Virtsankarkailu ja kova yskä. Mistä helvetistä sitä kusta vaan tulee ja tulee???
Menee hermo! Vaikka olisi käynyt vessassa ihan juuri, ja tulee yskänkohtaus, niin taas sitä vaan tulee, joka helvetin kerta vaikka miten paljon yskii sitä tulee joka kerran, ei auta vaikka käy pöntöllä yskimässä, ei tule rakko tyhjäksi koskaan. Minä en tapaa juoda tarpeeksi, vettä en käytännössä juuri koskaan, joten en normaalisti saa aikaiseksi kovin isoa virtsamäärää, käyn muutaman kerran vuorokaudessa vessassa ja määrä on useimmiten ehkä normaalia vähäisempi mitä sitä pitäisi tulla jos joisi tarpeeksi. Mutta annas olla, kun on flunssa niin sitten sitä tulee aivan pohjattomasta kaivosta. Miksi? Värkki on erittäin kipeä kun joutuu pitämään vaippoja ja pyyhkimään, mitä tuohonkin nyt laittaisi kirvelyä lievittämään? Kun jotain rasvaa yrittää laittaa, niin ei se kauan siinä pysy. Virtsankarkailu alkoi jo alle nelikymppisenä kaksosraskauden jälkeen vaikka en edes synnyttänyt alakautta ja nyt olen viisikymppinen.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä vaan riittää. Minulla kaksosia odottaessa saattoi lirahtaa samantien kun pytyltä nousin ja sain housut jalkaan. Mutta kyllä ihmisen pitää jouda tarpeeksi ja käydä vähän tiheämmin vessassa, kuin kaksi kertaa päivässä. Juot liian vähän
No nyt minä "käyn" kusella jatkuvasti, muutaman minuutin välein. Yöllä pitää käydä vähintään kerran tunnissa, aina kun nukahtaa, sitten herää kusihätään, kun tietysti juon enemmän kun kurkkua kuivattaa ja kutittaa, että ei tulisi niitä yskänpuuskia. Tätä öistä tunnin välein kusella ramppaamista on yleensä ollut kun on nuha, nyt ei ole nuha, vaan pelkkä yskä. Mutta nuha ei ole niin paha kun siinä ei ne kuset tule alle niinkuin nyt kun pitää yskiä.
ap
Tuosta kannattaisi pyrkiä eroon, ettei tule yliaktiivinen rakko. Yritä ennen nukkumaanmenoa saada yskä taltutettua hunajalla, höyryhengityksellä, menthol-salvalla, pullopuhalluksella tms.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta tupakointi niin helpottaa!
Edelleen. En ole koskaan tupakoinut. Ei mulla ympäri vuoden ole yskää senkin tolvana! Johan siinä olisi koko toosa tuhoutunut jos tämä jatkuisi pidempään.
ap
Osta suosiolla Tena. Auttaa nimeltään tuohon virtsankarkailuun.
Nim. Yskivä astmaatikko
Mene nyt hyvä ihminen lääkärille!! Mitä täällä ihmettelet? Siellä ne tutkii että onko tulehdus vai tarviiko jumpata lihaksia tai kiristysleikkausta tms. Nyt joku järki käteen!
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö diureetteja? Onko esimerkiksi verenpainelääke, jossa osana diureetti? Alkava diabetes myös pissattaa.
En käytä. Ja epäilen että alkava diabetes kusettaisi muulloinkin kuin silloin yhtenä yönä kun nuha on kovimmassa vuotovaiheessa. Mulla ei ole liki vuoteen nuhaa ollutkaan, keväällä oli myös pitkä yskä, ei koskaan ennen ole ollut yskää ilman nuhaa. Silloin oli pari viikkoa ääni pois. Nyt ei ole ollut edes kurkku kipeä tai mitään, ensin pientä köhää, joka pikku hiljaa viikon aikana paheni, ja nyt viikonloppuna alkoi tämä kusetus.
ap
Vierailija kirjoitti:
Osta suosiolla Tena. Auttaa nimeltään tuohon virtsankarkailuun.
Nim. Yskivä astmaatikko
Tottakai mulla on tenavaipat käytössä, muuten kusisin jatkuvasti töissä ja kaupassa jne. pitkin lattioita. Kerran kävi niin että olin kaupassa ilman suojaa, ja yllättäen hajuvesiosaston kohdalla tuli yskänpuuska, tunsin kuinka housujen alla kusi valui kenkiin, suihkin sitten jotain hajuvettä että kehtasin mennä kassan ohi pois kaupasta ettei kusi lemahda.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mene nyt hyvä ihminen lääkärille!! Mitä täällä ihmettelet? Siellä ne tutkii että onko tulehdus vai tarviiko jumpata lihaksia tai kiristysleikkausta tms. Nyt joku järki käteen!
Ihan sitä ihmettelen, että miten on fyysisesti mahdollista tulla niin paljon sitä, paljon enemmän kuin on juonut viikkoon.
ap
Pidätä kovaksi pissahätä ja pysäyttele virtsasuihku pöntöllä usein.
Vierailija kirjoitti:
Ei pysty, Kuset tulee jo yleensä kun menee pöntön lähelle, pitää istua nopeasti tai suihkuun, ennenkuin ehtii laittaa suhkun päälle.
ap
Tuollaista vaivaa on vasta vanhuksilla, eikä heilläkään kaikilla. Myös ylipano voi olla syynä. Kannattaa käydä lääkärissä. Voi olla jokin kasvain, joka painaa rakkoa tmv.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pysty, Kuset tulee jo yleensä kun menee pöntön lähelle, pitää istua nopeasti tai suihkuun, ennenkuin ehtii laittaa suhkun päälle.
ap
Sä kuvailet virtsatietulehdusta ja väität ettei sulla ole virtsatietulehdusta.
Bepanthenia jokaisen pisun jälkeen. (Ja älä pyyhi, vaan bidellä suihkuttelet, pyyhit pyyhkeeseen ja sit rasvaat.
Suosittelen käyntiä lääkärillä, esim. gynekologilla. Virtsankarkailuun ja yliaktiiviseen rakkoon on saatavilla apua. Muutakin kuin sitä täällä paljon puhuttua jumppaa.
Onkohan sinulla mahdollisesti emättimen ja/tai virtsarakon laskeuma? Minulla leikattiin synnytyksen jälkeen TOT leikkaus, jossa virtsarakko kohotettiin nauhalla, koska synnytyksessä vähän repesi paikkoja niin, että virtsarakko ei toiminut enää enkä voinut pidättää ollenkaan vaan virtsaa vaan tuli. Myöhemmin leikattiin vielä kystoseele (emättimen etuseinänmlaskeuma) ja nyt ei valu mikään.
en voi kuin suositella tuosta TOT leikkausta, nyt on ollut kohta 10 v kuivat housut vaikka yskisi tai pomppisi.
Hae nyt ihmeessä apua!
Kusi fetissi aloittaja mammalla. Kusta siellä, kusta täällä, kusta tulee ja menee....
Vierailija kirjoitti:
Lopeta tupakointi niin helpottaa!
Sinun pitäisi päin vastoin aloittaa tupakointi, niin rauhoitut etkö suolla tänne älyttömyyksiäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Sä kuvailet virtsatietulehdusta ja väität ettei sulla ole virtsatietulehdusta.
Bepanthenia jokaisen pisun jälkeen. (Ja älä pyyhi, vaan bidellä suihkuttelet, pyyhit pyyhkeeseen ja sit rasvaat.
Kai virtsatietulehdus on muulloikin kuin yskän aikana? Tai kun aivastaa kovaa? Ja miten se paranee juuri samaan aikaan kuin yskäkin? Tai on nuhan aikana vain yhtenä yönä tihentynyttä virtsaamista? Tai että kirvelyä ei ole silloin kun ei tarvitse kulkea kusinen vaippa haaroissa päiväkausia?
ap
Vierailija kirjoitti:
Kusi fetissi aloittaja mammalla. Kusta siellä, kusta täällä, kusta tulee ja menee....
Luuletko että tämä on jotenkin kivaa? Virtsankarkailu on erittäin yleistä naisilla, siitä ei pahemmin ole täälläkään kehdattu puhua.
"Joka kymmenes nainen kärsii virtsankarkailuista vähintään kerran viikossa. Lähes puolet kokee oireita joskus elämänsä aikana. Virtsankarkailu on kiusallista, ja se voi rajoittaa sosiaalista elämää ja liikuntamuotoja. Virtsankarkailua voi esiintyä kaikenikäisillä naisilla, mitä erilaisemmista syistä."
ap
Sulla jää varmaan jäännösvirtsaa, eli rakko ei tyhjene kunnolla. Mulla sama vika viimeisen synnytyksen jälkeen. Lisäksi voi olla jonkinlaista laskeumaa. Ärsyttää todella, kahden ensimmäisen lapseen jälkeen ei ollut mitään ongelmaa. Naisen elämä on persiistä. Jumppamalla lantionpohjaa olen saanut vähän parannusta asiaan, mutta toi just on se ongelma kun rakko ei tyhjene kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Sulla jää varmaan jäännösvirtsaa, eli rakko ei tyhjene kunnolla. Mulla sama vika viimeisen synnytyksen jälkeen. Lisäksi voi olla jonkinlaista laskeumaa. Ärsyttää todella, kahden ensimmäisen lapseen jälkeen ei ollut mitään ongelmaa. Naisen elämä on persiistä. Jumppamalla lantionpohjaa olen saanut vähän parannusta asiaan, mutta toi just on se ongelma kun rakko ei tyhjene kokonaan.
Joo, ei mullakaan esikoisen syntymän jälkeen kun oli nuorempi vaikka tuli alakautta ja piti ommella paikkoja. Se vaan kun se rakko ei tyhjene koskaan, ei vaikka miten pitkään yskisi, se siinä ihmetyttää, että eikö sen joskus pitäisi olla tyhjä?
ap
Mitä siellä tehdään? Jotain jumppaliikkeitä? No mä olen oikeasti läski mamma, niin ei varmaan tule tehtyä.
ap