Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisella kahvinkeittimellä keität kahvia? Tuntuu että joka taloudessa on moccamaster. Onko sinullakin vai keitätkö jollain muulla?

Vierailija
14.07.2024 |

Millä keität kahvit?

Kommentit (169)

Vierailija
161/169 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kahvihifistelijä, mutta nykyään juon lähes pelkästään pikakahvia. Se on parasta - mutta ei mikään nescafe kulta vaan pitää olla tummapaahtoista pikakahvia. On ehdottomasti parasta kahvia!!  Tai no hyvien kahviloiden espressot vetää kyllä vertoja, mutta suostinkahvista en enää tykkää.

Sama täällä. Minkä merkkistä kahvia juot?

Minä juon kofeiinitonta.

Vierailija
162/169 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutteripannulla olen keittänyt viimeiset 8 vuotta. Ei ole ikävä suodatinkahvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/169 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tädin vanha keitin, pyysin serkulta kun äitinsä kuoli, siinä on irrotettava vesisäiliö, helppo pitää puhtaana. En tykkää mocca masterista. Työpaikoilla  ollut se.

Vierailija
164/169 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keitän vedenkeittimellä, juon siis murukahvia. En aio palata suodatinkahviin, ellei tuo murukahvi poistu myynnistä. 

Mies keittää itselleen suodatinkahvia, ostin sille termoksellisen keittimen, oliskohan Philips. Aiemmin oli Moccamaster, mutta niin isoa keitintä en sietäisi enää meillä, kun laskutasoa muutenkin vähän.

Tähän lisään suosituksen muru/pikakahvista kiinnostuneille

https://shop.lofbergs.fi/products/fair-fresh-instant-coffee?variant=413…

Voittaa kaikki Goldit, Lidlit sun muut kurat mennen tullen! Ja testannut olen monia pikakahveja, tästä en enää luovu.

Minun suosikki pikakahveista on tämä, loppui vatsaväänteet paulig-jauhatusten jälkeen

https://www.clipper-teas.fi/product/luomu-super-special/

Vierailija
165/169 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Philipsin termoskeitin. Ollaan kovia kittamaan kahvia ja pysyy siinä lämpimänä ilman termariin laittoa. 

Vierailija
166/169 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Jura 

Vierailija
167/169 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutteripannulla

Vierailija
168/169 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mocci on roskaa

Vierailija
169/169 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moccamaster ollut viisi vuotta käytössä, ja vieläpä kahdeksan kupin keitin, joka sopii sinkkutalouteen. Minulla on Wilfan laadukas kahvimylly, jonka ansiosta saan hyvää kahvia keitettyä. Siinä on selkeät toiminnot: suodatin-, pressopannu- ja mokkapannujauhatus. Minulla on Bialettin mutteripannu, jolla keitän espressoa (toki se ei varsinaisesti ole espressoa, koska pinnalle ei muodostu cremaa kuten espressokoneella, mutta ihan hyvä mielestäni). Itse asiassa löytyy jopa Bialettin pressopannukin, josta lasi mennyt rikki. Tilattava netistä uusi varalasi. Pressopannu on mielestäni se parhain tapa tehdä kahvia, kahvista tulee vahvempaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi