Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Noloa , olin tänään prismassa ruokaostoksilla, ostin todella paljon

Vierailija
02.02.2007 |

ruokaa koko perheelle 6 henkeä , ja lisäksi taloustavarat paperit yms. Jonoa oli kassalla paljon, takanani ainaskin 10 ihmistä, annoin pankkikortin - ei katetta tilillä siis ei antanut maksaa kortilla .... mies oli luvannut siirtää rahaa tililleni, kyllä sain aika maireita katseita ...

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkastavat siis että katetta on ja kaikki kassat ei toimi samanlailla! meillä töissä kone ottaa noin joka kymmenennen ja varmentaa, isoissa summissa tietty aina...

Vierailija
22/33 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä sitten tärkeet asiat katsoit listattavaksi...

Vierailija:

Minun kotihoidontukeni on omiin menoihini (kampaaja, meikit, jne), mies maksaa laskut, asumisen, ruoat, lasten hankinnat, ja siksi siirtää usein tililleni rahaa. Minä teen ostokset mutta rahat on mieheltä peräisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä katson saldoni aina ennen ostoksia. eikös prismankin aulassa ole automaatteja.

Vierailija
24/33 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti näkee kun kassatäti lähtee korin kanssa ja palauttaa tavarat mitä jos pakasteet kokevat saman kohtalon aina uudestaan ja uudestaan. Pakaste on kerennyt vaikka hetken sulaa ja se viedään pakkaseen ja taas joku jättää sen " hetkeksi" tiskille ja taas se viedään pakkaseen.

Vierailija
25/33 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prisman kassajärjestelmä tarkistaa automaattisesti tietyn summan ylimenevistä ostoksista katteen ja tekee katevarauksen. Jossain Prismassa 50¿, jossakin 100¿, riippuu osuuskaupasta. LISÄKSI kassaneiti voi pakkovarmentaa ostoksen kuin ostoksen, summasta riippumatta. Tähän taas on yhtä monta käytäntöä kuin on kassatyttöjäkin. Yksi pakkovarmentaa kaikki ostokset, toinen joka toisen, kolmas asiakkaan pärstäkertoimen mukaan...

Missään et voi 100% varmuudella luottaa siihen, että raha menee vasta seur. päivänä. Johtuen just tuosta kassatyöntekijän harkinnan alla olevasta toiminnosta.

terv. Prisman kassatyttö

Vierailija
26/33 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

annettiin lasku mukaan, kun mies oli unohtanut lompakon kotiin kauppareissulla. Kainuulaiset on joko rehellisiä tai paikalliset kauppiaat hyväuskoisia.

Vierailija
27/33 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei ole tarkistanut katetta. Täytyykin kait ruveta varovaisemmaksi. Meillä rahat on aina tiukilla ja molemmilla on omat tilit. Me myös siirrellään rahaa toinen toistemme tileille, välillä lasketaan saldot yhteen ja siirretään toisen tilille, että saadaan se 20e ulos jommalta kummalt tililtä. Onpa kiva kun on tällaisia ihmisiä täällä. " Tarkastaisit tilit ennen menoa kauppaan" . Itse ei ole koskaan tullut mieleenikään lähteä jonottamaan automaatille. Olen aina ajatellut, että jos ei riitä, siirretään sit kotoa toiselta tililtä. Olen myös hölmö ollut siinä uskossa, että vasta seuraavana päivänä menee tililtä. (Kuten tähän saakka on aina tapahtunutkin kaupoissa). Bensasta menee katevaraus aina, sen tiedän, muttei koskaan ole kaupassa niin käynyt.

Vierailija
28/33 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ostokset oli vain yhdeksän euron ostokset.

Olin varma, että tilillä oli rahaa, kun olin kortilla jo shoppaillut, mutta muistinkin väärin. Myyjä laittoi tavarat sivuun, soitin miehelle ja pyysin siirtämään samantien toiselta tililtäni, jolla oli rahaa korttitilille. Kävin sitten maksamassa ostokset.

Meillä myös rahat siirtyvät sujuvasti nettipankissa toinen toisillemme. Rahat on yhteisiä. Puhelimessani on myös netti, pitääkin alkaa kuljettaa pankkitunnuksia mukana, jos tulee vastaava tilanne eteen.

Vierailija
29/33 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mä meen kauppaan eikä mun tilillä oo rahaa niin mies antaa korttinsa ja käyn sieltä nostamassa rahat. jos mies menee kauppaan ja sillä ei oo rahaa niin siirrän yhteiselle tilille, johon molemmilla on kortti. (mun oma ja meidän yhteinen tili on samassa pankissa, miehen oma on eri pankissa) ja laskutkin maksetaan sieltä missä rahaa kulloinkin on... mä saatan maksella miehen jääkiekkomaksuja ja se mun vaatetilauksia;) meillä on yhteiset rahat, vaikka onkin omat tilit.

Vierailija
30/33 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mies siirtää MONTA kertaa kuukaudessa tililleni rahaa

Täytyykö / haluaako hän kontrolloida rahankäyttöäsi? Eikö kerta - tai enintään kaksi kertaa kuussa riittäisi, vaikkapa palkkapäivää seuraavana päivänä?

Vierailija
31/33 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä mm. siitä syystä, että jos puoliso vaikka kuolee, yhteinen tili " jäädytetään" .

Vierailija
32/33 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja omista tuloistani (=khh) maksan kampaajakäyntini ja kosmetiikkaostokset, joskus jotain muutakin (esim. jos menen ystävien kanssa viihteelle). Mies maksaa kaiken muun, ja usein ostaa minulle vaatteita. Ruokaan, laskuihin, lainanlyhennyksiin yms ei minun tarvitse osallistua niin kauan kunnes olen hoitovapaalla. Siinäpä se.

Vierailija:

Vierailija:

Minun kotihoidontukeni on omiin menoihini (kampaaja, meikit, jne), mies maksaa laskut, asumisen, ruoat, lasten hankinnat, ja siksi siirtää usein tililleni rahaa. Minä teen ostokset mutta rahat on mieheltä peräisin.

Vierailija
33/33 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja omista tuloistani (=khh) maksan kampaajakäyntini ja kosmetiikkaostokset, joskus jotain muutakin (esim. jos menen ystävien kanssa viihteelle). Mies maksaa kaiken muun, ja usein ostaa minulle vaatteita. Ruokaan, laskuihin, lainanlyhennyksiin yms ei minun tarvitse osallistua niin kauan kunnes olen hoitovapaalla. Siinäpä se.

Vierailija:

Vierailija: