Ihmisten olemuksesta
Eilen pisti silmään kuinka paljon ylipainoisia ja jopa sairaalloisen ylipainoisia ihmisiä oli menossa leffaan. Odottelin omaan leffaani pääsyä ja seurailin ihmisiä tylsyyttäni. Laskeskelin, että noin 80% leffaan tulevista ihmisistä yli melkoisen lihavia. Tähän lukuun lasken kaikki ikäryhmät, myös lapset. Itse olen normaalipainoinen,mutten mikään atleettinen. Pari hoikkaa naista oli, miehiä sama. Sit seurasin mitä ostavat, niin se suurin poppari/snacks kippo oli suurimmalla osalla. Mä en leffassa syö, en kotonakaan telkkaria katsellessa. Keskityn leffaan.
Eli mun päätelmä on,että kansa jatkaa lihomistaan, kun joka paikassa pitää syödä. Autolla liikutaan joka paikkaan. Liikunta on melko vähissä suurella osalla kansasta.
Kommentit (15)
Kouluihin lisää liikuntaa, ei siis mitään vaikeita lajeja. Kävelyä liikuntatunneille ja tietty matka pitää kulkea sen aikana.
Saman huomannut. Se on surullista, koska ylipaino ja varsinkin lihavuus altistaa niin monille sairauksille. Itse olen painossa nippa nappa normaalipainoinen, tosin vartalon muodon ansiosta hoikan näköinen. Jopa tämän nykytilanteen säilyttäminen vaatii sen, että en syö juuri mitään herkkuja ja elämäntavat ovat perusterveelliset. Laihduttaminen olisi tosi vaikeaa, joten yritän pitää huolta ettei painoa tulisi ainakaan lisää.
Työpaikoille on yritetty saada taukoliikuntaa ja jopa jossain maksettukin maratonin ja puolimaratonin juoksemisesta palkkio, muttei oikein suurinta osaa motivoi. Ehkä joku punnitus kerran kuussa vapaaehtoisesti ja sit pikku palkkio, jos paino on edellisestä kerrasta tippunut.
Syöminen kuuluu asiaan, elämästä kuuluu nauttia. Ei siellä huvikseen myydä niitä herkkuja. Itsekin tykkään katsella ihmisiä kun kuljen mutta jostakin syystä en ihan näin paljon jää analysoimaan ihmisten elämiä. Tapansa kai kullakin. Oliko hyvä pätkä?
Vierailija kirjoitti:
Niin itse olin polkupyörällä liikenteessä. 8km suuntaansa matka,ei siis hiki edes tullut. Kävelen paljon myös,vaikka auton omistankin.
Herkkuja voi syödä, kunhan kuluttaa ne pois.
Ei niitä edes tarvitse kuluttaa, voi nauttia elämästä ja herkuista ja taas jatkaa elämää eteenpäin. Meillä on suomalaiset ongelmia. Tehän pilaatte työmahdollisuuksiakin tällä myrkyttämisellänne. Sinun tapasi elää on sinun, ei meidän kaikkien.
Vierailija kirjoitti:
Kouluihin lisää liikuntaa, ei siis mitään vaikeita lajeja. Kävelyä liikuntatunneille ja tietty matka pitää kulkea sen aikana.
Ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Saman huomannut. Se on surullista, koska ylipaino ja varsinkin lihavuus altistaa niin monille sairauksille. Itse olen painossa nippa nappa normaalipainoinen, tosin vartalon muodon ansiosta hoikan näköinen. Jopa tämän nykytilanteen säilyttäminen vaatii sen, että en syö juuri mitään herkkuja ja elämäntavat ovat perusterveelliset. Laihduttaminen olisi tosi vaikeaa, joten yritän pitää huolta ettei painoa tulisi ainakaan lisää.
Entäs sisäinen maailma? Pulputtaako paljonkin pahaa ja pahoja epäedullisia ajatuksia toisista? Onko kivaa kieltää kaikki nautinto itseltäsikin elämästä? Oletko siis onnellinen tilanteessasi?
Vierailija kirjoitti:
Syöminen kuuluu asiaan, elämästä kuuluu nauttia. Ei siellä huvikseen myydä niitä herkkuja. Itsekin tykkään katsella ihmisiä kun kuljen mutta jostakin syystä en ihan näin paljon jää analysoimaan ihmisten elämiä. Tapansa kai kullakin. Oliko hyvä pätkä?
En oikein pystynyt keskittymään elokuvaan, kun tarkkailin muiden ihmisten tekemisiä niin intensiivisesti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein pystynyt keskittymään elokuvaan, kun tarkkailin muiden ihmisten tekemisiä niin intensiivisesti.
Ap
No nyt en ymmärrä mitä sinä hyödyt tästä. Rahatkin menevät hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Oli hyvä leffa. Nautin syömisestä itsekin ja herkuista. Kyse ei ollut, että niitä myydään. Kyse on siitä, että ihmiset syö itsensä hengiltä. Tylsyyttäni siis seurasin ja analysoin, kun vierestäni kulkivat. Jokainen tavallaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin itse olin polkupyörällä liikenteessä. 8km suuntaansa matka,ei siis hiki edes tullut. Kävelen paljon myös,vaikka auton omistankin.
Ei niitä edes tarvitse kuluttaa, voi nauttia elämästä ja herkuista ja taas jatkaa elämää eteenpäin. Meillä on suomalaiset ongelmia. Tehän pilaatte työmahdollisuuksiakin tällä myrkyttämisellänne. Sinun tapasi elää on sinun, ei meidän kaikkien.
Entä jos ei nauti syömisestä, edes herkkujen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En tiedä kuka ap olet. Trolli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ei nauti syömisestä, edes herkkujen?
No sitten ei kannata syödä väkisinkään mitään.
Aikuinen kevyttä työtä tekevä, rasittavaa liikuntaa välttelevä ihminen tarvitsee todella vähän ruokaa. Ei tarvita aamupalaa, lounasta, päivällistä, iltapalaa ja välipaloja - kevyen lounaan lisäksi riittää tukevampi ruoka myöhään iltapäivällä tai alkuillasta. Ateriaan ei kannata lisätä ravitsemussuosituksen mukaista määrää perunaa, pastaa tai riisiä - vähempikin riittää, ja nuo hiilihydraattien lähteet kannattaa korvata kasviksilla. Leipää voi syödä siivun tai kaksi, ja sen päälle voi levittää reilulla kädellä levitettä ja juustoa, mitkä pitävät nälkää paremmin kuin itse leipä.
Kun ruokaa menee maltillinen määrä päivässä, voi muutaman kerran viikossa syödä vähän epätervelliseemmin - ei kuitenkaan kilokaupalla karkkia tai sipsejä.
Luonnollisesti ei myöskään kannata lipittää olutta, siideriä tai muita paljon energiaa sisältäviä juomia litrakaupalla viikossa - tölkki tai kaksi on ok, eikä lihota ketään.
Jos arkena harrastaa paljon liikuntaa, tarvitsee ehkä enemmän hiilihydraatteja. Kuitenkin myös rasvoista saa energiaa ja proteiinikin on nk. sokeristuva ravintoaine, joka runsaasti nautittuna tuottaa energiaa.