Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako kela tietää, jos teen sairauslomalla töitä?

Vierailija
12.07.2024 |

Olen sairauslomalla ja edellisessä työpaikassa työsuhteeni loppui ennen tätä. Olen siis virallisesti työtön kun sairausloma loppuu pian. Kela siis maksaa päivärahan. Mulle tarjottiin yhdeksi viikonlopuksi hyvällä palkalla työtä. Tätä pystyisin tekemään eikä se syy miksi olen sairaslomalla rajoita tässä työssä mitenkään. Voisin mahdollisesti työllistyä tuonne pidemmäksikin aikaa. Mutta, saako kela tietää parin päivän työstäni? Pitääkö niiden takia alkaa säätämään jotain osittaista päivärahaa? Selvityksissä menee aina aikansa, ja haluan kuitenkin turvata toimeentulon. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela näkee kaiken.

Vierailija
2/8 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa tietää mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulorekisteri 

Vierailija
4/8 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkasin.

Vierailija
5/8 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatiedot menevät Tulorekisteriin, että voihan se työskentely sitä kautta paljastua.

Vierailija
6/8 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela käyttää tulorekisteriä seurantaan.

Vierailija
7/8 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet töitä niin sanotusti "pimeänä" , niin tuskin jäät kiinni Kelalle. Mutta muutoin Kela saa tiedon saamastasi palkasta tulorekisterin kautta ja pääset kokemaan byrokratiaattisen selvitysprosessin kaikessa kauneudessaan - lähtökohtana on se, että perusteettomasti saatu etu on palautettava :)

Vierailija
8/8 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinun ole pakko hakea sairauspäivärahaa. Eikö nekin hakemukset tehdä jälkikäteen? Jätät siis hakematta päivärahan siltä ajalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi