APUA! Miten tehdä " lasagne" kun ei ole lasagnelevyjä?
Luulin, että levyjä on kotona vaikka kuinka paljon, mutta ei olekaan. Vieraille piti tehdä illaksi, en enää viitsisi kauppaan lähteä.
Pennejä on pari pussillista, ajattelin josko tekisin uunipaastaa niistä lasagnen tyyliin, mutta onko jotain jippoja? Pitääkö esikeittää? Kuinka kypsiksi (pussissa keittoaika 10-12 min)? Entä kastikkeiden määrä suhtessa lasagneen? Meneekö enemmän vai vähemmän? Penneissähän on tosi isot reiät, joten onnistuuko edes niistä?
Kommentit (6)
mielestäni pastaa ei tarvitse esikeittää, kun pidät uunissa sen 30-40 min vähintään, lisäisin juustoraasteen vasta paistoajan loppupuolella päälle ettei tummu liikaa...
näin itse kokeilisin...
Siis se näkkileipä korvasi lasagne levyt. En tiedä miltä maistuu mutta kai näinkin voi tehdä...
En löytänyt lasagnettella muuta kuin knorr lasagnetteaineista tehdylle ohjeita eikä hajuakaan millainen tuo knorrin paketti on...
Eli kun mulla on bechamel-kastike ja lihakastike ja pennet, niin mitä mä teen? Sotkenko lihakastikkeen ja pennet ja laitan astiaan ja kaadan bechamel-kastikkeen päälle? vai kaikki sekaisin ja sitten astiaan? vai mikä olisi fiksuinta?
eti lasagnette sanalla jostain valion sivuilta tai elleistä ohjeita.
mut samallai se valmistuu pääpiirteissään, sotket vaan kaiken sekasin etkä laita kerroksittain.
teen ite eka kastikkeen ja kaadan ne pastat siihen hetkeks kiehahtaa ja sit kaikki sekasin isoon astiaan ja uuniin.. jotain 40min ehkä