En uskalla nähdä enää tapailukumppania koska olen lihonnut
Minulla on todella huono aineenvaihdunta ja olen ns. laihaläski. Samoin kehoni säätelee suolatasapainoa surkeasti, ja myös vähäinenkin määrä sokeria tai vehnää jää pöhötykseksi naamaan viikkokausiksi. Söin n. viikko sitten ison pizzan ja naamani näyttää edelleen turvonneelta mätisäkiltä, en tunnista itseäni peilistä. Äitikin kysyi olenko saanut painoa lisää (noin lyhyessä ajassa ei voi saada painoa kroppaan ellei ahmisi ihan järkyttäviä määriä mitä en ole tehnyt).
Kohta ollaan oltu näkemättä 10 päivää ja ahdistaa nähdä vieläkin. Yritän syödä vain salaattia, suolaamatonta kanaa, juoda vettä jne. mutta pöhötys laskee tosi hitaasti.
Vituttaa, että on syntynyt tällaisilla geeneillä. Kunpa olisi pään sisäistä, mutta kun läheisetkin utelevat että miksi näytän turvonneelta. En voi nauttia elämästä syömällä hyviä herkkuja ilman että saan kärsiä siitä viikkotolkulla.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Voisko sulla olla kilpirauhasen vajaatoiminta ja/tai raudanpuute?
Tuttuja oireita.
Mulla oli vaikea raudanpuute ja kilpirauhanen kävi hitaalla. Jälkimmäinen korjaantui maidottomalla ja gluteenittomalla ruokavaliolla (piilevä yliherkkyys noille, iGg).
Raudanpuutteeseen söin rautatabletteja nin kauan kuin vatsa kesti. Sen jälkeen tiputettiin suoneen rautaa.
Samaa olin tulossa kirjoittamaan. Mäkin aloin turpoamaan herkästi ja paino vain nousi. Todettiin erittäin paha raudanpuute ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Nyt vedän rautaa ja minimoin gluteenin ja maidon, ihan täydelliseen gluteenittomuuteen ja maidottomuuteen en ole vielä pystynyt. Noi pitäis kyllä korjaantua sitten ja sitä myöten se turvotusherkkyyskin.
Samaten sokerin heikentynyt sieto todettiin, eli sokerin rajoitus myös.
Mä ostin vaa'an ja välillä melkein päivittäin olen käynyt. No paino heittelee jonku 2-3 kiloa miten sattuu. Onko vaaka huono vai keräänkö nestettä sitten. Olen yrittänyt juodakin enemmän, kun sanotaan muka että elimistö kerää turvotusta jos ei saa vettä tarpeeksi...
Paraskin puhumaan .D