Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virtsankarkailu ja kova yskä. Mistä helvetistä sitä kusta vaan tulee ja tulee???

Vierailija
15.07.2024 |

Menee hermo! Vaikka olisi käynyt vessassa ihan juuri, ja tulee yskänkohtaus, niin taas sitä vaan tulee, joka helvetin kerta vaikka miten paljon yskii sitä tulee joka kerran, ei auta vaikka käy pöntöllä yskimässä, ei tule rakko tyhjäksi koskaan. Minä en tapaa juoda tarpeeksi, vettä en käytännössä juuri koskaan, joten en normaalisti saa aikaiseksi kovin isoa virtsamäärää, käyn muutaman kerran vuorokaudessa vessassa ja määrä on useimmiten ehkä normaalia vähäisempi mitä sitä pitäisi tulla jos joisi tarpeeksi. Mutta annas olla, kun on flunssa niin sitten sitä tulee aivan pohjattomasta kaivosta. Miksi? Värkki on erittäin kipeä kun joutuu pitämään vaippoja ja pyyhkimään, mitä tuohonkin nyt laittaisi kirvelyä lievittämään? Kun jotain rasvaa yrittää laittaa, niin ei se kauan siinä pysy. Virtsankarkailu alkoi jo alle nelikymppisenä kaksosraskauden jälkeen vaikka en edes synnyttänyt alakautta ja nyt olen viisikymppinen.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan riittää. Minulla kaksosia odottaessa saattoi lirahtaa samantien kun pytyltä nousin ja sain housut jalkaan. Mutta kyllä ihmisen pitää jouda tarpeeksi ja käydä vähän tiheämmin vessassa, kuin kaksi kertaa päivässä. Juot liian vähän 

Vierailija
2/57 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se tupakka tekee ihmiselle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se on outoa. Juo kuitenkin tarpeeksi muru

Vierailija
4/57 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotko paljon teetä tai olutta?

Vierailija
5/57 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä se tupakka tekee ihmiselle!

En ole eläissäni polttanut, ja mitä helvettiä se mihinkään virtsankarkailuun liittyy?

Ei, en juo myöskään alkoholia. 

ap

Vierailija
6/57 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä vaan riittää. Minulla kaksosia odottaessa saattoi lirahtaa samantien kun pytyltä nousin ja sain housut jalkaan. Mutta kyllä ihmisen pitää jouda tarpeeksi ja käydä vähän tiheämmin vessassa, kuin kaksi kertaa päivässä. Juot liian vähän 

No nyt minä "käyn" kusella jatkuvasti, muutaman minuutin välein. Yöllä pitää käydä vähintään kerran tunnissa, aina kun nukahtaa, sitten herää kusihätään, kun tietysti juon enemmän kun kurkkua kuivattaa ja kutittaa, että ei tulisi niitä yskänpuuskia. Tätä öistä tunnin välein kusella ramppaamista on yleensä ollut kun on nuha, nyt ei ole nuha, vaan pelkkä yskä. Mutta nuha ei ole niin paha kun siinä ei ne kuset tule alle niinkuin nyt kun pitää yskiä.

ap

Vierailija
7/57 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi varmaan jumpata niitä alapään lihaksia, se auttaa.

Muistan myös, että anoppi käytti ko. vaivaan jotain lääkettä, en tiedä mitä.

Käytä suihkua niin ei kirvellä ja apteekista voit kysyä myös ko.voidetta.

Vierailija
8/57 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika täällä. 56-vuotias, kolme alateitse synnytettyä. Tämä on lopputulos. Jonain kauniina päivänä vielä avaa suuni lääkärissä ja pyydän apua. Vielä en ole jaksanut. Siteet avuksi, uudet pikkarit ja housut jalkaan tarpeen tullen.

