Levinnyt endometrioosi 28 vuotiaalla
Muita kohtalontovereita? E pillereitä käytetty monta vuotta mutta siltikin minulla on kohtu ja sen ympäristö täynnä kiinnikkeitä ja mahdollisesti endoa myös suolistossa ja vaikka kuinka laajalle levittyneenä. Magneettia tai lapraskopiaa ei vielä ole tehty.E pillereitä en voi enää käyttää kun tuli aurallinen migreeni. Nyt pohdin muiden vaihtoehtojen välillä. En ole edes parisuhteessa joten lapset ilmeisesti jää tekemättä? Nyt vasta huomattiin tuo mahdollinen syvä endometrioosi vaikka olen jo pitkään yrittänyt saada apua mm vatsavaivoihin.
Kommentit (3)
Ja siis gyne sanoi että olen yksi onnekkaista joilla ei ole suurempia kipuja vaikka vatsassa on ollut noin isojakin kystia...
Vierailija kirjoitti:
Minulla leviää vatsassa, tai tulee sellaisia verikystia. On aina ollut menkkakipuja + runsaat vuodot mutta luulin tuonne 29v saakka että "ihan normaalia". kunnes löytyi tuo 10cm verikysta joka leikkauksessa todettiin että on endometrioosin aiheuttama suklaakysta. Ja endometrioosikiinnikkeitä löytyi vatsa"kalvon"pinnalta(?). Joudun nyt syömään näitä minipillereitä, ehkä nämä kävisivät myös sinulle? Vasta pari viikkoa syönyt, mutta vielä ei pahemia sivuoireita kuin turvotusta.
Lapsia emme aio tehdä mieheni kanssa, sanoin tämäm gynelle, mutta ilmeisesti kiire olisi jos niitä haluaisi.
Minipillerit tässä on kai pakko alottaa. Ihmetyttää vaan miten endometrioosi voi olla näin ärhäkkä. Kieltämättä hieman kriisiä pukkaa kun toi lapsettomuuden uhka tuli nyt ilmaan. Olen itsekin näin ymmärtänyt että nyt on kiire koska tämä on jo niin levinnyt. Kohdun liike on kuulemma täysin rajoittunut eikä anna liikkeelle yhtään periksi...Itsekin pidin pitkään itseäni normaalina ja moni lääkärikin ajatteli varmaan että korvien välissä on vikaa kun kävin kivuista valittamassa jokin vuosi sitten.
Ap
Minulla leviää vatsassa, tai tulee sellaisia verikystia. On aina ollut menkkakipuja + runsaat vuodot mutta luulin tuonne 29v saakka että "ihan normaalia". kunnes löytyi tuo 10cm verikysta joka leikkauksessa todettiin että on endometrioosin aiheuttama suklaakysta. Ja endometrioosikiinnikkeitä löytyi vatsa"kalvon"pinnalta(?). Joudun nyt syömään näitä minipillereitä, ehkä nämä kävisivät myös sinulle? Vasta pari viikkoa syönyt, mutta vielä ei pahemia sivuoireita kuin turvotusta.
Lapsia emme aio tehdä mieheni kanssa, sanoin tämäm gynelle, mutta ilmeisesti kiire olisi jos niitä haluaisi.