Miten jotkut ihmiset esim töissä olettavat että ovat hyviä työkavereita vaikka juoruavat, puuttuvat joka asiaan ja päällepäsmäröivät?
Vaikka oikeasti ovat rasite? Sitten vielä kehuvat itseään kun *minä nyt olen tällainen*
Kommentit (7)
Koska he ovat ekstroverttejä, eli harhaluulo omasta paremmuudesta. Tosiasiassa introvertit ovat kymmenen kertaa parempia työntekijöitä, keskittyvät asioihin ja työn tekemiseen eikä työilmapiirin pilaamiseen ja pahan olon oksentamiseen toisten päälle.
Huomasin että koko "ollaan kavereita kaikki" oli pelkkää feikkiä ja suurin osa puhui huoletta toistensa selän takana. En todellakaan olettanut että olisin jotenkin poikkeus eikä minusta puhuttaisi mitään.
Miksi nyt toisilla ihmisillä yleensäkin on itsestään kovin korkeat luulot? Ei rajoitu työpaikoille. Malka pitäisi opetella ottamaan pois omasta silmästä ennenkuin keskittyy roskaan jonkun muun silmässä.
Olin itsekin ennen hitusen mikromangeroija opastaessaan uusia työntekijöitä. Nyttemmin annan jokaiselle vapauden työskennellä tavallaan ja metodeiltaan.
On kyllä äärimmäisen pinnaa kiristävää, jos vahditaan työskentelyä olan takaa, jopa siinä määrin, että korjaillaan lyöntivirheitä ennen kuin on ehtinyt kirjoittaa tekstiä loppuun ja oikolukea.
No tällaiset ihmiset eivät itse tajua että heidän käytöksessä on jotain vikaa ja että he ärsyttävät muita. Kuvittelevat olevansa hauskoja, fiksuja ja mukavia työkavereita.
Omakohtaisesti tiedän tapauksen joka kiroilee ja haukkuu selän takana muista pahaa. Nauraa omille vitseilleen ja kömmähdyksilleen. Jos jollekin muulle käy vastaava kömmähdys hän hermostuu tai jopa suuttuu. Mikromanageroi todellakin: esim. opastaa tasolla mitä näppäintä mistäkin seuraavaksi painetaan jos joku jakaa näyttöä ja tekee työtä ja huomauttelee kirjoitusvirheistä vaikka kirjoittaja on jo korjaamassa niitä (normi typoja, joita nopeasti kirjoittaessa usein tulee). Aivan jäääätävän itsekeskeinen ja rasittava tyyppi, me muut koitetaan vaan kestää hammasta purren.
Puuttuu sellaiset yhteistyökyvyt ja -halut, ollaan itse keskeisiä ja halutaan päteä toisten yli.