Miksi esim IL tekee tälläisiä uutisia?
Niiden sivuilla on ihan normaali uutisotsikko ja kun avaat sen niin sieltä paljastuu tiktok tyyppinen video joka on se uutinen.Onko nämä suunnattu pullamössö sukupolvelle joiden keskittyminen ei riitä 2min uutisen lukemiseen vaan sekin pitää saada jonain tiktok tanssina.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä nettilähteet antavat asiallisia uutisia? Lööppilehdet kyllästyttävät, vääristellään asioita.
Iltasanomat ja Iltalehti ärsyttävät, siinä on minun uutisteni kohteet.
Onko muita nettilehtiä ilmaiseksi?
Mitä enemmän itseäsi tyhmennät sitä paremmin itse voit. Mistä luulet jääväsi paitsi, jos et seuraisi mitään mediaa esim viikkoon?
Säästä ja sähkönhinnasta.
Haluan seurata maailman tapahtumia ja verrata Suomen poliittiseen vasemmistolaiseen räksytykseen. Muualla Keski-Euroopassa ei moista räksytystä kukaan tee, se osoittaa ala-arvoista henkistä kasvua ihmiseltä.
Hesari, yle, iltapäivälehdet, jne ovat muuttuneet naistenlehdiksi. Viime aikoina ne ovat olleet täynnä täysin kritiikittömiä henkilökuvia hyvistä ihmisistä. Haastatteluissa on aina sama kaava:
Viivi Jyväskylän maalaiskunnasta huomasi 12-vuotiaana, että koko maailma ei rakastakaan häntä. Nyt hän vaatii ilmastonmuutoksen ja patriarkaatin poistamista, translakia, perustuloa, sitä että kaikki hyväksyisivät ja puhuisivat vain kivoja, lisää rahaa, rahasta luopumista, sosiaalista oikeudenmukaisuutta, kiintiöitä eri pigmenteille ja kromosomiyhdistelmille sekä verorahoin kustannettavaa anaalivalkaisua sitä haluaville.
Vierailija kirjoitti:
Haluan seurata maailman tapahtumia ja verrata Suomen poliittiseen vasemmistolaiseen räksytykseen. Muualla Keski-Euroopassa ei moista räksytystä kukaan tee, se osoittaa ala-arvoista henkistä kasvua ihmiseltä.
Heh
Vierailija kirjoitti:
Mitkä nettilähteet antavat asiallisia uutisia? Lööppilehdet kyllästyttävät, vääristellään asioita.
Ekirjaistoissa voi luultavasti eri alueilla lukea eri sanomalehtiä ilmaiseksi kirjastotunnuksillaan. Omalla alueellani voi lukea kahta jotka ei kyllä kiinnosta vähääkään. Paitsi etten ole koskaan lukenut, pitäisi ennakkoluulottoma tuntustua sisältöön. Voi olla että yllättyy, tai sitten ei. On myös Tieteen Kuvalehti ja muitakin jotka mua kiinnostaa.
Epressiä voi lukea kirjaston päätteellä, tai kirjaston algattomassa verkossa omalla päätteellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekirjaistoissa voi luultavasti eri alueilla lukea eri sanomalehtiä ilmaiseksi kirjastotunnuksillaan. Omalla alueellani voi lukea kahta jotka ei kyllä kiinnosta vähääkään. Paitsi etten ole koskaan lukenut, pitäisi ennakkoluulottoma tuntustua sisältöön. Voi olla että yllättyy, tai sitten ei. On myös Tieteen Kuvalehti ja muitakin jotka mua kiinnostaa.
Epressiä voi lukea kirjaston päätteellä, tai kirjaston algattomassa verkossa omalla päätteellä.
Voi wattu, langattomassa verkossa
Maailma muuttuu lapsukaiset. Työmarkkinoille on tullut uusi sukupolvi ja nämä sukupolvet on se meidän tulevaisuus. Ja se ei ole heidän vika olleenkaan miten heidät on kasvatettu, jne. Ajassa ei voi palata taakse päin. Sitä niittää mitä kylvää.
Vierailija kirjoitti:
Ja maikkarin uutiset on paljastuksia niiden sarjoista... älä lue tätä uutista... pitää sisällään paljastuksia.
Muutenkin uutiset on nykyään uutisia siitä, mitä joku toinen uutisoi. IL uutisoi, että IS uutisoi, että MTV uutisoi, että YLE uutisoi...
Luultavasti ainakin "Asiasta uutisoi ensimmäisenä..." on sen takia jos uutisessa jokin osio myöhemmin osoittautuu virheelliseksi, ei syyttävä sormi osoita ensimmäisenä siihen lehteen joka toisena, kolmantena jne. uutisoi kyseistä uutisesta.
Nokuoikeislehdis o TLDR niinku ja wokevihervassarit
Vierailija kirjoitti:
Iltalehti-tyyppisen roskan laatu on jotain käsittämättömän alhaista. Teksin alussa on video, joka ei liity aiheeseen mitenkään. Tekstin välissä on linkkejä muihin uutisiin, asiaan liittymättömiä kuvia, sekä tottakai häiritseviä mainoksia. Itse asiasisältö puutteellista tai virheellistä.
Tämä palsta on käsittämättömän alhaista roskaa.
Klikkiuutsiia olemattomalla vaivannäöllä. Kunhan klikkiotsikon vääntää ja liittää videon. Ei kovin kummoisi toimittajan taitoja tarvita. En koskaan katso videoita, joiden sisältöä ei ole riittävästi tekstillä avattu.
Laadukkainta journalismia mihin suomalaiset toimittelijat pystyvät. Plus nevöhöödien kuolinilmoitukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltalehti-tyyppisen roskan laatu on jotain käsittämättömän alhaista. Teksin alussa on video, joka ei liity aiheeseen mitenkään. Tekstin välissä on linkkejä muihin uutisiin, asiaan liittymättömiä kuvia, sekä tottakai häiritseviä mainoksia. Itse asiasisältö puutteellista tai virheellistä.
Tämä palsta on käsittämättömän alhaista roskaa.
Suurimmaksi osaksi kyllä, mutta on täällä ilahduttavasti myös sellaisia kirjoittajia jotka tietävät asioista, osaavat sen kirjallisesti ilmaista selkeästi. Osa jaksaa tyhmemmille perustella asiaa asiallisesti. Ei kuten minä, haukkuen tyhmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitään ei tarjota ilmaiseksi. Ellet sinä sitten niin tee. Ilmaisuus on sitä että sinut pakotetaan kasomaan mainoksia.
Vierailija kirjoitti:
Klikkiuutsiia olemattomalla vaivannäöllä. Kunhan klikkiotsikon vääntää ja liittää videon. Ei kovin kummoisi toimittajan taitoja tarvita. En koskaan katso videoita, joiden sisältöä ei ole riittävästi tekstillä avattu.
Mulla sama. Vaikka aihe saattaisi kiinnostaa en koskaan katso pelkkää videota.
Tämä. Olen tehnyt aloituksen samasta aiheesta.
Kaikki muut on persujen lehtiä paitsi Kansan uutiset eli totuus, pravda.