Lippuautomaattti rikki
Jos metron ainoa lähistöllä oleva lippuautomaatti on rikki, voidaanko silloin määrätä tarkastusmaksu?
Kommentit (28)
Voidaan, liputta ei saa matkustaa. Sinulla ei tietenkään ole älypuhelinta eikä siinä HSL-sovellusta.
Millä metroasemalla on vaan yksi lippuautomaatti? Ja aina voi ostaa mobiililipun.
En halua rekisteröidä maksukorttia mihinkään sovellukseen, eli hsl sovellus ei onnistu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En halua rekisteröidä maksukorttia mihinkään sovellukseen, eli hsl sovellus ei onnistu.
Ap
Sitten jää matkustamatta.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Selitä tuo lipuntarkastajalle :D
Otaniemessä toisessa päädyssä on vain 1 automaatti, joka ei toimi. Toisesta päädystä ei pääse kulkemaan koska remppa.
Kannattaa ostaa pari irto kertalippua kioskilta tuollaisten tilanteitten varalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mutta eihän he voi olettaa että mulla on älypuhelin. Sitäpaitsi tila siinä niin tukossa että just ja just sain ladattua koko sovelluksen huomatakseni vain kuinka huonot maksuvaihtoehdot siinä on.
Ap
20 vuotta olen pummillamennyt joka päivä ja 3 kertaa vain tullut sakko, olen säästänyt kymmeniä tuhansia euroja.
Sitten et voi matkustaa jos et kykene hankkimaan lippua vaikka nykypäivänä asia on tehty niinkin helposti että lippuautomaatti kulkee jokaisen taskussa.
Dösällä ainakin pääsee ilmaiseksi, jos kortinlukija on epäkunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ostaa pari irto kertalippua kioskilta tuollaisten tilanteitten varalle.
Hiukan kalliiksi tulee muutenkin kun 2 kertaa päivässä pitää työmatkojen takia ostaa kertalippu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mutta eihän he voi olettaa että mulla on älypuhelin. Sitäpaitsi tila siinä niin tukossa että just ja just sain ladattua koko sovelluksen huomatakseni vain kuinka huonot maksuvaihtoehdot siinä on.
Ap
Juu, ja sä et silti saa matkustaa ilman lippua. Kävele vaikka seuraavalle asemalle tai osta lippu jostain toisesta kulkuvälineestä. Huono provo, kukaan ei oo näin tyhmä.
Miksi sulla ei ole matkakorttia, johon lataat arvoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Kuvitteletko sinä trolli, että tänä päivänä se ei olisi oletus. Toisekseen, HSL:n matkakorttiin voi ostaa arvoa tai aikaa. Ai mutta ethän sinä voikaan, kun et voi rekisteröityä HSL:n järjestelmään.
Vierailija kirjoitti:
Vähän eri asia, kellään ei ole aikaa esim. todentaa mistä joku on noussut metroon.
Vierailija kirjoitti:
Yritin kerran ostaa sen kortin mut palvelupisteellä oli 80 tyyppiä jonossa, luovutin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä vittuu alapeukutat? Eihän se mtkustajan vika ole, jos laitteet ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin kerran ostaa sen kortin mut palvelupisteellä oli 80 tyyppiä jonossa, luovutin.
Ap
No niin trolli. Menehän peiton alle.
Voidaan, koska lipun voi ostaa vaikka sovelluksella. Millä asemalla on vain yksi automaatti?