Minne kannattaisi sairaanhoitajana suuntautua, jos haluaa minimoida väkivallan riskin?
Millä suuntautumisalalla todennäköisimmin välttyy turpasaunalta?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan pelkkään puhelinneuvontaan esim terkkariin tai vaikka vakuutusyhtiöön?
Mitä sairaanhoitaja tekee vakuutusyhtiön palveluksessa?
Vastaa puhelimeen. Meidän lapsivakuutukseen kuuluu ilmainen sairaanhoitajan 24/7 puhelinpäivystys noin esimerkiksi.
Neurologian polilla en ole saanut turpaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan pelkkään puhelinneuvontaan esim terkkariin tai vaikka vakuutusyhtiöön?
Mitä sairaanhoitaja tekee vakuutusyhtiön palveluksessa?
Vastaa puhelimeen. Meidän lapsivakuutukseen kuuluu ilmainen sairaanhoitajan 24/7 puhelinpäivystys noin esimerkiksi.
Ok, kiitos tiedosta. Voi sinnekin joku ärripurri soittaa, mut ei se päälle pääse käymään.
Johonkin päihdepuolelle tai mielenterveyteen.
Vierailija kirjoitti:
Leikkuri.
Viimeinen vaihtoehto psykiatria. Joka pvä väkivaltaa ja sen uhkaa osastolla.
- psyk sh
Puhut paskaa.
Psykan osastoilla eivät totisesti kaikki ole umpisekaisin. Eivätkä väkivaltaisia ollenkaan.
Siellä hoidetasn useita eriliaisia psykiatrian potilaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaalaan, johonkin somaattisen sairauden osastolle, esim gariatria tai hemotologia.
Siis piti sanoa gastroenterologia, geriatria.
Aivottomat vanhukset hakkaa eniten.
Työhön poliklikoille, niissähän on valinnan varaa, gynestä korva-nenätaudeille ja muille.
Lisäksi päivätyö.
Jos on hyvin pätevä, nopealiikkeinen, kestää kiirettä ja pitää toiminta täyteistä, pyri töihin sairaaloiden ensiapuun, päivystykseen.
Siellä eivät hoitajilla mene sormi suuhun, eikä ole pärstä norsun v#tulla.
Paitsi niillä lasin takana istuvilla triage hoitajalla, jotka luukevat olevansa lääkäreitä, ja tylyttävät vanhoja sairaita ihmisiä. Jopa törkeästi.
Kotihoito.99-prosenttisesti puhelintyötä.
Vierailija kirjoitti:
Johonkin päihdepuolelle tai mielenterveyteen.
Tuo juuri on varmaan pahin paikka missä voi olla!
Vierailija kirjoitti:
Lapset
Itse koin siinä työssä tosi paljon puremista yms. En suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan päivystykseen, ensihoitoon, eikä joihinkin paikkoihin mielenterveys-, päihde- tai vanhustenhoidossa.
Noista olen kuullut väkivaltajuttuja, vaikka en itse ole edes alalla.
Niin olet niitä tyyppejä, joka uskoo kaikki huhupuheet ja juorut.
Onko muka kaikki päivystyspotilaat 0-90 vuotiaista, täysiä sekopäitä, väkivaltaisia, puukko kädessä riehuvia olioita.
Media suuretelee asioita ja muutamasta jutuista tehdään kärpäsistä härkäsiä.
Useilla aloilla on väkivallan vaaraa nykyisin, useissa palveluammateissa. Ja lisäksi useissa ammateissa tapaturma vaaroja.
Kun lähtee esim. sairaanhoitoalalle, tulee nämä etukäteen huomioda. Valmistuneella hoitajalla on niinkin, että ensin mennään töihin sinne, minne satutasn pääsemään. Missä just silloin on töitä tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset
Miksi kouluttauduit sairaanhoitajaksi?
Miksi valitsit alaksesi ja ammatiksisi sairaanhoidon?
Lapset eivät ole aikuisia, eikä heidän käytöstään sairaana, voi verrata normaaliin.
Vierailija kirjoitti:
Leikkuri.
Viimeinen vaihtoehto psykiatria. Joka pvä väkivaltaa ja sen uhkaa osastolla.
- psyk sh
Toisaalta olin juuri tulossa kirjoittamaan, että psykiatrian avopuolella vastaanottotyössä on väkivaltatilanteita todella harvoin. Oma toimisto, tietokone, puhelin ja rauhallisia ajanvarauksella tulevia asiakkaita.
Jotenkin outo ketju.
Miten ne muut sairasnhoitajat pärjäävät hyvin niin: Päivystyksessä, psykiatrian osastoilla, lastensairaaloissa, geriatrian osastoilla ym
Ja hoivakodeissa.
Toiset taas vinkuu ja valittaa jatkuvasti, työskentelivätpä sitten missä tahansa, sairaalan osastolla.
Syvästi ihmettelen tätä?
Vierailija kirjoitti:
Paperihommiin.
Siis, mihin pelkkiin paperihimmiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset
Miksi kouluttauduit sairaanhoitajaksi?Miksi valitsit alaksesi ja ammatiksisi sairaanhoidon?
Lapset eivät ole aikuisia, eikä heidän käytöstään sairaana, voi verrata normaaliin.
Ajattelin että työ olisi mukavaa lasten parissa. Silloin vielä tykkäsin lapsista. Toisin kävi ja nyt oon muulla alalla..
Vierailija kirjoitti:
Labran puoli.
Labrassa on labrahoitajia ja bioanalyytikoita, ei sairaanhoitajia.
Kyllä tk-labrassa poliisit tuo rattijuoppoja verikokeisiin. Ovat kyllä yleensä kiltisti😅
Vierailija kirjoitti:
Tehohoito. Kaikilta, jotka käyvät ensihoidon, sairaanhoitajien tai lääkärien päälle, tulisi evätä kaikki julkinen terveydenhuolto loppuiäksi.
Tämä tuskin on terveydenhuollon ammattilaisen tekstiä, koska jos olisi, niin tietäisi että on monenlaisia tiloja joissa potilas voi käydä päälle. Esim. epilepsiakohtauksen jälkitila. Potilas ei ole syyllinen kohtaukseen ja ellei saa stessua tai midatsolamiinia ajoissa kohtauksen aikana ja kohtaus menee loppuun, niin lopussa voi olla hyvinkin aggressiivinen. Epilepsia pidetään lääkehoidolla kurissa, mutta silti saattaa tulla kohtaus. Nyt ei keskustella tässä epin eri vaihtoehdoista, mutta tällainen esimerkki nyt tähän.
Ei ainakaan päivystykseen, ensihoitoon, eikä joihinkin paikkoihin mielenterveys-, päihde- tai vanhustenhoidossa.
Noista olen kuullut väkivaltajuttuja, vaikka en itse ole edes alalla.