Luulin, että Manaaja on kauhuelokuva, mutta sehän oli lähinnä hupaisa
Pettymys oli suuri, olin odottanut kauan tuon kokemista.
Kommentit (48)
Aikanaan järkyttävä elokuva. Suomessakin sensuroitiin elokuvia vielä vähän aikaa sitten. En tiedä onko jotain elokuvia edelleen kielletty suomesssa.
Kauan tämäkin keskustelu pysyi asiallisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullekin se oli pettymys samasta syystä, komediahan se on. Your mother sucks dicks in hell.
Mikä sitten on hyvä kauhuelokuva?
Tässä on joitakin, mistä olen tykännyt: (Näissäkin on paljon yliluonnollisia ja huvittaviakin kohtauksia, mutta en kuitenkaan pidä niitä niin naurettavina)
Alien
The invisible man
Kirottu
Kirottu 2
Deliver us from evil
Rosemarys baby
The babadook
The ring
Kärpänen
Se
Hohto
Hereditary
Drag me to hell
Smile
The entity
The omen
Halloween
Sinister
The Amityville horror
The thing
The mist
Shutter
The autopsy of Jane Doe
Paranormal activity
Blair witch project
Final destination
Mama
Ei elokuva voi kovin epäonnistunut olla, jos mukana on Max von Sydow.
Ilmestyessään oli kauhea, tällaista ei oltu ennen nähty, varsinkaan jenkkilässä. Joten suhteutetaan aikaansa.
Vierailija kirjoitti:
Ilmestyessään oli kauhea, tällaista ei oltu ennen nähty, varsinkaan jenkkilässä. Joten suhteutetaan aikaansa.
Kai se oli se uskonnon rienaus mikä kauhistutti kunnon amerikkalaisia.
Ei perinteinen yliluonnollinen kauhu aiheuta materialistisessa, tyhjässä, nihilistisessä nykyihmisessä muuta kuin huvitusta tai tylsistymistä. Eläytymiskyky puuttuu. Vain silpominen tai muu väkivalta voi aiheuttaa inhoa hetkellisesti. Hyvä video aiheesta:
%27sReviewBlair witch projectko muka hyvä kauhuelokuva? Hah, kaikkea muuta! Tylsä mikä tylsä.
Mä en lapsena uskaltanut katsoa tuota, kun pelasin Maze peliä. Se oli jotain niin kuumottavaa nähdä pikkutyttö niin kammottavana.
Jonain 20 vuotiaana uskalsin katsoa kokonaan ja se loppupuolisko oli jotain niin lässäyttävää. Elokuva ei vastannutkaan mielikuviani eli ei ollutkaan niin pelottava.
Kaikkein pelottavinta on oma mielikuvitus.
Vierailija kirjoitti:
Blair witch projectko muka hyvä kauhuelokuva? Hah, kaikkea muuta! Tylsä mikä tylsä.
Tämä leffa on ehkä surkein ikinä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullekin se oli pettymys samasta syystä, komediahan se on. Your mother sucks dicks in hell.
Mikä sitten on hyvä kauhuelokuva?Tässä on joitakin, mistä olen tykännyt: (Näissäkin on paljon yliluonnollisia ja huvittaviakin kohtauksia, mutta en kuitenkaan pidä niitä niin naurettavina)
Alien
The invisible man
Kirottu
Kirottu 2
Deliver us from evil
Rosemarys baby
The babadook
The ring
Kärpänen
Se
Hohto
Hereditary
Drag me to hell
Smile
The entity
The omen
Halloween
Sinister
The Amityville horror
The thing
The mist
Shutter
The autopsy of Jane Doe
Paranormal activity
En kyllä ymmärrä mitä ihmiset näkee tuossa "The mist" rainassa. Lähinnä vaikutti ylipitkältä "twilight zone" jaksolta.
Manaaja ja hohto ovat kauhuelokuvien eliittiä.
Ei se ole säikyttelyelokuva. Yliluonnollinen kuvaisi ehkä parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse katsoin tuon leffan vanhemmilta salaa 8-vuotiaana. Kyllä jäi pikkasen traumoja tuosta leffasta vähäksi aikaa.
Tämä on niitä weetee-perheen ongelmia, kun pennut eivät tottele vanhempiaan.
Ja tatuoidut.
Pidin ensimmäisestä Manaajasta nimenomaan elokuvana ja sen kiristyvästä otteesta. Se oli hyvin rakennettu. Nykyisin esitettävät versiot on usein aika leikattuja ja siten hieman vaisuja.
Muistan kun teini-ikäisinä kävimme sen katsomassa tyttökaverini kanssa, ja voi kamala että me naurettiin!
Siis se on hupaisa, niin korni ja hölmö.
Minun vieressäni istuva mies mulkoili siihen malliin että me ajateltiin että meidän tullaan heittämään ulos, ei kuitenkaan tultu. Toiveissa oli laadukas kunnon kauhuelokuva, tuo on kyllä todella naurettava.
Vierailija kirjoitti:
Jos aikuisena katsoo näitä kauhuleffoja niin ne voivat tuntua hölmöiltä. Ne pitää katsoa nuorena/teininä niin tuntuvatkin joltain.
Katsoin Pet Semataryn 10 vuotiaana. Edelleen pelottaa jos katson tämän kohtauksen.
Vierailija kirjoitti:
Aikanaan järkyttävä elokuva. Suomessakin sensuroitiin elokuvia vielä vähän aikaa sitten. En tiedä onko jotain elokuvia edelleen kielletty suomesssa.
Jokos Pin Flamingosin saa näyttää? Siinähän on homostelua ja transuttelua.