Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mulle käy usein niin että ihmiset ehdottelevat mulle jotain outoja ja jos sanon EI niin sitten ovat ihan että onko huono päivä?

Vierailija
12.07.2024 |

Siis että en saa kieltäytyä ihan oudoista vaatimuksista ja sitten kun kieltäydyn niin vika on vain minussa? Sitten seuraavana päivänä tullaan hyssyttelemään että onko minulla nyt jo parempi päivä?

En ole käytännössä ikinä vihainen mutta osaan vastata ei ja siis noihin idioottimaisiin pyyntöihin (ihan siis esim. äitini / kaverini / töissä). 

Niin kun eivät tulisi kyselemään hölmöjä niin ei tarvitsisi koskaan sanoa ei ts. olla sitä heidän mielestään huonoa päivää. Ei mulla itsellänikään ole tapana mennä vaikka siskolleni ehdottamaan että nytpä otat meidän lapset hoitoon! Ja sitten kun se sanoo että ei niin että alkaisin syytellä siskoa että mikä sitä vaivaa ettei ota... Niin miksi minua kohdellaan näin?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kerro heille että se on outo ehdotus että miksi kysyy sitä. Mitä tarkoittaa. Ja miksi kysyy että onko huono päivä. Sano ettet hoida muiden lapsia suoraan tai harkitset harvoin sellaista. Sano ettet ole lapsi-ihminen tai lastenhoitaja, hankkikaa muualta se.

Vierailija
2/31 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et kerro heille että se on outo ehdotus että miksi kysyy sitä. Mitä tarkoittaa. Ja miksi kysyy että onko huono päivä. Sano ettet hoida muiden lapsia suoraan tai harkitset harvoin sellaista. Sano ettet ole lapsi-ihminen tai lastenhoitaja, hankkikaa muualta se.

Kun ei mun musta tarvitse edes perustella noita miksen suostu johonkin kun ei se vaan kuulu mulle. Musta hölmöä kysyäkin. Siis että voin hoitaa lapsia jos siitä sovitaan etukäteen ja sille on joku tarkoitus eikä niin että mua tullaan käskyttämään että nyt otat hoitoon. Asia ei ole siitä kiinni vaan siitä että kun kieltäydyn niin oletetaan että minun henkkoht persoonassani on jotain vialla eikä heissä vaikka he ovat koko tilanteen aiheuttaneet että joudun sanomaan ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manipulointia. 

Vierailija
4/31 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran esim töissä työkaveri oletti että MINÄ lähden hakemaan hänen pakettiaan postista vaikka itselläkin kädet täynnä työtä ja kyllähän nyt jokainen aikuinen ihminen yleensä ottaen itse ihan pakettinsa hoitaa niin hän loukkaantui kun en lähtenyt ja mulla oli huono päivä kun en suostunut noin hölmöön ehdotukseen. Niin miten minusta leivottiin syypää?

Vierailija
5/31 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Manipulointia. 

Mutta miksi tätä tapahtuu yllättävän monen ihmisen kanssa? Mikä ihmisiä vaivaa? Kun tosiaan en itse menisi ehdottelemaan koskaan muille vastaavia.

Vierailija
6/31 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei mun musta tarvitse edes perustella noita miksen suostu johonkin kun ei se vaan kuulu mulle. Musta hölmöä kysyäkin. Siis että voin hoitaa lapsia jos siitä sovitaan etukäteen ja sille on joku tarkoitus eikä niin että mua tullaan käskyttämään että nyt otat hoitoon. Asia ei ole siitä kiinni vaan siitä että kun kieltäydyn niin oletetaan että minun henkkoht persoonassani on jotain vialla eikä heissä vaikka he ovat koko tilanteen aiheuttaneet että joudun sanomaan ei. 

Ehkä sinun kannattaisi perustella ainakin noilla sanoilla "ei kuulu mulle". Ilmaisetko sen jotenkin töykeästi?

Kysy seuraavalla kerralla, miksi hän ehdottaa sitä juuri sinulle.

Vierailija
7/31 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos et jaksa yhtään perustella niin sitten jatkuu ihmettely. 

Vierailija
8/31 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eaimerkkinä on, että et hoida oman siskosi lapsia, kuulostat tunnevammaiselta idiootilta, eikä läheistesi pyynnöt yhtään kohtuuttomilta.

Muistelepa näitä sekoilujasi, kun itelläs on lapsia. 

Mitähän ne muut "kohtuuttomat" vaatimukset lienee olleet?

Oot pimee. 

Vierailija
9/31 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä alan menettämään hermoni ihmisten rajattomuuteen jotka ei kunnioita lainkaan toiveitani jättää asiani rauhaan ja vika on silloin tietenkin minussa. On kuulemma vihanhallintaongelmaa ja hoitoon pitäisi mennä.

Vierailija
10/31 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos eaimerkkinä on, että et hoida oman siskosi lapsia, kuulostat tunnevammaiselta idiootilta, eikä läheistesi pyynnöt yhtään kohtuuttomilta.

Oot pimee. 

Kenenkään ei ole pakko hoitaa toisten pershedelmiä. Lisääntyneet voivat vaikka tilata tarvittaessa lastenhoitajan

Vierailija
11/31 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot pimee. 

Ai ihan tunnevammaselta idiootilta?!?! Oletpas katkera

Vierailija
12/31 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on outoa settiä...

Vierailija
13/31 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä esität kieltäytymisesi liian töykeästi. Ihmiset luulevat siksi, että sinulla on huono päivä.

Opettele vastaamaan rauhallisempaan sävyyn. Esim. Ei, en halua vahtia lapsiasi. Minulla on muuta tekemistä/lastesi vahtiminen ei kuulu minulle/en ole lapsi-ihminen.

Vierailija
14/31 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot pimee. 

Älä viddu viitsi! Oot hullu.

Vierailija
15/31 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot pimee. 

🤣

Vierailija
16/31 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Manipulointia. 

Mutta miksi tätä tapahtuu yllättävän monen ihmisen kanssa? Mikä ihmisiä vaivaa? Kun tosiaan en itse menisi ehdottelemaan koskaan muille vastaavia.

Voi olla persoonallisuushäiriö tai sen piirteitä tai muuta rajattomuutta. Tuo on hyvin tyypillinen kuvio, jos ihminen on luonteeltaan tavalla tai toisella vääntynyt: vika ei koskaan voi olla itsessä vaan aina muissa. Rajojen vetäminen tällaisten ihmisten kanssa on hyvin hankalaa, mutta hyvin tarpeellista. Tuo kuvattu on manipulointia ja ristivalotusta.

Vierailija
17/31 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kiusaantumusta herättää  myös puolitutun kertominen suihkussa käymisestään. Äääää..

Miksi ihmeessä kukaan kertoo suihkussakäymisestään ja saippuassa liukastelustaan.

Vierailija
18/31 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No joo, voin hoitaa homman hintaan 200 €/tunti. Ai ei käy? Miksi ei? Onko sulla huono päivä?"

Vierailija
19/31 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt samaan. Joskus tuntuu että se on vaan provosointia, että saataisiin toisesta joku reaktio irti tai toinen selittelemään. Aivan kuin toinen olisi selityksen velkaa, miksei lähde tai suostu viihdyttämään.

Jos haluaa päästä joskus tilanteesta pois, niin pitää arvuutella oikea vastaus kysymykseen MIKSET? Se oikea syy (EN HALUA) ei jostain syystä käy. Nämä vänkääjät on kuin lapsia. Tulee ala-aste mieleen.

Vierailija
20/31 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko sulla huono päivä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän