Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mulle käy usein niin että ihmiset ehdottelevat mulle jotain outoja ja jos sanon EI niin sitten ovat ihan että onko huono päivä?

Vierailija
12.07.2024 |

Siis että en saa kieltäytyä ihan oudoista vaatimuksista ja sitten kun kieltäydyn niin vika on vain minussa? Sitten seuraavana päivänä tullaan hyssyttelemään että onko minulla nyt jo parempi päivä?

En ole käytännössä ikinä vihainen mutta osaan vastata ei ja siis noihin idioottimaisiin pyyntöihin (ihan siis esim. äitini / kaverini / töissä). 

Niin kun eivät tulisi kyselemään hölmöjä niin ei tarvitsisi koskaan sanoa ei ts. olla sitä heidän mielestään huonoa päivää. Ei mulla itsellänikään ole tapana mennä vaikka siskolleni ehdottamaan että nytpä otat meidän lapset hoitoon! Ja sitten kun se sanoo että ei niin että alkaisin syytellä siskoa että mikä sitä vaivaa ettei ota... Niin miksi minua kohdellaan näin?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onko sulla huono päivä?

Oli hyvä päivä siihen saakka kun sain oudon kaasuvalotus pyynnön joka ylitti rajani

Vierailija
22/31 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tulee mieleen että joskus olen yllättynyt läheisen kieltäytymisestä jossain asiassa jossa itse olen itsestään selvästi häntä auttanut. Silloin se tyly kieltäytyminen tuntuu kieltämättä oudolta ja jättää ihmettelemään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen törmännyt samaan. Joskus tuntuu että se on vaan provosointia, että saataisiin toisesta joku reaktio irti tai toinen selittelemään. Aivan kuin toinen olisi selityksen velkaa, miksei lähde tai suostu viihdyttämään.

Jos haluaa päästä joskus tilanteesta pois, niin pitää arvuutella oikea vastaus kysymykseen MIKSET? Se oikea syy (EN HALUA) ei jostain syystä käy. Nämä vänkääjät on kuin lapsia. Tulee ala-aste mieleen.

Jatkoa vielä. Uskon siis, että tämä on syy sinunkin kohdalla ap. Olet ehkä kiltti, niin että sinua on helppo pompottaa. Käyvät sen takia kimppuun. Tai jos ovat tottuneet että selität jotain, niin odottavat aina sitä.

Vierailija
24/31 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Manipulointia. 

Mutta miksi tätä tapahtuu yllättävän monen ihmisen kanssa? Mikä ihmisiä vaivaa? Kun tosiaan en itse menisi ehdottelemaan koskaan muille vastaavia.

Ihmiset nyt vaan ikäänkuin kokeilee kepillä jäätä monissa asioissa, kuten että miten paljon voi nakittaa omia hommiaan muille, kuinka paljon voi passauttaa, kuinka paljon joku suostuu tekemään asioita puolesta ja mielellään vielä ilmaiseksi, jne. Se on yllättävän yleistä. Sitten kun sanot ei, tai kehotat ihmistä tekemään asian itse, kun siihen ei ole mitään estettä, olet tietenkin ikävä ihminen. Ei ole kivaa kun laitetaan rajat, mutta kun aikuinen ihminen on jäänyt lapsen tasolle, ne rajat laitetaan, riippumatta siitä mitä kiukkua tai palautetta on luvassa.

Vierailija
25/31 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle tulee mieleen että joskus olen yllättynyt läheisen kieltäytymisestä jossain asiassa jossa itse olen itsestään selvästi häntä auttanut. Silloin se tyly kieltäytyminen tuntuu kieltämättä oudolta ja jättää ihmettelemään. 

Tässä oli kyse oudoista pyynnöistä, ei tavanomaisista. Kuten juurikin että lähdetkö kesken omien työkiireidesi noutamaan työkaverin pakettia 1 km päästä marketista? Ei sinun kuulu työpäiväsi aikana edes poistua työpisteeltäsi saati lähteä jonnekin ulkoilemaan (puhelimet pirisee, sähköpostiin vastaaminen jne). Niin mikä tällaisessa pyynnössä on sellaista että itse lähtisit sitä oitis hoitamaan?

Vierailija
26/31 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen törmännyt samaan. Joskus tuntuu että se on vaan provosointia, että saataisiin toisesta joku reaktio irti tai toinen selittelemään. Aivan kuin toinen olisi selityksen velkaa, miksei lähde tai suostu viihdyttämään.

Jos haluaa päästä joskus tilanteesta pois, niin pitää arvuutella oikea vastaus kysymykseen MIKSET? Se oikea syy (EN HALUA) ei jostain syystä käy. Nämä vänkääjät on kuin lapsia. Tulee ala-aste mieleen.

Omassa kaveripiirissä huomannut että mitä enemmän selittelet, sitä enemmän joudut sitä tekemään jatkossakin.  Aletaan kyseenalaista kaikki mitä teet, mitä syöt, miten elät, mitä työtä teet, miten teet työmatkasi jne. 

Vierailija
27/31 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkoa vielä. Uskon siis, että tämä on syy sinunkin kohdalla ap. Olet ehkä kiltti, niin että sinua on helppo pompottaa. Käyvät sen takia kimppuun. Tai jos ovat tottuneet että selität jotain, niin odottavat aina sitä.

Valetta 

Vierailija
28/31 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos eaimerkkinä on, että et hoida oman siskosi lapsia, kuulostat tunnevammaiselta idiootilta, eikä läheistesi pyynnöt yhtään kohtuuttomilta.

Muistelepa näitä sekoilujasi, kun itelläs on lapsia. 

Mitähän ne muut "kohtuuttomat" vaatimukset lienee olleet?

Oot pimee. 

Kenenkään ei ole pakko hoitaa toisten pershedelmiä. Lisääntyneet voivat vaikka tilata tarvittaessa lastenhoitajan

Kaikki eivät ole kasvissyöjiä, niinkuin sinä. Tai siis pelkkiä hedelmiä syöviä, tuotoksistasi päätellen.

Vierailija
29/31 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä kun kieltäytyy nätisti?

Vierailija
30/31 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että voikin olla ihmiselle elämä vaikeaa. 

Vierailija
31/31 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä oli kyse oudoista pyynnöistä, ei tavanomaisista. Kuten juurikin että lähdetkö kesken omien työkiireidesi noutamaan työkaverin pakettia 1 km päästä marketista? Ei sinun kuulu työpäiväsi aikana edes poistua työpisteeltäsi saati lähteä jonnekin ulkoilemaan (puhelimet pirisee, sähköpostiin vastaaminen jne). Niin mikä tällaisessa pyynnössä on sellaista että itse lähtisit sitä oitis hoitamaan?

Ap antoi esimerkiksi myös lasten hoitamisen. Ajattele jos olet itse hoitanut toisen lapsia, tai vaikka koiraa, säännöllisesti, ja sitten kysyt josko tämä voisi sinun vastaavasti niin tuleekin vain tyly ei kun on niiin outo pyyntö. Voi olla tässä jutussa näinkin. Silloin aloittaja ei näe kokonaisuutta ja nämä ihmettelijät ovatkin oikeassa. Ylipäätään jos jotain samaa toistuu monien ihmisten kanssa niin silloin kannattaa miettiä voisiko syy löytyä sieltä omasta päästä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi