Äitini huomauttelee painostani
Olen totaalisen kyllästynyt, kun äitini kauhistelee jatkuvasti "laihuuttani", tuputtaa kyläillessä ruokia yms. Olen täysin normaalipainoinen enkä edes mikään tyttö enää vaan 30-vuotias. Äitini puolestaan on aikaisemmin ollut hoikka, mutta lihonut viimeisten vuosien aikana useita kiloja. Jotenkin minulla on sellainen tunne, ettei hän kestä sitä, että hän on nyt meistä se isokokoisempi, vaikka on aikaisemmin ollut hoikka ja minua pienempi. Toisaalta tuntuu ettei hän edes tiedosta lihomistaan, kun saattaa vaatekaupassa ottaa sovitukseen entisen kokonsa (xs) housut. Kommentoi sitten, että olivatpa ne pientä mallia, sama useiden M-kokoistenkin vaatteiden kohdalla.
Pyytäisittekö lopettamaan kommentoinnin vai antaisitteko vain olla? Mietin vaikuttaako tuo oma lihominen nyt tuolla taustalla. Muuten ottaisin puheeksi empimättä.
Kommentit (3)
Sano sille suoraan, ettet halua kuulla sen mielioiteitä sun painosta, pitäköön ne omana tietonaan. Jos ei usko, lähde pois aina kun se ottaa sun painon puheeksi.
Oletteko muuten fiksuja ja toisianne sekä muita ihmisiä kohtaan hienotunteisia puheissanne?
Juu. Ehkä miettii syötkö monipuolisesti ja onko ravintoaineita, vai laihdutatko liikaa. Mulle kommentointi ei myös tehnyt hyvää aina, se johti jonkinasteiseen ylipainoon, pelkäsin näytänkö laihalta. Vaikka toki nuorempana kai söin sitten liian vähän välillä. Terveyden kannalta silti olisi parempi että saan painoa pois.