Niin upeita, isoja taloja ihmisillä
Kommentit (46)
Isolla talolla ei tee mitään ellei ole iso sakki. Tuntisin yksin isossa talossa oloni turvattomaksi. Pieni talo turvallisempi kun näkee helposti kaikki peräseinää myöten. 😁
Vierailija kirjoitti:
Voi, voi, on niillä isojen talojen haltijoilla isot lainatkin ja talon ylläpitö se vasta maksaakin. Laske lainan osamaksu,sähkö, vakuutukset, kiinteistävero, jätehuolto, puhdasvesi, lämmitys ja mitä kaikkea nitä onkaan. Sit täytyy ennakoida mahdolliset rempat, johon täytyy pistää rahaa sivuun!
Meillä on iso vanha sukukartano eikä ole enää yhtään velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta varmaan ei täällä pysty enää asumaan.ap
No eihän sun tarvitsekaan. Sähän otat ukosta eron ja muutat omillesi, tätä selvää suunnitelmaasihan sä olet täällä viime viikot rummuttanut.
Sitten voin erota kun pääsen eläkkeelle.
Milloin sä pääset eläkkeelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta varmaan ei täällä pysty enää asumaan.ap
No eihän sun tarvitsekaan. Sähän otat ukosta eron ja muutat omillesi, tätä selvää suunnitelmaasihan sä olet täällä viime viikot rummuttanut.
Milloin sä pääset eläkkeelle?
Iän puolesta joskus 15 vuoden päästä, jos en sitä ennen pääse sairaseläkkeellä
Itse haaveilen ihanasta talosta, joka on käytännöllinen, helppo siivota ja kaikelle löytyy oma paikka. En erityisemmin pidä pölyjen pyyhkimisestä ja siksi mietinkin, olisiko mahdollista saada sellainen systeemi, että ensin ehkä ilmavirralla kaikki pöly nousee ilmaan ja sen jälkeen koko ilma talossa vaihtuu ja vie pölyt mennessään. Vähän niinkuin super imurointi.
Tuosta siivoamisesta.. Minun mielestäni iso talo on paljon helpompi pitää siistinä kuin pieni talo. Pientä taloa on imuroitava lähes joka päivä kun ulkoa kertyvä hiekka ja rapa jää pienelle alueelle ja "näkyviin". Isossa talossa lika levittättyy laajalle eikä niin näy. Iso on helpompi siivota koska siinä on enemmän avonaista tilaa eikä vieri vieressä huonekaluja.
Kokemusta on 30 neliöisestä mummonmökistä nykyiseen rapiat 200 neliöiseen. Kaksi aikuista + vaihteleva määrä koiria.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hienoa on 300 000 - 500 000€ asuntolainassa?
Hesoissa saa tuolla hintaa 60 neliön kerrostalokolmion. Ei lähellekään mitään omaa kiinteistöä.
Olkaa kiitollisia. Pienikin koti on koti...
Taas joku mamma pilaa elämänsä katselemalla somen kiiltokuvia ja kadehtimalla.
Ukrainassa on pommitettu maan tasalla isot ja pienet kodit, kartanot ja pienet mörskät yhtä lailla. Mieti sitä kun nyyhkit joidenkin instakuvien äärellä kateuttasi.
Monilla ihmisillä on myös upeita isoja rintoja.
