Tangomarkkinat finaali 2024
Kuka katsoo?
Katsottavissa nyt Eveo.fi-sivustolla ja youtubessa suorana lähetyksenä.
Kommentit (300)
Liikaa uudistuksia, outoja "tangoja" kaikki omat suosikit jäi loppukilpailun ulkopuolelle. Ei edes perinteistä yhteislaulua lopuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä vuoden jälkeen tangokuninkaallisista on tullu mitäänsanomattomia?
Taitaa olla edellinen kunnon tangokuningas jonka itse muistan Aki Samuli. Sen jälkeen kaikki ollu jotenkin mitäänsanomattomia, mieleenjäämättömiä.
Kyllä. Aki Samuli ja Susanna Heikki viimeisimmät oikeat tangokuninkaalliset.
Sitä seuraavana vuonna voitti Erika Vikman jota kukaan ei oo varmaan unohtanut. Tai se on varmaan unohtunut, että hän on (ex-)tangokuningatar. Ei enää uskois.
Aki Samuli v. 2015
Teijo Lindström tangokuningas 2017. Aivan ihana. Vähän kolkko ääni tässä.
Pieni mies, suuri ääni 10/10.
Tangomarkkinat menivät taas kerran vanhalla kaavalla. Missin mitoissa ollut kaunein nainen voitti.
Minä arvasin jo keväällä, että Mia Laitinen tulee voittamaan vaikka laulaisi jonkun renkutuksen nuotin vierestä.
Näin se on ollut aina, että ulkoinen olemus ratkaisee voittajan varsinkin naisten sarjassa.
Harri Hautaniemi valittiin hänelle "kuningaspariksi" ikänsä ja ulkonäkönsä perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla edellinen kunnon tangokuningas jonka itse muistan Aki Samuli. Sen jälkeen kaikki ollu jotenkin mitäänsanomattomia, mieleenjäämättömiä.
Ei ei tuo samuli ole mikään hyvä. Parhaimmat kuninkaat: Teuvo Oinas, Kauko Simonen, Jaska Mäkynen, Tomi Markkola, Jouni Raitio ja Kari Piironen. Näiden jälkeen kaikki muut jotenkin mitäänsanomattomia nössöjä!
Hyvä lista. Muuten samaa mieltä, mutta siitä puuttuu vielä Risto Nevala, Matti Korkiala ja se kaikkein paras eli Mika Pohjonen.
Sillanpään suosio perustuu älyttömän hyvään lavaesiintymiseen.
Olisi ollut myös hienoa voida seurata, mihin Sauli Lehtonen olisi vielä yltänyt. Niin nuorella pojalla niin erityinen matalasointinen, muhkea ääni. Ja vahva karisma.
Naisista kaikkein paras on minusta ollut Kaija Pohjola. Tumma ääni sopii parhaiten tangojen tulkitsemiseen naisella. Arja Koriseva myös parhaita ja aikanaan vielä Jaana Lammi.
Tuomaristoon myös painorajoitus.
Pohjosen ääntä ei näistä hakkaa kukaan. Ei ihme, että siirtyikin sitten klassiselle puolelle.
Youtubessa on hyvä-äänisiä miehiä kaukaa menneisyydestä kuten tämä ihan itselle ennestään tuntematon.
Vierailija kirjoitti:
Pohjosen ääntä ei näistä hakkaa kukaan. Ei ihme, että siirtyikin sitten klassiselle puolelle.
Kävin ahkerasti Pohjosen keikoilla 1990-luvulla kuten myös Topi Sorsakosken, joka oli silloin parhaimmillaan. Vieläkin on Mika Pohjosen esiintymisiä 1990-luvulta VHS-kasetilla monta tuntia.
Naisista myös Pohjosen kuningatarpari Eija Kantola oli ja on edelleen hyvä.
Olen ollut 2019 silloisessa kilpailuorkesterissa (Collegium Musicum Turku) soittamassa ja olihan tää vähän pettymys, että joku pikku humppabändi siellä säestää (toki ihanan Atson hyvä tangobändi pohjalla). Oli parempi sointi kyllä silloin isolla orkesterilla. Tuolloin 2019 ei taitavin myöskään voittanut.
Vierailija kirjoitti:
Teijo Lindström tangokuningas 2017. Aivan ihana. Vähän kolkko ääni tässä.
Pieni mies, suuri ääni 10/10
Eiei, liian korkea sopraano ääni tangokunkulle.
Vierailija kirjoitti:
Tangomarkkinat menivät taas kerran vanhalla kaavalla. Missin mitoissa ollut kaunein nainen voitti.
Minä arvasin jo keväällä, että Mia Laitinen tulee voittamaan vaikka laulaisi jonkun renkutuksen nuotin vierestä.
Näin se on ollut aina, että ulkoinen olemus ratkaisee voittajan varsinkin naisten sarjassa.
Harri Hautaniemi valittiin hänelle "kuningaspariksi" ikänsä ja ulkonäkönsä perusteella.
"MISSIN MITOISSA OLLUT K A U N E I N NAINEN" Hahhahhehheh....... et voi olla tosissasi!!!!! Pirun ruipelo, nälkä kurki.
Mika Pohjonen
Silloin wanhaan hyvään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on minun hautajaiskappaleeni.
Ihanan haikea. 🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"MISSIN MITOISSA OLLUT K A U N E I N NAINEN" Hahhahhehheh....... et voi olla tosissasi!!!!! Pirun ruipelo, nälkä kurki.
Mutta sellaisiahan niiden missien pitää ollakin ja Tangomarkkinoilla on pärjänneet aina pitkät ja hoikat, mieluiten nuoret naiset.
Mia Laitinen voisi olla vuosia sitten voittaneen Aino Niemen sisar. Ja kruunuun sointuvan kultaisen puvunkin hän oli laittanut päälleen mikä merkitsee sitä, että hän tiesi voittavansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ei tuo samuli ole mikään hyvä. Parhaimmat kuninkaat: Teuvo Oinas, Kauko Simonen, Jaska Mäkynen, Tomi Markkola, Jouni Raitio ja Kari Piironen. Näiden jälkeen kaikki muut jotenkin mitäänsanomattomia nössöjä!
Siis eikö Aki muka osaa laulaa? Todellakin osaa. Huhhuh!
Taisi osallistua johonkin maajussiohjelmaankin äskettäin? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Mika Pohjonen
Silloin wanhaan hyvään aikaan.
Mun lempitango. 🥰
Missi juonsi, missi voitti ja siihen on tyytyminen. Mia hoitaa vuoden kuningatar-hommiaan ja ensi vuonna taas joku kaunotar valitaan naisten sarjan voittajaksi. Eipä ihme, vaikkei Tangomarkkinat enää paljon kiinnosta.
Todennäköisesti eivät harjoittele niin paljon kuin pitäisi, tunteja joka päivä.