Kertokaapa viisaat miten saa edes vähän erottuvuutta vatsalihaksiin?
Pitääkö vatsoja treenata painojen kanssa? Sitähän harvemmin ainakaan naisille suositellaan, kun keskivartalosta tulee helposti pönäkkä.
Kommentit (11)
Rasvaprosentti pitää olla riittävän alhainen. Kaikilla naisilla ei välttämättä onnistu, koska naisen kroppa pyrkii väkisinkin varastoimaan vähän rasvaa alavatsaan.
Naisen vartaloon kuuluu pieni pömppä.
Läskit pois mahasta. Alkaa erottua, kun alle 1 cm rasvaa päällä.
Joudun kumartelemaan paljon, ja sattui kerran kipeästi selkään. Olen nyt opetellut nousemaan vatsalihaksia jännittämällä, niin ihan kuin olisi hieman maharumpakko kutistunut.
Vierailija kirjoitti:
Rasvaprosentti alas niin pyykkilauta tulee esiin?
No kun ei ole sitä pyykkilautaa, joka tulisi esiin. Vatsa on kivikova eikä siinä ole yhtään ylimääräistä, mutta se on vaan tasainen levy, vähän näkyy kyljissä jotain lihaksen reunaa, mutta muuten ei mitään.
Ap
No sitten täytyy treenata enemmän ja isommalla vastuksella. Ja kyllä, vatsalihakset kasvaa treenatessa myös leveyttä.
Naisten treenaaminen on sitten hankala homma, koska aina on riskinä se, että yhtäkkiä lihakset räjähtävät hallitsemattomaan kasvuun ja muodostuu naisHulk.
Vierailija kirjoitti:
No sitten täytyy treenata enemmän ja isommalla vastuksella. Ja kyllä, vatsalihakset kasvaa treenatessa myös leveyttä.
Enemmän vai isommalla vastuksella?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Riippuu, mitä teet tällä hetkellä. Itse olen kokenut, että vatsalihakset kasvaa parhaiten muun punttitreenin yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Riippuu, mitä teet tällä hetkellä. Itse olen kokenut, että vatsalihakset kasvaa parhaiten muun punttitreenin yhteydessä.
No sitä punttitreeniä juurikin ja sen lisäksi vähintään kerran viikossa erillinen vatsalihastreeni, jossa enimmäkseen pilatestyyppisiä liikkeitä. Aika usein teen punttitreenin päätteeksikin vatsarutistuksia.
Ap
Rasvaprosentti alas niin pyykkilauta tulee esiin?