Onko enää olemassa kevyttä toimistotyötä?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttu villin ja vaiherikkaan nuoruuden jälkeen pari vuotta sitten meni naimisiin ja hankki jonkun amistutkinnon jolla tekee sihteerin töitä sairaalassa, se on kai ainakin aika kevyttä.
Siis mitä tarkoitat AMISTUTKINNOLLA?
Ammattikoulua
Vaiko Ammattikorkea koulua.
Kummastakin valmistuu tasoltaan ja osaamiseltaan erilaisua työntekijöitä.
Ero on sama kuin sairaanhoitajalla ja lähihoitajalla
Lähihoitaja valmistuu AMMATTIKOULU tasoisesta koulusta.
Sairasnhoitaja valmistuu AMMATTIKORKEA KOULUSTA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttu villin ja vaiherikkaan nuoruuden jälkeen pari vuotta sitten meni naimisiin ja hankki jonkun amistutkinnon jolla tekee sihteerin töitä sairaalassa, se on kai ainakin aika kevyttä.
Siis mitä tarkoitat AMISTUTKINNOLLA?
Ammattikoulua
Vaiko Ammattikorkea koulua.Kummastakin valmistuu tasoltaan ja osaamiseltaan erilaisua työntekijöitä.
Ero on sama kuin sairaanhoitajalla ja lähihoitajalla
Lähihoitaja valmistuu AMMATTIKOULU tasoisesta koulusta.
Sairasnhoitaja valmistuu AMMATTIKORKEA KOULUSTA.
Opettele kirjoittamaan ja mene muualle änkyröimään omiasi.
Minä työskentelen pelkällä ylioppilastaustalla taksinvälittäjänä, se ainakin on kevyttä toimistotyötä. Korkeakoulutusta ei tarvita, maalaisjärki ja ainakin kohtalaiset it-taidot riittävät hyvin. Palkka ei tietenkään ole kummoinen (lisiä tulee hyvin koska kyseessä kolmivuorotyö), mutta omasta mielestäni varsin kohtuullinen siinä suhteessa, että työ tosiaan on kevyttä ja yksinkertaista.
Tuonkin työn toki tulee tekoäly korvaamaan ennemmin tai myöhemmin.
Mulla on aika kevyt työ kun pyörittelen toimistossa firman verkkokauppaa ja muita atk-juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole kevyttä. Ihan hirveesti muistettavaa ja tilanteet elää koko ajan.
Kysyisin, onko ylipäätään olemassa "naisten töitä", joita nämä eivät pitäisi "raskaina". Ei kannata suoralta kädeltä uskoa, vaan mennä itse ja kokea. Voit yllättyä.
En usko että on kevyttä. Toimistotyöntekijöitä on vähennetty niin paljon, että kiire ja stressi lisääntyvät niillä, jotka alalle ovat jääneet.