiin kuten rippi,ylioppilas,häät, hautajaiset jne. Pitää pojan opetella ottamaan itseään niskasta kiinni ja olla mukana normaalissa elämässä. Nyt ette vanhemmat anna periksi, kadutte myöhemmin kun poika sulkeutuu ja syrjäytyy kokonaan eikä saa mitään aikaiseksi elämässä.

Vierailija
18/44 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vain pienet juhlat. 2 isovanhempaa, vanhemmat, 1 kummi, 3 sukulaista. Kahvien jälkeen lähdettiin oman perheen kanssa syömään. Isoset vierailivat juhlissa.

Vierailija
19/44 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kaikilla ole enää välttämättä isovanhempia ollenkaan elossa. Meilläkin vain yksi elossa, kun nuorin oli 15v. Kummit asuvat kaukana, toinen ei edes Suomessa. Yhteydessä toki ollaan, mutta hankala sieltä tänne on tulla kesäkuussa, kun loma. Toki pitää muistaa, ettei rippijuhlaa tarvitse viettää kenenkään samana päivänä kuin konfirmaatio. 

Tämäkin on  tärkeä pointti, miksi ap:n kannattaisi kuitenkin kutsua ainakin isovanhemmat ja kunnittain juhlimaan,  vaikka sinne syömään.  Hyvä "syy" kokoontua yhteen, ei ne isovanhemmatkaan ikuisesti elä. Itse en nimittäin myöskään tykkää olla juhlien keskipisteenä,mutta olen kiitollinen että olen saanut juhlia minulle tärkeitä juhlia lähisuvun kanssa <3

Vierailija
20/44 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ripille pääsevä ole enää mikään pikkulapsi! Tottakai voi päättää jos ei halua juhlia.

Itse en ole pitänyt valmistujaisia, häitä yms., mutta en ole syrjäytynyt. Olen tavallinen ihminen, joka ei tykkää juhlista. Ihmisiä on katsos erilaisia.