Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jään kuin lopussa eläkkeelle, joka tulee olemaan 3800 euroa kuukaudessa. Matkustelua ja hemmottelua

Vierailija
13.07.2024 |

Lähden eläkkeelle kevyin mielin, koska tiedän olleeni tärkeä tekijä yrityksessä. Minua kaivataan. Mutta nyt on minun aika keskittyä itseni hemmotteluun ja matkusteluun. Elän taloudellisesti kissanpäiviä. Ja siitä saan kiittää omaa älyäni, olen elämän solmukohdissa osannut tehdä aina juuri oikeat ratkaisut ja urakehitykseni on ollut raketinomaista. Nyt on minun vuoroni nautiskella. Ensi viikolla olenkin jo Afrikassa. Hyvää kesää kaikille!

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika normi eläke jos korkeakoulutettu. Laskin oman eläkkeeni eläkeyhtiön laskurista. Nykyrahan arvossa jos palkkani pysyy ja todennäköisesti nousee nykyisestä 6500 eurosta/kk (vähän aikaa sitten valmistunut), niin eläke tulee olemaan päälle 4000 euroa/kk. Ei sillä nyt elä kuin prinssi, mutta tarkoitus onkin kerryttää pääomatuloja.

Persut on jo leikanneet tuosta ja nostaneet eläkeikää ja poistaneet vähennyksiä. 

Sun eläke jää alle kahden tonnin sitten 75-vuotiaana, jos et saa kenkää aiemmin.

Kalliit työntekijät lähtee nykyään ekana kortistoon. Näin kävi meidän lääkintälaitekonsernissa.

Työeläkejärjestelmä elää omaa elämäänsä, ei ole sidottu rapakuntoiseen valtion talouteen. Jos eläkeläisiä alkaa olemaan liikaa, niin sitten voi toki nousta eläkemaksut, mutt

Tai voidaan kiristää rajusti eläkkeiden verotusta.

Vierailija
62/72 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroprosentti 26?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt tuollaiseen eläkkeeseen pääsee jos on ylempää keskiluokkaa ja tienaa 7000 euroa kuussa tai enemmän. Hyviä eläkepäiviä vaan, olet maksanut moninkerroin yhteiskunnalle nettomaksajana eli vauvan kelalaisten kuuluukin kiittää sinua.

Ei tarvitse tienata edes 7000 e/kk, jotta yltäisi yli 40 vuoden työhistorialla noin 4000 e eläkkeeseen. Sehän tarkoittaa alle 100 e/vuosi kertymää.

Vierailija
64/72 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö hyvällä palkalla hemmotellut itseäsi? 

Vierailija
65/72 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha tuo onnea tiettyyn rajaan asti.

Köyhät lohduttautuu näillä loruilla.

AP

Juuri näin, mutta muista että "raha ei tuo onnea" mantran toistelu auttaa köyhiä selviämään heidän kärsimys elämästään

Vierailija
66/72 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä eläke on, sillä jo pystyykin tekemään kaikkea, mitä haluaa. Pääsisinpä itsekin eläkkeelle, mutta olen vasta 56. Palkkani on lähes 9.000, joten ehkä sitä pystyy vähän etuajassa jäämään. 

Vierailija
67/72 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tarvisi noin suurta eläkettä, kunhan pääsisi vaan eläkkeelle. En ole mikään shoppailija, ja nautin ihan vaan hengailusta ja kävelystä matkoillakin. Ei tarvitse ostaa ihmeitä, eikä käydä hienoissa kalliissa ravintoloissa. Minusta on ihana mennä vaikka puistoon, missä on ihmisiä picnicillä.

Vierailija
68/72 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelläni on nyt 56-vuotiaana eläkekertymä 4200€ ja ikävähennyksen kanssa 3900€. Jo tällä tasolla iskee se eläkeläisten jäätävä raippavero.

Vaikka kolmen tonnin palkkaan tottuneelle tuollainen 3800 euron eläke tuntuu hulppealta, niin se eläke on karttunut kuitenkin koko uran ajalta ja uran loppupuolella palkka on voinut olla todella korkea. Jos on töissä ollessa tienannut päälle kymppitonnin kuussa ja kulutustottumukset ovat sen mukaiset, niin tuo 3800 euron eläke ei riitä mihinkään. Sen lisäksi tarvitaan ihan huomattavat sijoitukset, joista saatavilla osinkotuloilla saa paikattua kassavirtaa. Ja silti pitää vähän katsoa, mihin sitä rahaa käyttää.

Mä en naisena kerta kaikkiaan kestä näitä mun miehen palkka on tosi iso -kehuskeluja. Mitenkäs se oma palkka, tai tässä tapauksessa eläke?

Vierailija
69/72 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei käy kateeksi. Ilmeisin narsimin takia ei sinulla ole yhtäkään oikeaa ystävää saati puolisoa. Kuolinvuoteella sitten tihrustetasn itkua kun elämä tuhlattiin mammonan tavoitteluun tai hedonismiin.

On näitä nähty. Surullusia tapauksia.

Vierailija
70/72 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä, mutta raha tuo onnea.

Vierailija
71/72 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se on selvä se.

Vierailija
72/72 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa, ,että joku uraihminen kirjoittelusi tällä palstalla.