Eikö ihmisillä ole enää mitään käytöstapoja!?
Tänään olin kahvilassa ystäväni kanssa ja meitä vastapäätä istui (vanhemmat?) vauvansa kanssa. Vähän ajan päästä tuli meidän nenään karmea käry, ensimmäiseksi ajattelimme ystäväni kanssa, että käry tulee keittiön puolelta, meinasimme jo lähteä kysymään, et mikä täällä haisee. Sitten ystäväni huomasi kuinka oletetut vanhemmat vaihtoivat vauvansa gakkavaippaa keskellä pöytää! Menimme sanomaan henkilökunnalle asiasta ja melu oli melkoinen vanhemmilla kun tarjoilija kävi sanomassa asiasta, et pitää kahvilan vessaan mennä vaihtamaan vaippa. Noh, perhe ei mennyt vessaan jatkamaan vaipanvaihtoa, vaan lähtivät mielenosoituksellisesti pois kahvilasta! Miten tällaiseen piittaamattomaan käytökseen ollaan tultu nykyään?
Kommentit (71)
Moni asia tuntuu olevan retuperällä. Ihmisten pitäisi käyttää järkeä ja sydäntä. Osa asioista toimii.
Heidän käytöksestään huokuu käsittelemätön viha mikä näkyy heidän käyttäytymisessään yhteiskunnan lakeja ja normeja kohtaan. He ovat omalla käytöksellään aiheuttaneet silmitöntä harmia sivullisia kohtaan ja tuossa tuoksinnassa ei ole epäselvyyttä kenellä kenkä puristaa.He ovat ajautuneet tilanteeseen jossa tulisi aikuismaisesti kyetä tekemään kompromisseja tilanteen laannuttamiseksi mutta vaivihkaa he vain toteavat ettei tällainen sovittelumahdollisuus tule kuuloonkaan. Tällaisten ihmisten tulisi vain lukkiutua kotioloihin visusti ja pysyä sisällä häiritsemättä muiden täydellisten ihmisten elämää. Tällaisessa olisi aineksia vielä pahempaan ajatellen että ulosteet voisivat päätyä vaikkapa jonkin keittoon ja siitäkös soppa syntyiisi.
Vierailija kirjoitti:
Heidän käytöksestään huokuu käsittelemätön viha mikä näkyy heidän käyttäytymisessään yhteiskunnan lakeja ja normeja kohtaan. He ovat omalla käytöksellään aiheuttaneet silmitöntä harmia sivullisia kohtaan ja tuossa tuoksinnassa ei ole epäselvyyttä kenellä kenkä puristaa.He ovat ajautuneet tilanteeseen jossa tulisi aikuismaisesti kyetä tekemään kompromisseja tilanteen laannuttamiseksi mutta vaivihkaa he vain toteavat ettei tällainen sovittelumahdollisuus tule kuuloonkaan. Tällaisten ihmisten tulisi vain lukkiutua kotioloihin visusti ja pysyä sisällä häiritsemättä muiden täydellisten ihmisten elämää. Tällaisessa olisi aineksia vielä pahempaan ajatellen että ulosteet voisivat päätyä vaikkapa jonkin keittoon ja siitäkös soppa syntyiisi.
Monologi?
Olin syömässä eräässä Hesessä kun naapuripöydässä taapero alkoi kitistä. Perheen äiti otti muovipussista esiin potan, asetti sen pöydän viereen ja lapsi alkoi tarpeilleen. Pian alkoi kakka haista ja kysyin äidiltä että oikeestiko siinä pitää paskoa. Äiti meni lapsen viereen kyyryyn ja peitti hänet takillaan. Vaihdoin paikkaa kun henkilökunta ei näyttänyt välittävän.
Ei mitään tapoja.
Valitettavasti tällaiset "minulla on oikeus", "yhteiset säännöt eivät koske minua" -henkilöt ovat yleistyneet. Törmää usein paremmilla asuinalueilla, mutta toki myös joskus muissa lähiöissä.