Kompaktin kokoinen talo ja rantasauna+laituri+varastorakennus+autotalli+maakellari järven rannalla olisi hienoa
Vierailija kirjoitti:
Iso talo on iso rahareikä ja iso siivousurakka. En itse sellaista haluaisi. Mieluummin pieni talo, yhdessä tasossa, ja iso puutarhapiha, joka sekin saisi olla melko villiintynyt. En jaksaisi enää pestä isoja määriä ikkunoita, verhoja, mattoja ym kodin tekstiileitä, pyyhkiä loputtomat määrät pölyä, pestä ja imuroida monen huoneen lattiat, useampi vessa ja ravata vielä parin kerroksen väliä ees taas sitä kaikkea tekemässä. Onneksi ei tarvitse 🙏
Olen huomannut, että isoa taloa ei tarvitse siivota niin paljon kuin pientä. Kun talossa on useampi vessa ja yksi ihminen, ei vessoja tarvitse pestä niin usein. Yhden ihmisen asumispölyt jakaantuvat 180-neliöisessä talossa 6 kertaa laajemmalle alueelle kuin 30 neliön yksiössä, mutta ei sitä pölyä sen enempää tule. Riippuu tietysti sijainnistakin, paljonko tulee katupölyä esim., omakotialueella usein tulee vähemmän. Jos ei jaksa itse siivota niin kannattaa ostaa kotiapua.
Vierailija kirjoitti:
Iso talo on iso rahareikä ja iso siivousurakka. En itse sellaista haluaisi. Mieluummin pieni talo, yhdessä tasossa, ja iso puutarhapiha, joka sekin saisi olla melko villiintynyt. En jaksaisi enää pestä isoja määriä ikkunoita, verhoja, mattoja ym kodin tekstiileitä, pyyhkiä loputtomat määrät pölyä, pestä ja imuroida monen huoneen lattiat, useampi vessa ja ravata vielä parin kerroksen väliä ees taas sitä kaikkea tekemässä. Onneksi ei tarvitse 🙏
Et ole siivoojista, ikkunanpesijöistä ja puutarhureista kuullut? Meillä käytetään niitä kaikkia ja nautitaan ison talon tuomasta mukavuudesta, tilasta ja avaruudesta.
Kyllä isompi talo olisi kaikin puolin parempi. Jos olisi vain yhdessä tasossa, olisi helpompi liikkua. Sitten vaikeampaa se on siivota, kun on ahtaat tilat ja paljon tavaraa. ap
Oli aika jolloin haaveilin isosta upeasta talosta. Nykyään en enää. Mitä sillä tekisin? Asun ja elän yksin, en tarvitse enempää kuin makuuhuoneen, saunan, olohuoneen, keittiön ja työhuone on hyvä olla kun työskentelee paljon kotoa käsin. Työhuoneessa voi majoittua myös pitemmältä matkalta tulleet yövieraat.
Oma sopivan kokoinen suojaisa piha on iso plussa.
Jos olisi niin iso talo kun haaveilin, kuka ihmeessä sen siivoaisi? Siivooja pitäsi palkata. Entä piha? Siinäkin aika moinen kunnosssapito. Tänään juuri imuroin ja vähän pyyhin lattioita, kyllä siinä oli ihan tarpeeksi, en kaipaa mitään hehtaarilukaalia siivottavaksi.
Ei ole tarve näyttää ulospäin.
Olen miljardoori ja asun 1200m2 talossa jossa 2 uima allasta ym mukavaa. Olen huolissani ilmastonmuutoksesta.
Siksi tallissani on 2 sähköautoa ja ledvalaistus.
Ei täällä pohjanmaalla tarvi olla mikään ahtaaja että asuu 300 neliön talossa , kyllä ihan normi palkalla pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta siivoamisesta.. Minun mielestäni iso talo on paljon helpompi pitää siistinä kuin pieni talo. Pientä taloa on imuroitava lähes joka päivä kun ulkoa kertyvä hiekka ja rapa jää pienelle alueelle ja "näkyviin". Isossa talossa lika levittättyy laajalle eikä niin näy. Iso on helpompi siivota koska siinä on enemmän avonaista tilaa eikä vieri vieressä huonekaluja.
Kokemusta on 30 neliöisestä mummonmökistä nykyiseen rapiat 200 neliöiseen. Kaksi aikuista + vaihteleva määrä koiria.
Imuroinnin voi ulkoistaa robotti-muurille. Varsinkin koirien kanssa aivan loistava ja väsymätön siivoaja.