Voinko kieltäytyä työfyssarin etätyöpiste-tarkistuksesta?
Eli työfysioterapeutti kiertää katsomassa ergonomia-asiat joko livenä tai teamsillä, itse saa valita. Minulle hän on jo aiemmin sanonut että tarvitsen kotiin ison näytön ja näppäimistön, eikä hän tiedä, etten ole niitä pyytänytkään 😄
Ja miksi en ole pyytänyt, niin siksi kun asun yksiössä puolison kanssa eikä meillä ole tilaa millekään työpöydälle. Teen siis etätyötä ruokapöydän ääressä ja nostan koneen kaapin päälle työpäivän päätyttyä.
Ei olla muuttamassa, viihdytään tässä hyvin. Osan viikkoa mies asuu muualla ja yhteiset vapaat ollaan muualla. Muutto ei siis ole vaihtoehto. Mutta miten toteutan tuon fyssarin tarkistuksen tai vältyn siltä? 😄
Kommentit (26)
On niitä läppäreitäkin, joissa on aika iso näyttö esim. 17 tuumaa. Mahtuu ruokapöydälle ihan hyvin vaikka olisi vielä irrallinen näppäimistö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä antaisin ilman muuta tulla tarkistamaan työergonomian. Voihan hänellä olla joku hyvä vinkki asiaan. Olen aina vaivannut työpaikan fyssaria ja usein tuloksellisesti.
Tämä on siis jo "määrännyt" että tarvitsen ison näytön ja näppäimistön. En ole niitä hankkinut. Tuskin hän tulee antamaan vinkkejä pienen läppärin kanssa pärjäämiseen
Ap
Ensinnäkin työterveyden edustajalla ei ole aikaa tai oikeutta tulla sun kotiasi nuuskimaan. Toisekseen, sillä ei ole oikeutta määrätä sinua hankkimaan yhtään mitään, mutta se voi esittää suosituksen sun työnantajalle, joka päättää hankkiiko se sulle sen suosituksen mukaiset työvälineet.
Tottakai oikeus on jos työntekijä antaa luvan tulla kotiin. Minä en anna enkä halua teamsiakaan.
Meillä järjestys menee niin että jos fyssari tuollaista suosittelee, riittää kun sen sanoo itse esimiehelle. Se riittää, ja laitteet saa. Ehkä jossain firmassa on tarkempaa, meillä ei. Etenkään tällaisten perusvälineiden osalta. Ap
Vierailija kirjoitti:
miksi tästä siis pitäis kieltäytyä? olet sen kanssa teams yhteydellä ja näytät ruokapöydän ja tuolin. ei sun sille tarvii sänkyä tai vessaa esitellä...
Koska työfyssari on niin hitokseen ärsyttävä ja määräilevä! 😄 Siksi. Pitää täysin selvänä että olen työnantajalle niistä välineistä sanonut ja ne saanut, koska hän niin "määräsi". En jaksa sitä ihmettelyä ja valitusta, jos kuulee etten ole niitä edes pyytänyt. Ja ettei mulla ole kotonani työpöytää jne. Siksi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä antaisin ilman muuta tulla tarkistamaan työergonomian. Voihan hänellä olla joku hyvä vinkki asiaan. Olen aina vaivannut työpaikan fyssaria ja usein tuloksellisesti.
Tämä on siis jo "määrännyt" että tarvitsen ison näytön ja näppäimistön. En ole niitä hankkinut. Tuskin hän tulee antamaan vinkkejä pienen läppärin kanssa pärjäämiseen
Ap
Ensinnäkin työterveyden edustajalla ei ole aikaa tai oikeutta tulla sun kotiasi nuuskimaan. Toisekseen, sillä ei ole oikeutta määrätä sinua hankkimaan yhtään mitään, mutta se voi esittää suosituksen sun työnantajalle, joka päättää hankkiiko se sulle sen suosituksen mukaiset työvälineet.
Tottakai oikeus on jos työntekijä antaa luvan tulla kotiin. Minä en anna e
Fyssari ei siis kuitenkaan pääse yhtään mitään tarkistamaan, eikä sillä ole mitään valtaa sulle määräillä välineitä ja tiloja mitä et koe tarvitsevasi, mutta voit ne määrätyt asiat kuitenkin työnantajalta pyytää jos koet ne tarvitsevasi. Eli mikä sun ongelmasi nyt siis on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tottakai oikeus on jos ty
Fyssari ei siis kuitenkaan pääse yhtään mitään tarkistamaan, eikä sillä ole mitään valtaa sulle määräillä välineitä ja tiloja mitä et koe tarvitsevasi, mutta voit ne määrätyt asiat kuitenkin työnantajalta pyytää jos koet ne tarvitsevasi. Eli mikä sun ongelmasi nyt siis on?
Selviää ihan otsikosta. Ei sen vaikeampaa.
miksi tästä siis pitäis kieltäytyä? olet sen kanssa teams yhteydellä ja näytät ruokapöydän ja tuolin. ei sun sille tarvii sänkyä tai vessaa esitellä...