Miten olisi suihkuton asunto ?
Helsingistä löytyy asuntoja, jotka kelpaavat enää harvalle: Ovat tottuneet liian hyvään
Asuminen|Helsingin suosituilla alueilla vuokrataan edullisia asuntoja, joissa ei ole suihkuja.
Kommentit (99)
Kerran tuli vastaan asunto, jossa ei ollut ollenkaan erillistä suihkutilaa, vaan suihkukaappi oli vaan lätkästy huoneeseen. Mukava käydä pesulla, jos on vieraita :D
Ennen ruokakin piti metsästää tai kerätä itse. Langat kehrättiin rukilla, saippua keitettiin sianluista jne.
Vierailija kirjoitti:
Kerran tuli vastaan asunto, jossa ei ollut ollenkaan erillistä suihkutilaa, vaan suihkukaappi oli vaan lätkästy huoneeseen. Mukava käydä pesulla, jos on vieraita :D
Mihin se vesi meni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin se vesi meni?
En osaa sanoa, oli muutenkin hyvin epäilyttävän oloinen paikka. Ei varmaan ollut ihan kaikkien standardien mukainen huone. :D
Luin suihinotto asunto.
No semmosiakin on.
Olen asunut jo lähes 20 vuotta ilman suihkua, en koe jääväni mistään paitsi. Osaan peseytyä pesuvadissa, ei siinä ole mitään ongelmaa. Ja onhan niitä ladattavia retkisuihkuja jos välttämättä tarvitsee. Tietysti joku tila pitää olla missä voi vettä loskia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eihän sitä ennenkään suihkuja asunnoissa ollut
Ei niin ja kouluunkin hiihdettiin kesät talvet.
Luolassa asuttiin, turkisliivi vaatteena.
Vuonna 2011 muutin opiskelijasolusta 18 neliöiseen suihkuttomaan asuntoon. Pienessä max 2 m2 vessassa oli suihkuverho joka vedettiin wc-pytyn & sen pienen jalkatilan ja lavuaaripuolen välille. Siinä sitten suihkuteltiin minkä mahtui... nyt kun miettii niin olikohan vesieristykset ym kunnossa.
Yllättävän mukava asunto. Sijainti lyhyt kävelymatka yliopistolle ja duuniin. Harmi ettei ollut varaa ostaa sitä omaksi kun meni myyntiin, olisin viihtynyt pitempäänkin.
Minulla on suihkuton asunto. Tai siis itseasiassa talo. Asunnossa itsessään ei ole suihkua vaan suihku on erillisessä osassa johon kuljetaan 5 metriä pitkän käytävän kautta. Lisäosa sisältää myös saunatilat,takkahuoneen sekä uima-altaan. Idea tähän tuli siitä, että halusin sekä sähkösaunan, että puulämmitteisen saunan ja sitten homma lähti vähän lapasesta ja tuli sitten tehtyä uima-allastilat samaan nippuun. Eikä uima-allas ole mitään ilman takkahuonetta ja sitten kävi näin. Vanhasta saunaosastosta tein sitten yhden makuuhuoneen lisää ihan vain kun en sille muutakaan käyttöä enää keksinyt. Mulle käy usein näin jostain syystä. Viimeisin innovaatio oli tehdä grillipaikka, mutta siitä tulikin sitten 23 neliöinen grillikota, mutta ei siitä sen enempää.
Itse asuin nuorena opiskelijana 90-luvulla parissakin suihkuttomassa asunnossa. Koulussa oli suihku ja viikonloppuna kävin kavereiden luona. Olihan se hankalaa mutta halpa asunto keskustassa oli sen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Ei niin, eikä valitettu, jos duunikaveri haiskahtaa vähän hieltä.
Ja kuukautissiteetkin virkattiin itse ja kiinnitettiin vöillä ja pestiin paljussa.
Voisi kai sitä suihkuttomassa asunnossa asua lyhytaikaisesti, jos se olisi ihan huomattavan halpa. Vaikka keikkatyössä, jossa pääsee työpaikalla peseytymään.
Mutta asuntovaunussakin alkaa olla jo enemmän mukavuuksia, ja niitä saa parilla tonnilla jonkinlaisia.
Täytyy olla aika alas vajonnut jos kadehtii jopa tavallisia suihkuja! Sitäpaitsi, eikös kaikki halunneet asua keskustassa joten miten muka voi olla mahdollista ettei asunto kelpaa kenellekään!?!
Onko niissä käsisuihku vessassa ja siellä lattiakaivo? Sehän olisi ihan riittävä. Monihan on kovin aktiivinen ja käy salilla jne. Siellä voi peseytyä.
Vierailija kirjoitti:
Luin suihinotto asunto.
No semmosiakin on.
Ne on huonoja..siis ne suihinotot tai suihinottoasennot..en ole koskaan saanut sellaisella mitään. Aivan turhaa hommaa se sellainen. Itse olen suikkaroinut kyllä naisille suihkuorgasmeja, mutta se onkin vähän sellainen aikaa vievä homma. Mulle siitä soittikin yks nainen ja sanoi ,että mun on pakko tulla kun häntä haluttaa, eikä hän enää jaksa yksin valuttaa. 🚿
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2011 muutin opiskelijasolusta 18 neliöiseen suihkuttomaan asuntoon. Pienessä max 2 m2 vessassa oli suihkuverho joka vedettiin wc-pytyn & sen pienen jalkatilan ja lavuaaripuolen välille. Siinä sitten suihkuteltiin minkä mahtui... nyt kun miettii niin olikohan vesieristykset ym kunnossa.
Mulle kelpaisi tuollainen, JOS ne vesieristykset tosiaan on kunnossa ja kestää tuon. Nykyaikaisissa asunnoissa on (kai invamitoitusten takia) paljon isommat pesutilat kuin mitä tarvitsisin.
Vierailija kirjoitti:
Uimahallissa voi käydä, omaa saunaa en ole kahteen vuoteen lämmittänyt kun salilla voi käydä, töissä on tietenkin suihkut ja 20hlön sauna, iso yritys. Anopilla voi käydä koska huvittaa saunassa, 500m matkaa, isällä myös 5km matkaa. Mökille on 30km, sinne voi mennä arkenakin yöksi ja saunaan. Että silleen.
Liittyy asiaan miten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin, eikä valitettu, jos duunikaveri haiskahtaa vähän hieltä.
Ja kuukautissiteetkin virkattiin itse ja kiinnitettiin vöillä ja pestiin paljussa.
Tarpeeksi kauas menneisyydessä kun mennään niin ei ollut kuukautissiteitä, kondomit olivat jostain eläimen ties mistä tehtyjä, tarpeet tehtiin kaduille eikä peseydytty vuoteen tai kahteen.
Vierailija kirjoitti:
Onko niissä käsisuihku vessassa ja siellä lattiakaivo? Sehän olisi ihan riittävä. Monihan on kovin aktiivinen ja käy salilla jne. Siellä voi peseytyä.
Ei varmaan vesieristystä tehty suihkuttelukäyttöön.
Mulla oli sentään 18 neliötä ja suihku tehty komeroon! Tosin kämpällä oli korkeutta nelisen metriä, niin parvellakin mahtui melkein seisomaan. Oli kyllä hyvä asunto, kävellen pääsi keskustaan. Krunikassa tämä.