Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisella kahvinkeittimellä keität kahvia? Tuntuu että joka taloudessa on moccamaster. Onko sinullakin vai keitätkö jollain muulla?

Vierailija
14.07.2024 |

Millä keität kahvit?

Kommentit (169)

Vierailija
101/169 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin juuri oman Neccemasterin, on tummaa kahvia ja ihan itse päätän milloin juomani nautin...

Ja mä Puppamasterin. Tuli vasussa.

Vierailija
102/169 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutteripannulla. On kolmea kokoa tarpeen mukaan. Viikonloppuaamuisin menee 9 kupin pannu. Koska jauhan itse pavut, niin toinen vaihtoehto on ihan vanhanaikainen pannukahvi. Sähköistä kahvivempelettä minulla ei edes ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/169 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole keitintä, kupin päälle laitettava suodatinsuppilo on. Viime aikoina on kyllä tullut juotua lähinnä pikakahvia.

Vierailija
104/169 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moccamaster on totta puhuen tosi ruma. Mulla on Wilfa, jonka ulkonäöstä tykkään. Keitän kotona vain aamukahvit. 

Vierailija
105/169 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melitta Aromaboy, näyttää lelulta, tekee yhden mukillisen aikas hyvää sumppia.

Vierailija
106/169 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moccamaster löytyy. Sillä. 

Vierailija
107/169 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moccaneccepuppamasterilla

Vierailija
108/169 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Moccamaster ja juodaan Löfbergin tummapaahtoisia kahvilaatuja (4 - 5+).

En tykkää lattekahvista enkä espressosta. 

Vierailija
109/169 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on espressokone, hintaluokka 2000€ ja kahvimylly, hintaluokka 400€. Tämä on meille arjen luksusta. Kaffa Roasterin papuja käytetään.

Myös mökillä on samanlaiset setit.

Vierailija
110/169 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän pikakahvia. Mun keittiöön ei mahdu kahvinkeitintä.Toinen vaihtoehto erillinen muovisuodatin ja siihen lorottelen vettä. 

Vierailija
111/169 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän Rigby Reardonin menetelmällä.

Vierailija
112/169 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytössä reilu 20 vuotta sitten hankittu Krupsin kahvinkeitin espressokoneella. Oli ostettaessa melko hintava, mutta on kyllä maksanut hintansa takaisin kestävyydellään. Ihan ekologisistakin syistä en aio vaihtaa uuteen niin kauan kuin vanha toimii.

Vierailija
113/169 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijoiden mukaan kahvi valitaan kahvin kanssa syötävän leivän, pullan, kakun tms. mukaan. On totta, että korvapuustien ja Sacher-kakun kanssa pitää olla erilaiset kahvit. Pullan kanssa sopii vaaleampi paahto. 

Vierailija
114/169 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puppamaster ja vasullinen kahvipapuja siihen kylkeen...

Vierailija
115/169 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On meilläkin Moccamaster, mutta käytämme sitä lähinnä juhliessa, kun vieraita on paljon. Päivittäisessä käytössä on Dolce Gusto, koska juomme nykyään arjessa niin vähän kahvia.

Me ei tarjota suodatinkahvia edes juhlissa. Ihmiset malttavat kyllä odottaa, kun tietävät saavansa laten tai capuccinon.

Vierailija
116/169 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

BrAun näkyis olevan.

Vierailija
117/169 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli josnus Moccamaster, mutta en oikein tykännyt siitä. Maistui kahvi oudolle.

Nyt on keitin, joka jauhaa pavuista kahvin. Niiiin paljon parempi.

Vierailija
118/169 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, ei aamulla kerkeä, mutta kohtuullisen hyvät aamukahvit haluan, tummapaahtoista. Vasta jauhettu ja oikein valmistettu kahvi on ihanaa, kiireettömiin nautintohetkiin.

Miten niin ei aamulla ehdi jauhaa? Jauhamiseen menee alle 10 sekuntia.

Vierailija
119/169 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvahko electrolux , ihan hyvää halpaa kahvia keittää , edellinen halpis riepu hajosi toimittuaan 20 vuotta .

Vierailija
120/169 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tuntuu pitävän tummapaahtoista kahvia jotenkin laadukkaampana valintana kuin vaaleaa. Näinhän ei oikeasti ole. 

Tummapaahtoiseen yleensä valitaan tehtaalla heikkolaatuisemmat kahvipavut, koska korkea paahtoaste peittää alleen kahvin nyanssit. Moni tummapaahtoinen myös paahdettu niin överiksi että maku on lähinnä palanut.

Toisaalta vaaleapaahtoisessa kahvissa on hyvilläkin pavuilla suurempi riski että kahvin luontaiset öljyt eivät kypsy riittävästi tai jotain muuta menee pieleen, ja tällöin maku voi jäädä kitkeräksi. 

Kärjistäen: jos ostat laadukkaista pavuista paahdettua kahvia osaavalta paahtavalta niin kannattaa valita vaalea paahto jossa kyseisen papulajikkeen maku pääsee paremmin esille, mutta jos pavun laatu tai paahtajan osaaminen epäilyttää niin tumma paahto on turvallisempi valinta.

Ja tietysti oma maku on se kaikista tärkein mittari.  Itse olen huomannut pitäväni muissa kahveissa eniten suhteellisen tummasta paahdosta, mutta espresso on minun mieleeni enemmän vaalea tai keskipaahtoisesta pavusta valmistettuna. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä