Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiset ne saa kaiken elämässään

Vierailija
13.07.2024 |

Terveyttä, perheen,hyväpalkkaiset työt ja omaisuutta. 

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei voi tietää, milloin elämä muuttuu paremmaksi. Se voi olla kulman takana. Pitää vaan jättää huonot asiat taakseen ja olla märehtimättä niitä.

Vierailija
42/79 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkinnon suorittaneita on työkokeilussa työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa/työpäivä hyllyttämässä tavaroita kaupoissa, laittamassa palautettuja kirjoja hyllyyn kirjastossa, auttamassa osastonsihteeriä sairaaloissa, hoitamassa päiväkodissa lapsia.

Hiukset leikataan itse ja laitetaan letille, ponnarille tai nutturalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän nuo asiat kenellekään tipahda eteen kuin tarjottimella, kyllä sitä täytyy vaivaa nähdä ja laittaa itseään likoon. Mutta kyllähän se on niinkin että toisille se vaan on paljon vähemmän työn takana kuin toisille, ei meillä kaikilla samat lähtökohdat elämään ole. Toki ulkopuolinen ei voi tietää mitä joku toinen on käynyt läpi saadakseen sen mitä on nyt, tai mitä käy läpi parhaillaan, se kannattaa aina muistaa. 

Vierailija
44/79 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä toisaalta ymmärrän ap:n aloituksen. Heikoimpina hetkinä olen irse kysynyt, mitä mä olen tehnyt, että olen tämän ansainnut. Ensimmäisen kerran synnärillä, kun synnytys meni päin peetä ja lisäksi vauvallakin oli fyysinen vamma. Mutta elämä jatkuu ja asiat voi kääntyä paljon paljon paremmiksi. Ei kannata luopua toivosta.

Vierailija
45/79 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset ei vaan puhu ongelmistaan vaikka niitä olisi kuinka. Tiedän erään perheen jolla kaikki näyttää menevän hyvin. On hyvät tukiverkostot, matkustelevat jne. Sitten siellä piileekin mielenterveysongelmia ja syöpäsairautta. Ehkä näyttelevät että kaikki menee hyvin. 

Tai sitten kyse ei ole mistään näyttelemisestä, vaan keskittymisestä elämän hyviin asioihin.

Itsekin olen sekaisin kuin seinäkello, mutta mitä siitä. Niillä korteilla pelataan mitkä on jaettu ja ihan hyvin tässä lopulta menee. Aavistan, että moni luulee meidän päässeen jotenkin helpolla, mutta itse väitän muuta. Tietyn pisteen jälkeen ei pikkuasioilla ole mitään merkitystä ja se näyttäytyy varmasti tiettynä ongelmattomuutena ja suvereniteettina, vaikka taustalla tähän pisteeseen on aivan älyttömästi verta, hikeä ja kyyneleitä.

Vierailija
46/79 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastumiselle ei mitää voi. Nuo muut asiat eivät itsekseen tule, vaan kyllä ne on hankittava. Itsensä on laitettava likoon, otettava riskejä ja tehtävä töitä. En siis sanoisi saamiseksi. 

Vai ei sairastumiselle voi mitään. Kyllä suurin osa sairastumisista johtuu omista valinnoista.

Vierailija
47/79 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä SAADA. Niiden eteen tehdään TÖITÄ ja uhrauksia.

Vierailija
48/79 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
49/79 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööö.. väitän kyllä, että omilla valinnoilla voi myötävaikuttaa aika paljon siihen, mitä elämässä "saa". Olen lama-ajan lapsi, toinen vanhemmista työtön, toinen duunariammatissa. Ei se estänyt lähtemästä opiskelemaan yliopistoon, kahta työtä tekemällä sai opintoajan maksettua, vaikkei vanhemmilla ollutkaan pahemmin rahallisesti auttaa.

En tupakoi, käytä alkoa tms. Syön terveellisesti, ei lihaa, kanaa tai kalaa, ei rasvaisia ruokia. Harrastan liikuntaa vähintään 5 tuntia viikossa ja olen aina pitänyt itseni hoikkana. Varmasti osaltaan vaikuttanut siihen, että olen ollut todella terve aina. Toki terveyden suhteen on tuuripeliä, aina ei voi vaikuttaa vaikka kuinka terveellisesti ja kurinalaisesti eläisi. 

Nykyinen hyvin palkattu työ ei tullut mitenkään tarjottimella ja olen tehnyt hyvin paljon niitä parjattuka paskaduuneja, ylitöitä, reissutyötä, olen joustanut jne. Toki nykytilanne näyttää varmasti ulkopuolisen silmii

Mutta eihän tuossakaan ole kaikkea saatu. 

Vierailija
50/79 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Komea mies pettää helpommin."

https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000000986027.html

Hyvännäköisillä on enemmän tilaisuuksia pettää, siten todennäköisemmin pettävätkin. Koskee myös naisia.

Vierailija
51/79 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin?

Varmasti joillakin ihmisillä on elämä mallillaanja jopa sitä "kaikkea" ja mielestäni se on mukavaa. 

Kaikki meistä eivät kuitenkaan halua samoja asioita ja toiset meistä ovat onnellisia silti vaikka jäivät paitsi jostakin haaveesta. 

Ja tuo sun "kaikkea" on vain jokin harhainen kupla jonka sisällä voi olla vaikka mitä.

Mä ehkä osaan arvata mistä ap on jäänyt pahasti vaille ja se on oikeasti todella surullista, eikä millään tavalla ap:n syytä. 

Voipi olla niinkin että ap sai tai olisi saanut "kaiken", mutta ei kyennyt vaille jäämisensä vuoksi arvostamaan sitä "kaikkea" mitä hänellä oli ja/tai mihin oli mahdollisuus. 

Ja oli miten oli niin tsemppiä myös ap:lle. Ei tää elämä oikeasti ole kenellekään helppoa aina

Vierailija
52/79 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

He tyytyvät kenties vähempään kuin sinä. Älä turhaan kadehdi.

Vierailija
53/79 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) Kateus on ikävä piirre ihmisessä. Lopeta heti.

2) Siskoni palasi juuri sairaalasta, jossa oli ollut pienen syöpäsairaan tyttärensä (4 v) luona, ja toiset lapset oli mummi hakenut eskarista ja koulusta, kun rapussa naapurin nainen sanoi: ,,On teillä niin ihana elämä, helppo opettajan puolipäivätyö ja mies insinööri. Ihan kateeksi  käy,,

Eli et IKINÄ tiedä, mitä toisen ihmisen elämään oikeasti KUULUU. Olet aika inhottava.

Niin, kaikilla ei ole mahdollisuutta perheeseen, työhön, tukiverkkoihin... jne.

Ei olekaan, mutta todella tökeröä tuollainen uhriutuminen. Tuskin sun oloa helpottaa yhtään oksennella pahaa oloasi tuolla tavoin toisten niskaan. 

Apua on kyllä saatavilla kun viitsii pyytää ja ottaa sitä vastaan eikä lähteä länkyttämään että "ei tartte auttaa" tai "önnötii nöö kun ei ne mitään elämästä tiedä, eikä tajua ja mussuti mussuti".

Vierailija
54/79 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on ongelmana hiekka kengissä kulkiessani pankkisalini läpi jota joku köyhä on sinne kuljettanut.

Nalle W

Vierailija
55/79 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi tietää toisten ihmisten elämän taustoja. Vaikka olisi miten ihana elämä muuten, niin esimerkiksi krooninen haavainen paksusuolentulehdus voi rajoittaa elämä hyvin paljon.

Raha korjaa kaiken, ennemmin olisin rikas ja sairas kuin köyhä ja terve.

Vierailija
56/79 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa väittää että kova työ palkitaan. Vai työskentelikö bezos ahkerasti omaisuutensa eteen kun sai vanhemmiltaan 200 000 dollarin sijoituksen? Bill gates ei myöskään ollut mikään köyhän perheen poika, Muskin vanhemmilla oli timantti kaivokset etelä-afrikassa. 

Hyväveljeys, kilpailijoiden kampittaminen/sabotoiminen ja nepotismi ovat avaimet "menestykseen". Vasta kun hyväksyt ja ymmärrät tämän faktan, niin vasta sitten voit alkaa pelata tätä peliä menestyäksesi tai voit valita olla osallistumatta siihen.

Vierailija
57/79 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan ole mitään erityistä tehnyt , että on omaisuutta ja ns. helppo elämä tällä hetkellä. En mä mitään erityistä tehnyt silloinkaan, kun elämässä on ollut vaikeita hetkiä. Mä vaan elän tätä elämää, kun sitä varten täällä ollaan. Välillä tulee takapakkia ja välillä taas onni potkaisee. Aika sattumaa sekin oli, että tapasin 29 v. sen oikean kumppanin, jonka kanssa elämästä on sitten tullut vakaata, vaikka välillä onkin ollut onnettomia sattumuksia.

Vierailija
58/79 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova työ palkitaan on niiden retoriikkaa jotka poimivat rusinat kakusta ja jättävät muille muruset. Älä mieti, tee töitä jotta joku muu rikastuu kun sinä saat ne muruset. Vain riistämällä, nepotismilla ja kusettamalla menestytään.

Vierailija
59/79 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kova työ palkitaan on niiden retoriikkaa jotka poimivat rusinat kakusta ja jättävät muille muruset. Älä mieti, tee töitä jotta joku muu rikastuu kun sinä saat ne muruset. Vain riistämällä, nepotismilla ja kusettamalla menestytään.

Jokaisella on oma mittari sille, mikä on menestymistä. Mielummin olen keskituloinen menestyjä kuin joku teslan kehittäjä, joka ei ikinä voi elää tavallista elämää.

Vierailija
60/79 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon lasten satuihin, joulupukkiin ja siihen että kova työ palkitaan. Ryysyistä rikkauksiin niinkuin Björn Wahlroos. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän