Millaisella kahvinkeittimellä keität kahvia? Tuntuu että joka taloudessa on moccamaster. Onko sinullakin vai keitätkö jollain muulla?
Kommentit (169)
Mutteripannulla olen keittänyt viimeiset 8 vuotta. Ei ole ikävä suodatinkahvia.
Mulla on tädin vanha keitin, pyysin serkulta kun äitinsä kuoli, siinä on irrotettava vesisäiliö, helppo pitää puhtaana. En tykkää mocca masterista. Työpaikoilla ollut se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitän vedenkeittimellä, juon siis murukahvia. En aio palata suodatinkahviin, ellei tuo murukahvi poistu myynnistä.
Mies keittää itselleen suodatinkahvia, ostin sille termoksellisen keittimen, oliskohan Philips. Aiemmin oli Moccamaster, mutta niin isoa keitintä en sietäisi enää meillä, kun laskutasoa muutenkin vähän.
Tähän lisään suosituksen muru/pikakahvista kiinnostuneille
https://shop.lofbergs.fi/products/fair-fresh-instant-coffee?variant=413…
Voittaa kaikki Goldit, Lidlit sun muut kurat mennen tullen! Ja testannut olen monia pikakahveja, tästä en enää luovu.
Minun suosikki pikakahveista on tämä, loppui vatsaväänteet paulig-jauhatusten jälkeen
Philipsin termoskeitin. Ollaan kovia kittamaan kahvia ja pysyy siinä lämpimänä ilman termariin laittoa.
Moccamaster ollut viisi vuotta käytössä, ja vieläpä kahdeksan kupin keitin, joka sopii sinkkutalouteen. Minulla on Wilfan laadukas kahvimylly, jonka ansiosta saan hyvää kahvia keitettyä. Siinä on selkeät toiminnot: suodatin-, pressopannu- ja mokkapannujauhatus. Minulla on Bialettin mutteripannu, jolla keitän espressoa (toki se ei varsinaisesti ole espressoa, koska pinnalle ei muodostu cremaa kuten espressokoneella, mutta ihan hyvä mielestäni). Itse asiassa löytyy jopa Bialettin pressopannukin, josta lasi mennyt rikki. Tilattava netistä uusi varalasi. Pressopannu on mielestäni se parhain tapa tehdä kahvia, kahvista tulee vahvempaa.
Minä juon kofeiinitonta.