Vierailija
9/57 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt minä "käyn" kusella jatkuvasti, muutaman minuutin välein. Yöllä pitää käydä vähintään kerran tunnissa, aina kun nukahtaa, sitten herää kusihätään, kun tietysti juon enemmän kun kurkkua kuivattaa ja kutittaa, että ei tulisi niitä yskänpuuskia. Tätä öistä tunnin välein kusella ramppaamista on yleensä ollut kun on nuha, nyt ei ole nuha, vaan pelkkä yskä. Mutta nuha ei ole niin paha kun siinä ei ne kuset tule alle niinkuin nyt kun pitää yskiä.

ap

Ei kuullosta normaalilta.Varaa aika lääkärille.

Vierailija
10/57 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juotko paljon teetä tai olutta?

Ei, en tykkää mistään kuumista juomista, enkä juo mitään hiivalitkuja, enkä muitakaan alkoholijuomia, kaikki ihan helvetin pahaa, enkä saa mitään iloa humalasta, tulen vaan väsyneeksi. Ja kaiken kukkuraksi, pelkään krapulaa ihan järjettömästi koska minulla on oksentamiskammo. Kerran joskus nuorena olen ollut niin humalassa että tuli pariksi tunniksi huono olo, makasin liikkumatta milliäkään täysin hiljaisessa ja pimeässä huoneessa, ja se kokemus riitti sitä laatua.

ap

Vierailija
11/57 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kaikilla läskeillä mammoilla sama juttu, sitä vaan tulee ja tulee. Get used to it.

Vierailija
12/57 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakosta. 

Vierailija
13/57 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla yksi mielialalääke aiheutti tuota. Ja ei tarvinnut edes yskiä, kun yhtäkkiä vaan housut kastuivat. Ei mitään kontrollia alapään lihaksiin. Lopetin sen lääkkeen käytön alle viikossa.

Vierailija
14/57 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin sitkeä virtsatulehdus tuli erään flunssakierteen jälkeen. Tarvittiin kolmannet antibiootit, lopulta eräs peloteltu kuuri auttoi. 

Ei tuntunut enää tervettä päivää tulevan sinä vuonna. 

Vierailija
15/57 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hakeutua lantionpohjan fysioterapiaan jos kärsit asiasta. Lähetteen saa esim omasta terveyskeskuksesta. 

Vierailija
16/57 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi varmaan jumpata niitä alapään lihaksia, se auttaa.

Muistan myös, että anoppi käytti ko. vaivaan jotain lääkettä, en tiedä mitä.

Käytä suihkua niin ei kirvellä ja apteekista voit kysyä myös ko.voidetta.

Eipä sitä työpäivän aikana voi suihkuun mennä aina kun alkaa yskittää, eikä sitä kotonakaan ehdi kun on jo kuset housuissa. Tottakai on tenat käytössä.

Pitäisi varmaan hommata joku sellainen jumppalaite, mutta en ole saanut aikaiseksi perehtyä mikä olisi hyvä ja osaisko sitä käyttääkään.

ap

Vierailija
17/57 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta tupakointi niin helpottaa!

Vierailija
18/57 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla yksi mielialalääke aiheutti tuota. Ja ei tarvinnut edes yskiä, kun yhtäkkiä vaan housut kastuivat. Ei mitään kontrollia alapään lihaksiin. Lopetin sen lääkkeen käytön alle viikossa.

Minä en käytä mitään lääkkeitä.

ap

Vierailija
19/57 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö diureetteja? Onko esimerkiksi verenpainelääke, jossa osana diureetti? Alkava diabetes myös pissattaa.

Vierailija
20/57 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin sitkeä virtsatulehdus tuli erään flunssakierteen jälkeen. Tarvittiin kolmannet antibiootit, lopulta eräs peloteltu kuuri auttoi. 

Ei tuntunut enää tervettä päivää tulevan sinä vuonna. 

Mulla ei koskaan ole ollut virtsatietulehdusta, eikä myöskään hiivaa. 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi