Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksusitoumukset

Vierailija
15.07.2024 |

Olen saanut aiemmin maksusitoumukset Kelasta vuokravakuuteen, lääkkeisiin, silmälaseihin, henkilötodistuksiin jne. Ne aina on menneet suoraan Kelasta laskuttajalle.

Nyt tuli sähkölaitokselta viesti että sähköt katkaistaan koska laskua ei ole maksettu. Kelan voimassa oleva maksusitoumus sähkölaitokselle on voimassa. Kävi ilmi että minun itse olisi se pitänyt toimittaa sähkölaitokselle. Kukaan ei ole tällaista minulle koskaan kertonut. Sitäpaitsi sähkölaitokselta sanottiin että sen on tultava suoraan kelasta, minun itse lähettämä sitoumus ei käy. 

Kela jankuttaa puhelimessa että asiakkaalta aina kysytään lupa että laittaako kela maksusitoumuksen suoraan laskuttajalle vai ei. Joku ruutu pistää ruksia jos saa luvan. Ja jos näin ei toimi niin Kelasta soitetaan asiakkaalle ja kysytään mitä tehdään maksusitoumuksen kanssa. Kumpaakaan tällaista ei sähkön suhteen ole tapahtunut. Kysyin että kuinka kauan tällainen systeemi on ollut voimassa ja minulle vastattiin että tasan niin kauan kuin toimeentulotuki on ollut voimassa. Sanoin että en kyllä tunne ketään joka olisi itse joutunut toimittamaan maksusitoumukset eteenpäin. Ja kun kerran silmälasi- maksusitoumuksetkin menee sinne Kelasta suoraan niin miksei sitten sähkö? Ja kukaan ei ole minulta mitään lupia kysellyt. Ei postitse eikä puhelimitse. 

Mitä ne nyt skitsoilee siellä?

Ja kun lähdet kirjoittelemaan niitä "mee töihin.."- blaa blaa juttuja niin tiedoksi etten nakkaa hevon huilua sellaisista kommenteista. Haluan kuulla vaan muilta onko tuollaista teille käynyt?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole töihin ajatellut mennä?

Vierailija
2/4 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on siis sähkön vakuusmaksusta, ei varsinaisesta sähkölaskusta. Maksusitoumus on tehty 27.6 eikä sähkölaitoksella ole mitään käryä koko sitoumuksesta. - Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Haluan kuulla vaan muilta onko tuollaista teille käynyt?"

Ei ole käynyt sillä maksan laskuni

Vierailija
4/4 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset